haperende 9600 XT

Pagina: 1
Acties:

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik had begin december een R 9600 Pro gekocht die er al snel mee ophield. Ik heb na een paar weken toen een 9600 XT gekregen omdat de Pro niet meer leverbaar was in die winkel, dat was dus opzich wel mooi :D.

Ik zit nu alleen met een probleem. De laatste dagen heeft hij prima gewerkt, maar sinds vandaag is dat veranderd!!

Bij de Chimp test voor de 9800 bijvoorbeeld werkt hij perfect!! geen probleem! Als ik dan NFS:U ga spelen, schokt het beeld elke seconde heel even, dus even vloeiend, dan snel een schok er door heen. Ik heb het geval dat dit niet zo is bij COD. Ook bij 3Dmark01 werkt alles perfect, maar bij 03 loopt test 1 een beetje schokkend(terwijl hij bij framerate wel 100+ aangeeft) en bij test 2 is alles weer goed. Zelfs hij Half-life werkt hij niet perfect...

Het veranderde nadat ik bij beeldscherm settings had ingesteld dat hij altijd AA en AF moest gebruiken...toen begon het stotteren. Ik heb dit weer uitgezet en het blijft het geval. Ik heb al 100 keer op "standaardwaarden" gedrukt, dus de instellingen moeten weer normaal zijn.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?!

Verwijderd

ff je drivers compleet verwijderen-> reboot -> en dan de drivers weer opnieuw installeren (ook dx9)

dan komen de oude waarden weer terug en heb je geen probleem meer zoals je zelf aangeeft.

• Brimme
Tnx, ik ga het proberen!

• Brimme
Hm.....dit heeft het probleem jammer genoeg niet opgelost...iemand anders nog een sugestie?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

misschien staat Vsync aan? En andere instellingen ook ff checken;
zon radeon heeft veel dingen wat je kan veranderen.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:57
Dat stotteren hoeft niet perse aan je vidkaart te liggen, kan ook door andere hardware worden veroorzaakt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:53

Thandor

SilverStreak

Vsync aan?
Hoeveel frames van te voren inladen?

Heb je de AGP Rate wel hoog staan? Niet op PCI modus ofzo.

Staan het aantal MHz van de AGP Poort wel op 66?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken ook een ASUS R 9600 XT, en ik heb het haperend draaien opgelost door onder beeldscherm instellingen -> geavanceerd op tabblad 3D de schuif verder richting prestaties te zetten (dus verder van kwaliteit). Hiermee was het haperend draaien opgelost. Ik gebruik trouwens wel de ATI 3.10 catalyst drivers.

Zelf heb ik het probleem dat tijdens het draaien van 3Dmark 03 ALLEEN tijdens de 2 CPU tests er artifacts in beeld komen. Hier heb ik ook last van bij Medal of Honor (zelfs in de instellingen menu's) :( . Zelf denk ik dat ik last heb van een brakke processor op de videokaart, maar als er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag.

mijn scores in 3Dmark 03 (3800) en aquamark03 (31000) zijn volgens mij wel normaal voor mijn systeem.

mijn systeem:
P4 2.8 800fsb HT
MSI 865 NEO2 FIS2R
1024 twinmos ddr400 (duall channel kitje)
ASUS ati R 9600XT
Western Digital RAPTOR (10.000rpm, Sata)
Maxtor 120 GB (7200rpm, Sata, 8 mb cache)
Win XP home (origineel)
ATI 3.10 catalyst

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

Op magliaveli ik had dit probleem overal van het bios tot in windows wat ik ook deed.
Dit heb ik opgelost door mijn AGP voltage van auto naar 1,6 V te zetten daarna werkte alles perfect. (Asus A7V8X mobo)

Verwijderd

ik heb het dus ALLEEN bij de CPU test's van 3Dmark 03 en bij MEDAL of HONOR (verder nog geen andere games, dus dat weet ik niet)

Verwijderd

AGP voltage naar 1.6 gezet, en probleem weg, gelijk een stuk beter te OC-en, zonder artifacts iets in de 4000 punten in 3d mark 03 is niet slecht voor een 9600xt (@530/670) dacht ik zo (met artifacts @530/700 en P2.8 @3.15 4253 pnt)

probleem dus opgelost. _/-\o_
Pagina: 1