[XP] Kernelthread + Mutex

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heya.. Op de pc van ouders, welke beneden staat, wil ik weer windows installeren. Mijn pleegpa had wat met de HD's gekut, maar dat zit weer goed.

Nu krijg ik in windows de hele tijd de error

"Een kernelthread is gestopt terwijl deze een mutex vasthield"
edit:
Dit is in Win ME, zie beneden

Google leverde me niks op, iemand anders ?

Ook wil het gebeuren dat tijdens de install de setup bij de hardwarecontrole een zwart scherm geeft met een knipperend wit balkje links boven in het scherm (dit gebeurt eigenlijk elke keer dat setup runt)

Iemand oplossingen ?

edit:
De gebruikte disc is gisteren nog gebruikt op mijn eigen pc om XP te installen, dus die is goed. Windows ME (:r :r ) wil wel installen

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 02-01-2004 20:11 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gebeurd dit ook als je opstart vanaf de XP CD; in plaats van dat je deze vanuit Windows ME installeert :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 418O2
  • Nu online
Ja... Dan gebeurt hetzelfde

ik krijg xp er gewoon NIET op .. Heb de HD al leeggehaald, opnieuw met fdisk ingedeeld, maar het lukt me gewoon NIET..

• 418O2
  • Nu online
De volgorde van errors:

Setup start.
Laadt alle files
VLAK voor het scherm met "Wilt u Windows XP nu installeren" gaat het scherm op zwart met een knipperend balkje.
Tijdje later komt de ""Een kernelthread is gestopt terwijl deze een mutex vasthield"
melding

Ik heb nu ff windows op die hd geinstalled op mijn eigen pc. Maar als ik die hd weer in de pc van mijn ouders druk dan krijg ik weer

en VLAK voor het scherm met "Wilt u Windows XP nu installeren" gaat het scherm op zwart met een knipperend balkje.
Tijdje later komt de ""Een kernelthread is gestopt terwijl deze een mutex vasthield"
melding

.. Dus wat in de startpost staat klopt niet meer.

Ik ga nu maar ff memtest draaien.. Misschien is het geheugen brak ofzo

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij komt die melding gewoon van een driver af - en als het dus al gebeurt als je alleen standaard Windows drivers gebruikt, is het hoogstwaarschijnlijk een hardware (incompatibiliteits) probleem.

Ik zou idd ook de kant uitgaan van hardware testen, zoveel mogelijk hardware ontkoppelen, en dergelijke :)