Toon posts:

Negatieve moderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik erger me nogal aan de moderatie op tweakers. Mijn postjes worden met een behoorlijke regelmaat als overbodig bestempeld en worden dan met '0' onzichtbaar voor nagenoeg iedereen (ook latere moderators die er mogelijk anders over denken).

Voorbeeldje: In een recente thread over Apple ibooks met problemen, post ik een berichtje over hoe ik toch maar een Dell met 3 jaar garantie heb genomen i.p.v. een Apple PB 12" met 1 jaar garantie (en hoe de prijs van de extra garantie eigenlijk moet worden meegerekend). Nou kan ik me goed voorstellen dat iemand het daar niet mee eens is, maar om het nou direct uit de discussie weg te censureren vind ik overdreven. Score 0 (Overbodig). Een reactie op mijn berichtje met niet meer inhoud dan "Maare ik ben dus wel voor een 12" Powerbook gegaan en je zou eigenlijk eens moeten komen kijken.. wedden dat je spijt krijgt van je Dell?" krijgt vervolgens +1 inzichtvol... Ik ben er ook niet voor om die omlaag te modereren, maar de combinatie van deze moderaties geeft mij de indruk dat iemand een Dell vs. Apple moderatie heeft toegepast. Dat is toch bijna te kinderachtig voor woorden?

Al met al zie je veel omlaag gemodereerde berichten waar volgens mij niet veel mis mee is, behalve dat ze blijkbaar het slachtoffer zijn geworden van een moderator die vond dat hij alles waar hij het niet mee eens was omlaag moest modereren.

IMHO is dat een onjuist gebruik van moderatie. Berichten moeten wat mij betreft pas worden weggemodereerd als ze de discussie torpederen, niet als ze de discussie op gang brengen. Trolls, first posts en scheldpartijen omlaag modereren, prima!

Ik post al *heel* lang op Slashdot en heb daar pas 1 keer meegemaakt dat een postje van mij omlaag gemodereerd werd (en in dat geval terecht moet ik toegeven). Op Tweakers gebeurt dat mij in ca. 50% van de gevallen. Is Tweakers zoveel beter dan Slashdot of wordt er gewoon misbruik gemaakt van de moderatie? Volgens mij is het laatste het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het nieuwsitem gaat over problemen met Apple iBooks. Hoe goed een Dell wel is heeft daar niets mee te maken. Nul is een terechte score voor die post. De reactie die daar op ingaat staat nu trouwens ook op nul, en terecht. Het is echt geen modden op mening, maar downmodden van het afdwalen van het onderwerp.

[ Voor 3% gewijzigd door Polaris op 02-01-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
polaris schreef op 02 januari 2004 @ 17:34:
Het nieuwsitem gaat over problemen met Apple iBooks. Hoe goed een Dell wel is heeft daar niets mee te maken. Nul is een terechte score voor die post. De reactie daar op staat nu trouwens ook op nul, en terecht. Het is echt geen modden op mening, maar downmodden van het afdwalen van het onderwerp.
1. Mijn reactie gaat over het belang van het kiezen van de juiste garantietermijn voor iedereen behalve de meest oppervlakkige lezer.
2. Jouw analyse een Off-topic score wellicht rechtvaardigen, maar geen Overbodig.
3. Dit was slechts een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Misschien was Off-topic beter dan Overbodig, maar het gaat meer om de score dan de tag. En als je meent bij meerdere gelegenheden te laag te zijn gemod, geef dan nog maar wat voorbeelden.

[ Voor 73% gewijzigd door Polaris op 02-01-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Zoals je je verhaal nu stelt vind ik dat die reactie niet onder de 0 hoeft te komen, maar het ligt wel aan de verwoording in je post of die uitleg die je er nu aan geeft, wel duidelijk is (een linkje zou leuk zijn ;) ).

Verder is het zo dat je (in jouw ogen) verkeerde moderaties beter hier kan posten, dan kunnen we er gezamenlijk naar kijken. Het kan immers ook zijn dat er iemand structureel aan het mismodden is, en dat krijgen we graag boven tafel :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
(ook latere moderators die er mogelijk anders over denken).
om daar even terzijde op in te gaan: als je aan het modereren bent hoor je je scoreniveau gewoon op -1 te zetten zodat je alles kunt zien, anders doe je echt iets fout, dan kan je te lage moderaties nooit verbeteren :)
Pagina: 1