Toon posts:

VPN --> gewone IP werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router in mijn netwerk met daaraan onder andere een (web en ftp)server. Deze server is van buitenaf bereikbaar (arnhem.homeip.net).
Zodra ik een VPN-verbinding maak (waarbij deze server dus de client is) kan ik niet meer via de huidige ip/domeinnaam deze server bereiken, uitsluitend via het ip van de VPN.
Wel kan ik het huidige ip pingen. Dan reageert de router zoals het hoort.
Is er een mogelijkheid om onder windows 2003 enterprise er voor te zorgen dat er van buitenaf verbonden kan worden via het huidige ip adres terwijl er een VPN verbinding is?
Ik denk dat de oplossing in de software ligt en niet in de router.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Volgens mij is dit juist de werking van een VPN. Als je die verbinding gebruikt, dan heeft jouw server geen 'idee' meer van de normale verbinding.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... Daar was ik al bang voor.
Dan moet ik maar eens gaan spelen met 2 netwerkkaarten ofzo...

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

-Rob- schreef op 02 januari 2004 @ 19:40:
Volgens mij is dit juist de werking van een VPN. Als je die verbinding gebruikt, dan heeft jouw server geen 'idee' meer van de normale verbinding.
dat ligt er maar net aan hoe je e.e.a. instelt.

Ik vermoed dat je bij je VPN verbinding de optie "use default gateway on remote network" aan hebt staan (is standaard aan) en dat is de oorzaak van je "probleem".

Check maar eens je route tabel.

De oplossing is dus om
-de def gateway via VPN niet te gebruiken
-vervolgens de subnets die je via de vpn verbinding wél wilt bereiken in je route tabel te gooien

[ Voor 18% gewijzigd door pistole op 02-01-2004 20:02 ]

Ik frut, dus ik epibreer