Toon posts:

[Battlefield 1942] spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik dit probleem:
als ik met een battlefield1942/desertcombat server wil connecten en hij is bijna klaar met het laden van de map herstart mijn PC bijna altijd uit zichzelf.

XP2100+
512ddr
gf4ti4200
enermax 431 watt
ga-7vaxp

is dit geheugen/bios/softwarefout? en hoe los ik het op
alvast bedankt...!!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En over wat voor versies hebben we het? Geef wat meer informatie, probeer altijd zo compleet mogelijk te zijn, dan kan men je het beste helpen :)

Tevens hoort het in Spielerij - Problemen & Vragen, aangezien het een game-probleem betreft :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat op BF v1.5 en DC v0.6
aangezien ik niet denk dat het aan het spel ligt heb ik het in dit forum geplaatst

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 11:59
ik heb ook weleens problemen gehad met Desert combat, ook met het laden, als hij op het eind was toen sloot DC af of soms mijn PC.

DC 0.6f heeft het probleem niet meer bij mij iig. maar ik zie dat je die waarschijnlijk al hebt?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je je geheugen al getest op fouten met memtest86? Heb je al andere drivers geprobeerd? Geef eens wat meer informatie over wat je al gedaan hebt, zo blijft het erg gissen voor ons :)

Verwijderd

Ik had dat ik naar windows werd terug gegooid.
Met memt86 een floppy gemaakt en getest, geen fouten.
Daarna heb ik met memtest voor windows getest, en daar kreeg ik wel fouten.
?? heel raar.
Toen de timings maar wat lager (=dus hoger) gezet van het geheugen, ik heb het probleem nog niet weer gehad.
Merk er trouwens niks van dat mijn geheugen iets langzamer draait.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

--> SPV it is :)

Check trouwens Windows XP en 2000 BSOD guide even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt/speelt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Dat heb je nog niet gedaan, want anders zou je computer niet altijd rebooten :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat heb ik net gedaan:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
stond ook iets bij over mogelijk verkeerd geinstalleerde programma's

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:05:
ok dat heb ik net gedaan:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
stond ook iets bij over mogelijk verkeerd geinstalleerde programma's
Zoals ik zei: lees Windows XP en 2000 BSOD guide even door, dan ben je al heel erg op weg :Y)
[search=DRIVER IRQL] helpt trouwens ook :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1