Dit is een heel vaag BSOD dat ik krijg. Het bestand is "dxg.sys" dat volgens het BSOD de fout bevat, maar veel wijs kan ik er niet uit worden. De STOP-foutcode is ook iedere keer anders, maar meestal 0x0000008E. Bovendien staat vlak na de stop-foutcode een paar regels vreemde ASCII-tekens. Dat duidt er dus op het er iets goed mis is gegaan, lijkt me?
Het komt alleen maar voor tijdens het spelen van een spel, maar ook weer niet ieder spel. Spellen waarbij het iig voorkomt zijn Max Payne 2 en Unreal Tournament (niet 2003, die heb ik niet dus zou niet weten hoe die het doet). Een ander modern spel als de nieuwste Prince of Persia loopt als een zonnetje.
De vraag is natuurlijk hoe dit kan en hoe het op te lossen. Ik heb in elk geval de volgende dingen geprobeerd (zonder resultaat):
• Nieuwste direct (9.0b) geinstalleerd
• Nieuwste videodrivers geinstalleerd
• Nieuwste chipset drivers geinstalleerd
Het probleem is een combinatie van Windows XP SP1 met DirectX 9.0b op een i875P chipset, met daarop een Parhelia.
Zie mijn specs voor meer info...
Het komt alleen maar voor tijdens het spelen van een spel, maar ook weer niet ieder spel. Spellen waarbij het iig voorkomt zijn Max Payne 2 en Unreal Tournament (niet 2003, die heb ik niet dus zou niet weten hoe die het doet). Een ander modern spel als de nieuwste Prince of Persia loopt als een zonnetje.
De vraag is natuurlijk hoe dit kan en hoe het op te lossen. Ik heb in elk geval de volgende dingen geprobeerd (zonder resultaat):
• Nieuwste direct (9.0b) geinstalleerd
• Nieuwste videodrivers geinstalleerd
• Nieuwste chipset drivers geinstalleerd
Het probleem is een combinatie van Windows XP SP1 met DirectX 9.0b op een i875P chipset, met daarop een Parhelia.
Zie mijn specs voor meer info...
日本!🎌