Helaas, zo simpel is het niet ;-(
Laat ik iets meer uitleg geven over wat ik gedaan heb.
Ik ben netjes volgende de Nederlandstalige handleiding (die op de site van Sweex staat) begonnen met in mijn Netwerkomgeving de regel met TCP/IP en dan de naam van mijn netwerkkaart (Realtek) te selecteren en daar 'Automatisch een IPadres verkrijgen' aan te vinken.
Na herstart heb ik 'winipcfg' gestart. Daar zou een netwerkkaart in het lijstje moeten staan. Dat was niet het geval. Alleen een NDIS-adapter en twee maal een PPP-adapter. De NDIS-adapter gaf echter de juiste waarden aan, zoals in de gebruiksaanwijzing.
Maar er is wel iets vreemd. De Engelstalige handleiding heeft het continue over 192.168.62.1 terwijl de Nederlandstalige het consequent heeft over 192.168.2.1 en dat is heel iets anders. Winipxfg geeft dus die met 62 aan en dat is ook de manier waarop ik bij de router binnenkom (via IE)
Daarna heb ik op verzoek in IE bij de internetopties -> verbindingen de optie 'nooit een verbinding maken' aangevinkt (stond ie al). Wederom opnieuw opgestart.
Daarna werd het tijd met de router te gaan communiceren. IE opstarten en dan
http://192.168.62.1 intypen. Toen kwam ik in het configuratiescherm en moest ik kiezen voor Quick Setup Wizard. Zo gezegd, zo gedaan.
Toen moest de volgende keuze gemaakt worden.
Zoals reeds eerder gemeld, ik heb een ADSL-comfort abbo van Planet. Volgens de handleiding moest ik voor het PPTP protocol kiezen. Tenminste als je bij inloggen een venster te zien krijgt met inlognaam en wachtwoord. Dat kreeg ik altijd te zien. Nu niet meer, maar volgens mij komt dat omdat ik voor automatisch verbinding maken heb gekozen.
De handleiding liet weten dat ik eerst de VPN adapter van Microsoft moest verwijderen, anders ging het niet werken. Dat maar even gedaan dus.
In dat rijtje staan trouwens nog 2 regels waar "VPN-ondersteuning" in voorkomt, maar die heb ik laten staan. Ik heb namelijk RABO Telebankieren voor bedrijven en dat gaat via ISDN. En ik weet niet of dat dan nog wel werkt daarna.
Na het selecteren van het PPTP protocol kom ik op het volgende (grote) scherm
Helaas komt dit scherm niet overeen met het scherm c.q. de waarden die volgens de handleiding moet worden ingevuld. Dat werd dus gokken.
Daarna was het een kwestie van computer uit, modem uit, 10 seconden wachten, modem aan, computer aan en dan zou het moeten werken. Niet dus.
Weer ingelogd op de router en gekeken naar de status. Dat zei het volgende:
Status
You can use the Status screen to see the connection status for the DSL/Cable Router' WAN/LAN interfaces.
Host Name:
Domain:
PPPoE Login: Disabled
PPTP Login: Enabled
Status: Disconnected
LAN:
IP Address: 192.168.62.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Mac Address: 00:10:a7:27:f9:b3
WAN: Dynamic
IP Address: 80.60.212.177
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.150
DNS: 195.121.1.34
195.121.1.66
0.0.0.0
MAC Address: 00:10:a7:27:f9:b4
AP Radio
Status: up
Max. Speed: 54 MBps
IP Address: 192.168.62.1
MAC Address: 00:10:a7:27:f9:b5
Radio SSID: WLAN
Ik snap het niet meer. Wat doe ik fout ???