[Apache] directory listing vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,
Ik vind het vrij irritant om dit te vragen, want de oplossing is volgens mij heel simpel, maar ik kom er gewoon niet uit.
Mijn probleem is dat ik de standaard directory listing van apache wil vervangen door een eigen file (bijv. listing.php). Dus als er geen index.* is, moet hij redirecten naar listing.php. Nu zou ik met auto_prepend kunnen gaan werken, en bij elke request kijken of (mocht de request een dir zijn) die directory een index.* heeft, en als hij er geen heeft doorverwijzen naar listing.php, maar dit lijkt me vrij omslachtig.
Het zou wel kunnen dat ik in elke dir een listing.php zet, maar dit is ook weer onhandig omdat ik dan in de knoei kom met de bestanden van gebruikers op mijn server.
Een tweede probleem is dat, mocht het doorverwijzen werken, listing.php nog niet weet van welke directory hij een listing moet geven. Dit zou dus ook op de een of andere manier doorgegeven moeten worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?

edit:
een phpscript met header('location: ...'); in het HEADER bestand werkt ook niet, want het HEADER bestand parsed geen php

[ Voor 7% gewijzigd door Marc op 02-01-2004 17:03 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

maak een index.php die de directory toont?
redirect vanuit de error ("dir listing denied" ofzoiets) check je httpd.conf errordocument=listing.php?

[ Voor 15% gewijzigd door PipoDeClown op 02-01-2004 17:12 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Een stukje uit een .htaccess die ik ooit heb gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<IfModule mod_autoindex.c>

IndexOptions HTMLTable SuppressHTMLPreamble IconsAreLinks FoldersFirst ScanHTMLTitles
    IndexIgnore _server.* temp footer.html header.html go.php

HeaderName /_server.includes/header.html
    ReadmeName /_server.includes/footer.html

DefaultIcon /_server.icons/file.gif

AddIcon /_server.icons/pdf.gif .pdf .PDF
</IfModule>

Wellicht kun je op deze manier ook doen wat je wilt (een aangepaste listing) - maar als je echt een PHP-file wilt: kijk eens of je header.html kunt vervangen door een PHP-script. :)

[ Voor 4% gewijzigd door creative8500 op 02-01-2004 17:08 . Reden: typo ]

Verwijderd

Dat is mogelijk en in tweede instantie zijn er via Freshmeat/SourceForge wel projecten te vinden die dit al doen. Ik ga ff zoeken.

[edit]
http://autoindex.sourceforge.net/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:10 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ziet het probleem ook niet echt
Zet OF overal dezelfde LISTING.PHP neer, (en geef in je HTTPD.CONF op dat listing.php ook een default index bestand is), of rommel het e.e.a met je error docs i.c.m php

move NT > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Marc
Koffie schreef op 02 januari 2004 @ 17:09:
* Koffie ziet het probleem ook niet echt
Zet OF overal dezelfde LISTING.PHP neer, (en geef in je HTTPD.CONF op dat listing.php ook een default index bestand is), of rommel het e.e.a met je error docs i.c.m php

move NT > SA
die listing.php wilde ik dus niet, met die error docs is wel een goed idee ja, ga het even proberen.

• Marc
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:09:
Dat is mogelijk en in tweede instantie zijn er via Freshmeat/SourceForge wel projecten te vinden die dit al doen. Ik ga ff zoeken.

[edit]
http://autoindex.sourceforge.net/
ja dat werkt dus niet, dat script werkt alleen als je het direct aanroept, staat hij bv in /bla, en je gaat naar /bla/mooh, dan krijg je gewoon weer een normale listing. ik probeer het van die error docs wel.
Pagina: 1