Verschil ATA 33 en ATA 66 mbt fileserver

Pagina: 1
Acties:

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 21:34

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ik kan een ata 33 i/o controllertje kopen maar ik vraag me af ik er beter aan doe om een ata 66 te kopen.

ik denk, omdat dat ding toch in een andere pc zit en puur als file server wordt gebruikt, het niet nodig is. klopt dit ook?
en heeft een ata 33 geen problemen met 80 gig schrijven? (maxtors)

bedankt.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik kan een ata 33 i/o controllertje kopen maar ik vraag me af ik er beter aan doe om een ata 66 te kopen.

ik denk, omdat dat ding toch in een andere pc zit en puur als file server wordt gebruikt, het niet nodig is. klopt dit ook?
:? Juist in een fileserver zou ik een zo snel mogelijke controller zetten.
en heeft een ata 33 geen problemen met 80 gig schrijven? (maxtors)
80Gb+ zou gewoon moeten werken.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
koraks schreef op 02 januari 2004 @ 19:18:
[...]

:? Juist in een fileserver zou ik een zo snel mogelijke controller zetten.
waarom? je werkt toch via netwerk en dat is dan toch de beperkende factor?

[ Voor 1% gewijzigd door Geckoo op 02-01-2004 19:48 . Reden: quote verkeerd ]

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zolang je het over 'ruwe' data-overdracht hebt wel, maar de server in z'n geheel zal met een langzamere controller natuurlijk minder presteren dan met een snellere, wat je (ook over het netwerk) best eens zou kunnen merken! Bovendien, wat kost nou een simpel IDE controllertje? Ik zou die kleine investering toch niet uit de weg gaan, als de onboard controller echt geen optie is.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
koraks schreef op 02 januari 2004 @ 21:05:
Zolang je het over 'ruwe' data-overdracht hebt wel, maar de server in z'n geheel zal met een langzamere controller natuurlijk minder presteren dan met een snellere, wat je (ook over het netwerk) best eens zou kunnen merken! Bovendien, wat kost nou een simpel IDE controllertje? Ik zou die kleine investering toch niet uit de weg gaan, als de onboard controller echt geen optie is.
onboard werkt prima maar dies teweinig (boot hd en cdrom en dan 4x80 gig)

en de rest van de server 433 met 192 dus ach veel mis ik denk niet...

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 11:59
als je puut data versjouwd over 100mbit netwerkje dan maakt het niet veel uit, als je echter ook onderling veel over de schijven gaat pompen wil je misschien wel ata66 maar het zal al met al niet zo veel uitmaken denk ik
Pagina: 1