[Flash] .fla naar dvd!?

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
Ik probeer mijn Flash filmpje naar een DVD te branden. Dus denk ga ik even handig exporteren vanuit Flash naar Avi en dan via Nero mooi op DVDtje branden! Maareuh, dat valt best tegen! Weet iemand misschien hoe dat moet? Nero kan 'm nu niet omzetten .. reden krijg ik niet echt.

Edit: Het ligt dus (denk ik/weet ik wel zeker) aan de AVI.. /Edit

Moet er misschien iets specifiek in mijn instellingen met exporteren? Compressie heb ik al uitgezet en heb er al een 8khz 44 ofzo bij gedaan, terwijl er geen geluid bij zit...

Kan wat hulp goed gebruiken want moet het eigenlijk voor half 10 af hebben :'(

[ Voor 8% gewijzigd door r0bert op 02-01-2004 18:49 ]

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 16:31
avi kun je volgens mij niet zomaar naar dvd branden en met dvdspeler afspelen he. Je brandt het wel als dvd-video?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

Nakebod

Nope.

Wat ik mij kan herinneren van tijdje terug toen ik wat aan het spelen was met video bewerking, is dat avi files importeren (al dan niet met codec gecomprimeerd) niet altijd goed ging, en een mpg bestand iedere keer wel.
Dus kijk eens of je in Flash kan exporteren als mpg? Misschien werkt het

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• r0bert
Ja ik probeer te branden als dvd-video..

En hoe ik vanuit Flash naar MPG moet exporteren zie ik zo 1,2,3 niet maar zal even zoeken ..

Verwijderd

Desnoods converteer je het avi bestand mbv virtualdub oid naar een mpeg-1 bestand, en brand je het daarna als video-dvd met nero

• r0bert
Ja, maar probleem is dus dat ik 'm ook niet in virtualdub(mod) kan openen ....... nergens in volgens mij

Verwijderd

r0bert schreef op 02 januari 2004 @ 19:07:
Ja, maar probleem is dus dat ik 'm ook niet in virtualdub(mod) kan openen ....... nergens in volgens mij
Dan ligt het probleem volgens mij bij flash, welke een corrupte file aflevert...

Kun je anders de .avi online gooien zodat ik (of iemand anders) eens kan kijken of hij te openen valt?

• r0bert
Ok, ik zal even online zetten.. Wat het voorstelt is nix, want het is alleen even om het exporteren te testen..

http://www.robertdewilde.nl/temp/Marr.avi!!
http://www.robertdewilde.nl/temp/Marr.fla

(nog even uploaden..)

Als ik nu exporteer wordt de AVI ineens 0kb!!? :?

Ik gebruik flash 5 btw

[ Voor 21% gewijzigd door r0bert op 02-01-2004 19:21 ]

Verwijderd

r0bert schreef op 02 januari 2004 @ 19:13:
Ok, ik zal even online zetten.. Wat het voorstelt is nix, want het is alleen even om het exporteren te testen..

http://www.robertdewilde.nl/temp/Marr.avi!!
http://www.robertdewilde.nl/temp/Marr.fla

(nog even uploaden..)
Als ik nu exporteer wordt de AVI ineens 0kb!!? :?
Lijkt me dus wel duidelijk dat Flash al de hele tijd een corrupte file uitpoept. Met de .fla file kan ik trouwens niks, heb Flash zelf niet installed atm :)

Misschien iemand anders?

Verwijderd

flash (mx) wil hem hier niet eens exporteren(naar mov)
na gemaakt en hij doet het nog steeds niet...

iemand anders?

Verwijderd

klik

flashMX 2004 export movie > avi (codec-settings ed) > klaar!

Xvid Mpeg 4 :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 19:47 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

of flashants gebruiken

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
of swf2video (been there, done that works a charm). (van uncompressed avi (of course) naar Avid Doos en die poepte het dan uit naar DVD (laatste stap niet meegemaakt))

edit: die 'Of' is dus IID want flashants maakt SWF2Video ;).

[ Voor 17% gewijzigd door hobbit_be op 02-01-2004 20:58 ]

Verwijderd

/me Wijst naar Hobbit
En daarnaast zal ik het niet nalaten om toch nog eens op Director te wijzen..fla importeren naar Director mx, en daar exporteren als avi of whatever. Works always. Director wacht ook op de frames, dus het is een soort van flash renderen ;)

Aan de topicstarter
Misschien lullig, maar toch een tip : volgende keer dat je een strakke deadline hebt : zorg ervoor dat je weet dat jou oplossing/idee werkt, of een andere methode proberen/verzinnen. Zo kom je niet in de problemen met je tijd.

• r0bert
Als reactie op B-Top:
Het was voor een verjaardag. De bedoeling was om een filmpje te maken met een digitale videocamera, maar deze konden we op het laatste moment niet meer lenen. Toen waren we maar op alternatief overgestapt om via animaties en foto's een zelfde soort idee in elkaar te knutselen. En toen doken de AVI problemen op

Aan de rest ;)
Ik zal alle tips morgen eens rustig nagaan! Heb het nu op zich al anders opgelost, maar het was wel geslaagd en misschien doe ik het de volgende keer wel weer, maar dan met een egte DVD ipv plaatjes achter elkaar :P Iig alvast bedankt, ik ga nu eerst maffen ;)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 22:58:
/me Wijst naar Hobbit
En daarnaast zal ik het niet nalaten om toch nog eens op Director te wijzen..fla importeren naar Director mx, en daar exporteren als avi of whatever. Works always. Director wacht ook op de frames, dus het is een soort van flash renderen ;)
Flashants 100euro, Director MX 900euro. Das al wat mijn baas hoefde te horen ;). Maar ik ga wel eens zien wat ie 'doet' bij mij thuis. Ik neem aan dat ie niet de interactie mee gaat opnemen?. (en wat met sound?)
Pagina: 1