Toon posts:

is CDrw via netwerk mounten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 98 pc staan die met mijn linux pc communiceerd middels samba. Dat loopt allemaal prima. Maar nu wil ik graag backups maken van mijn linux pc op CD. Daarom wil ik graag de CDRW op de windows pc mounten onder de linux-pc.
Is dit mogelijk en zo ja kan ik dan met bijv. xcdroast backups maken?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt als het goed is de cd sharen via windows, zodat andere pc's in het netwerk er van kunnen lezen. En nee, dan kun je niet branden vanuit linux, alleen de bestanden worden geshared, niet het device zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, want dat is nu juist wat ik wil!

Dan wordt het toch de writer overplaatsen naar de linux-pc.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:46:
Jammer, want dat is nu juist wat ik wil!

Dan wordt het toch de writer overplaatsen naar de linux-pc.
Bij de mediamark (Enschede in dit geval) lagen branders voor €29,- :)
Is nog 52x24x52 ook!
Dus als je in beide pc's een brander wil.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Laurenz op 02-01-2004 17:51 ]

Leave only footprints, take only memories

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er is wel een of ander programma voor windows, zodat je een rw kunt benaderen als normaal rw fs, UDF ofzo dacht ik. Als dat ook via samba werkt, kun je gewoon via samba kopieren naar die share, en dat programma zet het dan op cd. Geen idee of het werkt, maar wellicht het proberen waard.

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
En als je hetgeen je wil branden via samba tijdelijk deelt? (wel read only rechten he :-)

Kan je via Nero bv. aan die bestanden en deze branden. Hoef je geen hardware te verplaatsen...

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
Mafkeez schreef op 02 januari 2004 @ 17:50:
[...]

Bij de mediamark (Enschede in dit geval) lagen branders voor €29,- :)
Is nog 52x24x52 ook!
Dus als je in beide pc's een brander wil.. ;)
O.M.G.
Ik weet nog dat ik ooit een 4-speed brander heb gekocht voor meer dan 800 gulden....

Verwijderd

Topicstarter
koentje115 schreef op 02 januari 2004 @ 17:57:
En als je hetgeen je wil branden via samba tijdelijk deelt? (wel read only rechten he :-)

Kan je via Nero bv. aan die bestanden en deze branden. Hoef je geen hardware te verplaatsen...
Dat zou werken inderdaad als het om een bep. dir. ging maar ik wil een volledige backup maken. Heeft iemand een beter idee voor een volledige backup?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik wel gevonden in een Howto over cd-burning, maar daar begrijp ik niets van. Is er iemand die dit wel begrijpt?

4.20 How to burn over the network?

Usally a file transfer with FTP is fast enough to feed a CD-recorder at quadruple (4x) speed even over a 10 Mbit ethernet. You can couple the ftp-client and cdrecord via a fifo. First create a fifo named cdimage:

mkfifo cdimage
ftp other.host.org
get cdimg cdimage

Then treat cdimage like a regular file, i.e. issue the following command:

cdrecord dev=0,1,0 speed=2 cdimage

Your ftp-client will notice when cdrecord wants to read from the file and will start transfering data from the ftp-host.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja dat je een bestand via brandden wat je via FTP wil downloaden naar de lokale pc. Maar je kan dan netzo goed eerst die file naar de linux bak kopieren nauwlijks de moeite waard imho
Pagina: 1