GF Fx 5600 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 18:26
Hallo Mede Forummers

Ik heb 3 maanden geleden een Microstar PC gekocht met een GeForce FX 5600 erin. Deze kaart ging naar een tijdje raar geluid maken en de prestaties gingen achteruit. Deze kaart is toen vervangen en heb ik een nieuwe gekregen. Nou heb ik met de deze videokaart weer dezelfde problemen als ik een spel speel (Call of Duty) zie ik na een tijdje spelen allemaal zwarte vlakken en heb ik misschien tussen de 5-10 fps. Ik ben er nu wel behoorlijk ziek van omdat dit al de 2de kaart is.
Een verkoopmedewerker van de Mediamarkt heeft toen gezegd dat de kaart wellicht onvoldoende gekoelt wordt. Hij adviseerde de videokaart te voorzien van een koeler met meer capaciteit dan de standaard koeler.
Is dit normaal de stock koeling hoort de warmte toch in bedwang te houden? Ik heb nooit overgeclockt of wat dan ook dus daar ligt het ook niet aan.
Wat zouden jullie doen? Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met deze kaart :(

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

welk merk is het? van mijn xfx geforce fx 5600 ultra was de koeling vastgelopen, zelfde probleem. nieuwe kaart gekregen en hij werkt nu perfect..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Mastasidaz
Hijs van MSI

• koraks
  • Niet online
Wat zouden jullie doen?
De verkoper erop wijzen dat de koeling van de videokaart in de door hem geleverde machine toch echt zíjn verantwoordelijkheid is, en niet de jouwe! Het is toch onzin dat je een complete pc koopt om vervolgens te horen dat je zelf mag opdraaien voor inadequate koeling van onderdelen? Terug naar de winkel!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer eens te kijken of hij extreem warm wordt. Als hij zulke fouten begint te maken, lijkt het net of het geheugen het niet trekt. Controleren of hij niet voldoende koeling is makkelijk te bereiken door de kast open te maken en er een ventilator op te zetten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Mastasidaz
Ik ga nu ff proberen met de kast open en een grote ventilator ik zal strax ff m'n bevindingen beschrijven ;)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:09
Mastasidaz schreef op 02 januari 2004 @ 17:23:
Hallo Mede Forummers

Ik heb 3 maanden geleden een Microstar PC gekocht met een GeForce FX 5600 erin. Deze kaart ging naar een tijdje raar geluid maken en de prestaties gingen achteruit. Deze kaart is toen vervangen en heb ik een nieuwe gekregen. Nou heb ik met de deze videokaart weer dezelfde problemen als ik een spel speel (Call of Duty) zie ik na een tijdje spelen allemaal zwarte vlakken en heb ik misschien tussen de 5-10 fps. Ik ben er nu wel behoorlijk ziek van omdat dit al de 2de kaart is.
Een verkoopmedewerker van de Mediamarkt heeft toen gezegd dat de kaart wellicht onvoldoende gekoelt wordt. Hij adviseerde de videokaart te voorzien van een koeler met meer capaciteit dan de standaard koeler.
Is dit normaal de stock koeling hoort de warmte toch in bedwang te houden? Ik heb nooit overgeclockt of wat dan ook dus daar ligt het ook niet aan.
Wat zouden jullie doen? Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met deze kaart :(
Stock koeling ZOU voldoende moeten zijn, dit is alleen als de omgeving ook goed gekoeld wordt, als jij een superhete kast hebt waar jouw kaart zijn warme lucht niet goed kwijt kan schiet het ook niet op... Meer casefans, en probeer eens een goed coolertje (die nieuwe zalman) op je videokaart. Als je dan nog steeds deze artifacts blijft krijgen zou ik hem weer snel gaan omruilen.

• Mastasidaz
Nou ik heb een ventilator met een doorsnede van ongeveer 60 cm ernaast gezet en het lijkt echt helemaal nergens op met alle spellen die ik heb trekt me videokaart het gewoon niet meer

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

weird.. ik trek de zwaarste spellen makkelijk.. zet de bios es op default?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Mastasidaz
Staat ie maar me kaart is al deels kapot gegaan denk ik door de slechte koeling :(

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heel vreemd, msi werkt over het algemeen wel goed.. was er een pci slot vrij direct onder de agp slot en hangen er geen ide kabels gewoon door je pc, en niet langs de kant? is je agp voltage etc. wel correct? dat helpt wel behoorlijk bij de koeling.. t zou ook kunnnen dat bijvoorbeeld je chipset te warm word, alleen dat verklaard niet dat er al een kapot is gegaan.. ik zou naar de winkel trug gaan, dit kan natuurlijk niet.

[ Voor 36% gewijzigd door powerflux op 03-01-2004 15:52 ]

Pagina: 1