Toon posts:

Sweex router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een tijdje geleden heb ik een Sweex Breedband Router + 4 poorts Switch (http://www.sweex.com/product.asp?pid=144) gekocht.
Ik wilde namelijk mijn internet gaan delen over 2 pc's. Chello heb ik als provider (Com21 als modem).

Nu werkt de router goed. Alleen het FXPen tussen private servers (Dumps/Topsites) is niet meer mogelijk. Servers via poort 21 daar heb ik geen problemen mee maar zodra ik dus wil fxpen lukt dit niet. De volgende fout melding krijg ik dan: 425 Cannot open data connection. Met de servers is er niets aan de hand want als ik het internet aansluit op 1 pc zonder router lukt het wel.

Ik ben dus een beetje gaan neuzen op internet en heb wat gelezen over de passive mode. Hierdoor werd mijn probleem gedeeltelijk opgelost. Ik kon gelukkig weer downloaden via private servers maar fxpen werkt nog steeds niet. Flash fxp gebruik ik natuurlijk als fxp programma:)

Kan iemand me helpen?

Verwijderd

Je hebt het over een poort en een foutmelding die aangeeft dat een connectie niet gemaakt kan worden. Klinkt ook als een poort die niet gebruikt kan worden.

Heb je al geprobeerd de poort die gebruikt wordt te forwarden (poortmappen) ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 11:29:
Je hebt het over een poort en een foutmelding die aangeeft dat een connectie niet gemaakt kan worden. Klinkt ook als een poort die niet gebruikt kan worden.

Heb je al geprobeerd de poort die gebruikt wordt te forwarden (poortmappen) ?
Tnx dude, kun je me misschien uitleggen hoe dat gaat, heb er namelijk de geen verstand van :)

Verwijderd

Een maat van mij had ook de zelfde router, na lang proberen bleek dat de NAT functie (simpel gezecht) BAGGER is, die werkt dus gewoon niet. Als je wil counterstriken op 1 server vanaf 2pc's dan komt de laatste die joint er niet op, dit wegens de niet werkende NAT functie. Ook heb ik het geheel proberen te configureren, maar dat wil ook niet werken. Hij had dus maar een sitecom gekocht en die werkte wel meteen zonder problemen.
/me zn stopwoordje "Goedkoop is duurkoop".

Als je toch vedder wil met je huidige router:
Het Grote Poortmappingsverhaal
FAQ Network Troubleshooting
En dan nog dit, hier vind je meerdere topics van mensen die ook problemen hebben:
[search=sweex router probleem]