Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een PC, maar daarop, op de LPT een switchbox voor de printers.
Maar als ik de printers deel, dan 'ziet' de andere PC, de printer niet.
De reden, dat er een switchbox tussen zit, en dan 2 PCs is omdat die andere PC, met de switchbox erop, vaak moet printen... De ene keer in kleur en de andere keer gewoon in zwart / wit. Nu is mijn vraag, of het door de switchbox komt, dat de andere PC die printer niet kan zien. En als dat wel kan, zou ik graag uiteraard willen weten, hoe ik het voor mekaar kan krijgen. PC1 kan wel op de printer printen en op beide PCs is 'Bestands en Printer deling' geïnstalleerd...
Om alles even kort samen te vatten:
Probleem:
Gedeelde printer (Brother MFC9880) is niet te benaderen door andere PC. Mogelijke oorzaak is de switchbox die er tussen hangt.
Schematje:
Bestands en Printerdeling werkt, nadat ik de DHCP op de router uit had gezet. Router is trouwens een Edimax Router, weet alleen het type van de router niet uit me hoofd (sorry folks)
Wat heb ik al gedaan:
Gezocht...
Bij Google... En uiteraard ook hier
Ik heb gezocht op:
[google=network+switchbox+printing]
[google=network+switchbox+printing+share]
[search=network+switchbox+printing]
[search=network+switchbox+printing+share]
Wat ik zoek:
Uitleg, waarom de andere PC de gedeelde printer niet kan vinden. Of een manier, waarop ik de gedeelde printer wel kan zien. De PCs kunnen elkaar wel pingen, dus er is verbinding.
Ik heb een PC, maar daarop, op de LPT een switchbox voor de printers.
Maar als ik de printers deel, dan 'ziet' de andere PC, de printer niet.
De reden, dat er een switchbox tussen zit, en dan 2 PCs is omdat die andere PC, met de switchbox erop, vaak moet printen... De ene keer in kleur en de andere keer gewoon in zwart / wit. Nu is mijn vraag, of het door de switchbox komt, dat de andere PC die printer niet kan zien. En als dat wel kan, zou ik graag uiteraard willen weten, hoe ik het voor mekaar kan krijgen. PC1 kan wel op de printer printen en op beide PCs is 'Bestands en Printer deling' geïnstalleerd...
Om alles even kort samen te vatten:
Probleem:
Gedeelde printer (Brother MFC9880) is niet te benaderen door andere PC. Mogelijke oorzaak is de switchbox die er tussen hangt.
Schematje:
code:
Op beide PCs staat Windows 2000 als OS.1
2
3
| PC1---Waar switchbox aanhangt en de printer op gedeelt is
||-router
PC2-- |
Bestands en Printerdeling werkt, nadat ik de DHCP op de router uit had gezet. Router is trouwens een Edimax Router, weet alleen het type van de router niet uit me hoofd (sorry folks)
Wat heb ik al gedaan:
Gezocht...
Bij Google... En uiteraard ook hier
Ik heb gezocht op:
[google=network+switchbox+printing]
[google=network+switchbox+printing+share]
[search=network+switchbox+printing]
[search=network+switchbox+printing+share]
Wat ik zoek:
Uitleg, waarom de andere PC de gedeelde printer niet kan vinden. Of een manier, waarop ik de gedeelde printer wel kan zien. De PCs kunnen elkaar wel pingen, dus er is verbinding.
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2004 14:27 ]