Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

q-teq dual fan extra gat?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn 400watt q-tec dual fan gold binnen, maar nu zit ik met een paar vragen.

Als ik hem in mijn kast doe zodat de stikkers rechtop staan dan staat is er 1 fan aan de achterkant en 1 die staat naar boven, maar staat hij dan goed zo? Want die fan die naar boven wijst komt dus tegen de bovenkant van mijn kast aan. Moet ik dan een gat in de bovenkant van mijn kast maken of moet ik de voeding omdraaien? Verder staat er bij de ingang van de powerstekker 230V maar er komt toch 220V van het lichtnet?

bedankt

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 02:23

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

De voeding moet precies andersom, dus de fan naar achteren en naar onderen :Y)

De kick van Electric!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Ikzelf heb ook een qtec PSU maar ik heb hem gewoon met de 2e fan naar beneden gemonteerd. vind je CPU ook nog eens lekker. en die 230V is een indicatie want 220 is GEEN 220V maar varieert, soms zelfs tot wel 250V

I said I'd be back...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06

Shunt

Boe

sorrie dat ik het zeggen moet
maar die 400 W Qtec is niets als elende ze zijn lawaai makers
en ze kunnen maar een Wat of 300 max 350 leveren

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
@Shunt, ze zijn ook niet voor niks goedkoop. Maarja, als jij aan 350 watt genoeg hebt zijn ze mooi toch voor die prijs lijkt mij....

Zelf trouwens nog nooit problemen met die dingen gehad en ook niet gehoord.

Enne voor de TS, het antwoord is al gegeven, fan dus naar beneden, als je em omhoog doet komt het vaak ook niet goed uit met de fan aan de achterkant, maar dat ligt aan de kast.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:36

Mojo

The Power Within

Ik kan in mijn kast de voeding ook maar op 1 manier monteren, dmv de schroefjes :? Die dingen kunnen er dan dus toch ook maar op 1 manier in, of is dat bij jullie kast anders?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• RoBBS
heb zelf een 450watt qtec dual fan gold. Prachtig ding. en works like a dream

I said I'd be back...

Verwijderd

neemt niet weg dat ze zwakker zijn dan dat er aangegeven wordt. ik heb zelf de 550 en die volstaat wel, maar heeft het wel moeilijk met een vcore boven de 2.1.
als ie echt 550 geweest was had ie dat goed aangekunt kijk naar de "antec 550 truepower". die kan ik echter niet betalen dus is dit een prima alternatief, maar 550watt is ie now way ik denk eerder 400 ofzo.

• RoBBS
Je moet aan 400watt ook nog veel app. hangen om echt problemen te krijgen. ik heb aan die 450watt hangen:
asus a7n8x-deluxe
5200 160gb schijf
7200 40gb schijf
flopjesdrive
geforce 4 mx480 & voodoo 3
dvd-rom
dvd-ram

en draait netjes

I said I'd be back...

Verwijderd

TopicStarter: gewoon de voeding op de juiste wijze monteren - ook al staan daardoor de stickers op hun kop. De ventilator in de (onder)deksel dient ervoor om de warme lucht van de CPU/kast af te voeren - de buiten ventilator zuigt deze lucht uit de voeding weer weg naar de buiten toe.

Afbeeldingslocatie: http://users.fmg.uva.nl/rstoter/550watt/chieftec01klein.jpg
http://users.fmg.uva.nl/rstoter/550watt/

Afbeeldingslocatie: http://users.fmg.uva.nl/rstoter/550watt/qteckastklein.jpg

Over 220/230V: Dat maakt niets uit.

Een paar tips:
  • De standaardfans van de Qtec kunnen ook op 5V draaien, al is 6V á 8V al een stuk beter ivm temperatuur. Op 7V kun je ze zetten door de ventilators met de + op de 12V en de min op de +5V aan te sluiten. Op 6V is oa mogelijk door de ventilatoren in serie met elkaar aan te sluiten.
  • Mocht je last ondervinden dat de (onder)deksel ventilator een gedeelte van warme lucht weer terug blaast in de kast dan kun je het binnenrooster ook afplakken - of beter nog: de buitenventilator harder laten blazen dan de binnen (onder)deksel ventilator. Zie: Q-TEC 550w voeding blaast warmte in kast. en http://www.bit-tech.net/article/91/
  • Mocht je met de Qtec last krijgen van een te lage +5V lijn (onder +4,762, gemeten met een multimeter en niet met speedfan/mbm!), dan kun je eventueel een Voltmod toepassen: [rml][ EL] Q-Tec 550 Voltmod schakeling[/rml]
De Q-tec serie is inderdaad een lichte voeding, waarbij het vermogen staat voor het piekvermogen - en niet de maximale belasting die zo'n voeding langdurig kan leveren. Dat is een bekend gegeven, maar daarom zijn deze voedingen ook zo goedkoop.

De 400W uitvoering:
3,3V / 14A / 46,2 W
5V / 25A / 125 W
12V / 12A / 144 W
-5V / 0,5A / 2,5 W
-12V / 0,5A / 6 W
5VSB / 3A / 15 W
Totaal: 338,7 Watt

Dit topic is nu een beetje een opsomtopic geworden van allerlei Qtec mods en ervaringen, en ik denk dat die veel beter gepost kunnen worden in Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic - aldaar kunnen mensen ook de antwoorden vinden m.b.t. temperaturen, voltages, airflow, ervaringen en mods.
De vragen van topicstarter zijn in ieder geval allemaal beantwoord en konden ook in 1 van de vele ervaringen en modtopics/reviews over de Q-tec voedingen gevonden worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.