Toon posts:

stille sata schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lopen zoeken op got maar ik kan niet vinden welke s-ata schijf van 160gig nou het stilste is wie weet het
b.v.d

Verwijderd

Er is meer dan GoT hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook wel verder gezocht dat got hoor

Verwijderd

laatst nog iets gelezen in de computer-totaal december number geloof ik
werden 160 gig sata schijfen getest

verder zou je ook op internet en GOT kunnen zoeken

Verwijderd

echt waar?
Er is namelijk geen verschil tussen s-ata en p-ata qua geluid, en het leuke is dat tweakers.net zelf een review heeft gemaakt van verschillende harde schijven. Tevens staat erbij welke schijven het stilst zijn, en welke temp daar mee gepaard gaat.

Misschien toch niet goed genoeg gekeken dan!?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 23:17
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.7, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB)

De Seagate Barracuda 7200.7 staan bekend als stille schijven. Het is de opvolger van de Barracuda V, maar met betere lees- en schrijfprestaties, zonder in te boeten op geluid.

En de review waar liefbeertje het over heeft is de volgende:
Vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven.

Deze is te vinden door op 'reviews' te klikken op de tweakers.net frontpage en daar te kiezen voor 'Harde Schijven' ;).

[ Voor 40% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-01-2004 19:17 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zat zelf ook al aan seagate te denken, maar maken de maxtors ook veel geluid.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er draaien hier sinds kort 2 Maxtor 120GB Maxtors in RAID :P Die zijn best stil; hoor ze feitelijk nauwelijks.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eens aan http://gathering.tweakers...list_messages/409365/last

Blijkt er zomaar een heel topic over te zijn :)

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 02-01-2004 19:20 ]

ARME AOW’er

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

hier s-ata 120gb maxtor .. ook niet te horen (zelfs bij alle fans uit)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 23:17
Nee, dat zijn ook stille schijven, zoals ook in de review is te lezen. Stiller nog dan de Seagate's, nu ik dat nog zo eens nalees.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
nu begin ik echt te twijfelen seagate of maxtor. ik heb mijn radeon pasief gekoeld en op mijn cpu een zalman cnp7000-cu zitten en mijn voeding is een a-open silend met 12cm fan. dus ik geef erg veel om stilte, het eenige wat ik nu nog hoor is mijn 80gig wd schijf en die gaat er dus uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 19:26 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

nieuws: Hardware.fr test acht 120GB harde schijven
Maxtor en de ATA-versie van de 7200.7-serie van Seagate presteren daarentegen het slechtste. Hierbij heeft de Seagate schijf echter het voordeel dat hij extreem stil is. De S-ATA-versie daarentegen is een stuk sneller, maar maakt ook veel meer geluid.
hoe is je frans? bekijk het originele artikel ook maar eens: http://www.hardware.fr/articles/480/page1.html

Verwijderd

Topicstarter
mijn frans is erg slecht.
maar ik denk dat ik voor de seagate ga
of kunne jullie mij iets ander aanbevelen?

Verwijderd

samsung harde schijf!!! schijnt goed te zijn en dat is te herlezen in de link die guardianangel al gaf. in dat topic kijken we het meest naar geluidsproductie maar ook naar de snelheid natuurlijk. meer snelheid zorgt vanzelf voor meer lawaai en vandaar dat we meer op stilte concentreren dan op snelheid. snappie ...?

ikzelf heb seagate 7200.7 en heb er echt geen spijt van maar de samsung schijnt nog stiller en sneller te zijn, of dat waar is weet ik niet. je denkt dat je beter af bent als je het ons komt vragen maar je zal nooit eenduidig antwoord krijgen. daarom heb ik liever dat mensen zelf reviews (minimaal 2) lezen en daar de mening op baseren zodat je niet snel spijt zult krijgen dat je naar de verkeerde geluisterd hebt......

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 19:52 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

wat jij wilt weten uit die review:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/07/IMG0007083.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/07/IMG0007110.gif

jammer genoeg komt de seagate sata hier wat minder goed uit ...
babelfishje van de desbetreffende pagina

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Heb 2 Hitachi 160 GB S-ATA schijven vorige week gekocht en geinstalleerd. Die gekke dingen die hoor je nog niet met de kast open. Heerlijk zo rustig. Een echte aanrader. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke harddisk .. moet ik nemen?". Daarin staan ook linkjes naar reviewsites, waaronder www.storagereview.com Daar kun je ook schijven vergelijken op geluidsniveau :)

/zoekertje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.