Wanadoo + com21 + edimax br6104k(g) probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Ik zou bij m'n zus op kamers ff internet aansluiten(breda). Maar dat is niet helemaal gelukt. Na het neerleggen van alle kabels, die getest zijn en goed zijn ben ik de router gaan instellen. Een edimax br6104 (van mycom). PPPoE dan dus de gebruikersnaam en ww. Dit zou volgens mij moeten werken, maar dit deed hij niet .

Dus maar via de wizard, en can cable kiezen, en dan de gebruiker invullen. Dit deed hij ook niet, maar dat klopt eigenlijk wel.

Kabels vervangen die tussen de com21 en router zit, ik kan nl gewoon op de router. Als internet op de pc zit waar hij orgineel op is aangesloten werkt hij meteen.

Het MAC adres heb ik in de router gezet, zowel degene die de netwerkkaart heeft, als die je van de PPPoE krijgt.(die heb ik dus van die pc af gehaald). Maar hij werkt niet, hij zegt doodleuk. PPPoE disconected.

Het netwerk werkt wel.

Firmware versie is 2.59.
pc's winxp

[ Voor 3% gewijzigd door Kevinp op 02-01-2004 17:42 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kevinp
Iemand??

Verwijderd

Misschien als iemand het snapt, maar ik niet. Edit je verhaal en maak het wat duidelijker, geef ook eens wat meer info->ipconfig/ping/etc waneer wel en niet werkt etc

Verwijderd

wel ff goed lezen natuurlijk

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 21:51 ]

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 15:32
Als je het MAC adres kloont van de netwerkkaart waar je internet normaal gesproken op 'draait', kan je deze netwerkkaart niet gebruiken in je netwerk. Tenzij je natuurlijk het MAC adres op de netwerkkaart kunt aanpassen. Je MAC adressen moeten namelijk allemaal uniek zijn.

Verwijderd

Wanadoo (Casema) controleert niet actief op mac adressen. Je hoeft t dus niet per se te wijzigen.
Je hebt alleen geen support als je de helpdesk belt...

Heb je al een keer geprobeerd om de modem te resetten nadat je die router eraan hebt gehangen?

Ik hoop dat je router ook L2TP ondersteund, want over niet al te lange tijd stapt casema van de com21 af. Alles gaat motorola worden, en er wordt dan geen PPPoE meer gebruikt......

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 21:57 ]

Verwijderd

Let wel dat je niet je gebruikersnaam maar je nummer als user moet invullen dus dat c1234567 geval.

• Kevinp
Bij gebruikersnaam staat dat c*******@wanadoo
en toen ik het mac adres clone had ik hem uit de andere pc(waar internet nu nog op zit) gehaald. Het waren dus 2 vershillende netwerkkaarten.
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:45:
Misschien als iemand het snapt, maar ik niet. Edit je verhaal en maak het wat duidelijker, geef ook eens wat meer info->ipconfig/ping/etc waneer wel en niet werkt etc
wat wil je daarmee, ik kan op de router, dat werkt dus. verder kom ik niet. ipconfig werkt ook gewoon je krijgt dan nl 192.168.2.100.

ooh ja, als gateway komt er 10.127.*.* te staan.(kan nu niet bij de router, woon er een uur vandaan). dus het preciese gateway adres weet ik niet.
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:54:
Wanadoo (Casema) controleert niet actief op mac adressen. Je hoeft t dus niet per se te wijzigen.
Je hebt alleen geen support als je de helpdesk belt...

Heb je al een keer geprobeerd om de modem te resetten nadat je die router eraan hebt gehangen?

Ik hoop dat je router ook L2TP ondersteund, want over niet al te lange tijd stapt casema van de com21 af. Alles gaat motorola worden, en er wordt dan geen PPPoE meer gebruikt......
helpdesk is ook al gebeld, maar als je zegt dat je een router hebt vragen ze naar het merk. Als het een sitecom is kan je die nl bellen voor alle instellingen, zelf weten ze er niets van.

de optie staat er bij de router wel in maar PPPoE ook, en die werkt ook(nog) niet.

[ Voor 98% gewijzigd door Kevinp op 03-01-2004 23:51 ]

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
kevinp schreef op 03 januari 2004 @ 23:44:
Bij gebruikersnaam staat dat c*******@wanadoo
en toen ik het mac adres clone had ik hem uit de andere pc(waar internet nu nog op zit) gehaald. Het waren dus 2 vershillende netwerkkaarten.

[...]

wat wil je daarmee, ik kan op de router, dat werkt dus. verder kom ik niet. ipconfig werkt ook gewoon je krijgt dan nl 192.168.2.100.

ooh ja, als gateway komt er 10.127.*.* te staan.(kan nu niet bij de router, woon er een uur vandaan). dus het preciese gateway adres weet ik niet.

[...]

helpdesk is ook al gebeld, maar als je zegt dat je een router hebt vragen ze naar het merk. Als het een sitecom is kan je die nl bellen voor alle instellingen, zelf weten ze er niets van.

de optie staat er bij de router wel in maar PPPoE ook, en die werkt ook(nog) niet.
Welk IP adres heeft de router ? Dat moet je namelijk bij je default gateway invullen

• Kevinp
de gateway die daar staat, is die de router krijgt. dus niet die de pc krijgt/heeft

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinp op 04-01-2004 15:50 ]

• Kevinp
Moet ik m'n zus gewoon vragen om dat ding te ruilen, of is er nog een oplossing voor

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinp op 05-01-2004 20:06 ]

Pagina: 1