[WINXP] Videokaart wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 12:01

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Na een herinstallatie van Windows XP kan ik met geen mogelijkheid de nieuwe ForceWare 53.03 drivers van Nvidia installeren voor mijn Geforce4 Ti4200, ook de oude Detonator 45.23 werkt niet.

Via de standaard installatie wordt niets geinstalleerd en als ik handmatig via apparaatbeheer de standaarddriver probeer te vervangen en ik de directory met uitgepakte installatiebestanden opgeef, krijg ik geen drivers te zien,

Weet iemand een oplossing ?

[ Voor 13% gewijzigd door Acheron op 03-01-2004 12:17 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
-Problemen gehad tijdens de (her)installatie van XP? ( zo ja, dan opnieuw beginnen)
-Hangt er nog een tv of 2e monitor aan? (zo ja, dan ontkoppelen)

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
BTW, ik heb wel beschikking over de standaard driver van windows, dwz dat ik beeld op mijn scherm heb.
Voor de rest werken alle andere apparaten goed

Is er misschien een (verborgen) instelling in Windows dat je gewoon zelf een driver kan kiezen ?

[ Voor 45% gewijzigd door Acheron op 02-01-2004 18:12 ]

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
offtopic:

[ Voor 118% gewijzigd door Acheron op 20-09-2005 13:44 ]

Verwijderd

offtopic:
het forum is toch altijd paars

Verwijderd

bij mij is het bij driver installeren gewoon de setup van de desbetreffende driver aanklikken. Ik weet niet of het bij nvidia anders is (ATI-fanboy :*) ) maar het enige waarbij ik hardware toevoegen gebruik is bij mijn monitor omdat er geen setup voor de drivers is

edit:
startpost niet gelezen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 19:12 ]

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je wel eerst de chipset drivers van je mobo geïnstalleerd? Kijk eens bij apparaatbeheer of je AGP poort wel goed geïnitialiseerd is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ik zie een VIA CPU to AGP Controller, het zou gewoon moeten werken zoals het altijd heeft gewerkt, snap niet waar het aan ligt

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Het beste wat je kunt doen is gewoon es de beeldkaart eruit halen en weer in steken + eens goed afkuisen van stof.
Met wat geluk werkt het wel weer

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Als ik ff mag inspringen,

Als het goed is (denkt na), even dat alles skippen en dan als je in windows bent even zelf de setup starten vanaf die locatie.

Ik had nml. hetzelfde probleem met mijn *nieuwe* geforce FX 5600.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
zetje01 schreef op 02 januari 2004 @ 18:07:
-Problemen gehad tijdens de (her)installatie van XP? ( zo ja, dan opnieuw beginnen)
-Hangt er nog een tv of 2e monitor aan? (zo ja, dan ontkoppelen)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Ehm, Forceware is de driver voor de chipset. je moet gewoon de nieuwe detonator (53.03) downloaden van www.nvidia.com dan zal het wel goed gaan. De reden dat die oudere detonators niet werken is volgens mij omdat je al een nieuwere versie hebt geinstalleerd.
just my $0,02

@Mr Tweak:
Ik zie het, je hebt gelijk. ach ja, ze moeten toch wat.

[ Voor 12% gewijzigd door MadMan op 03-01-2004 17:35 . Reden: correctie ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

@TS als we praten over chipsetdriver installeren bedoelen we altijd je moederbordchipsetdrivers. je hebt niet vermeld welk mobo jij hebt. heb je intelchipset dan installeer je de intelinfupdate, heb je VIA dan de 4-in-1 viachipsetdriver enz enz. weet je niet welk chipset je hebt post dan ff je merk en type moederbordje....
DHuuf schreef op 02 januari 2004 @ 23:55:
Ehm, Forceware is de driver voor de chipset. je moet gewoon de nieuwe detonator (53.03) downloaden van www.nvidia.com dan zal het wel goed gaan. De reden dat die oudere detonators niet werken is volgens mij omdat je al een nieuwere versie hebt geinstalleerd.
just my $0,02
sorrie de nvidiadriver wordt sinds kort forceware genoemd, dat kan je zelf ook zien op de nvidia.com in dat stukje waar je de videodriver zo kan downloaden.

ik snap je verwarring met NFORCE wel....

Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/FWare_62234102246_94416.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 00:36 ]

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Het probleem is opgelost, ik heb de VIA-drivers opnieuw geïnstalleerd en daarna mijn computer opnieuw opgestart, hierna kon ik de ForceWare drivers wel installeren :)

Pagina: 1