Toon posts:

Extern bureaublad XP Pro (terninalservers?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook hoe ik dit moet instellen binnen mijn netwerk?

Ik ga naar extern bureaublad:
Start> programma's> bureau-accessoires> communicatie> verbinding met extern bureaublad.
Dan kies ik bij computer> meer opties, dan kies ik mijn werkgroep.
Daarna komt er een venster met "Er bevinden geen terminalservers in dit domein of werkgroep".
Wat zijn terminalservers?
En hoe krijg ik die dan in mijn werkgroep?

Ik wil graag gebruik maken van extern bureaublad in XP Pro.
Ook heb ik al diverse Topics doorzocht.

Ik heb 2 pc's met XP Pro
Share werkt wel
Ik maak gebruik van een Sweex modem/router

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 16:54 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Voor XP heet dat 'Hulp op afstand' dacht ik, en die moet apart ingeschakeld worden :)

Verder geeft [google=what is a terminal server] een mooie definitie dacht ik. Pin me er niet op vast verder :)
Hulp op afstandMet het onderdeel Hulp op afstand kunt u een vertrouwd persoon uitnodigen om met u te chatten, de gegevens op uw scherm te bekijken en, met uw toestemming, uw computer op afstand te bedienen.

U start Hulp op afstand als volgt:
Open Help en ondersteuning.
Klik op Extra.
Klik op Hulp op afstand.
Er zijn ook zat andere tooltjes zoals RealVNC die aan remote desktop kunnen doen :)

[ Voor 54% gewijzigd door G33rt op 02-01-2004 17:00 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 06:22

tozzke

aka tozzert

rechtermuisknop op "Deze Computer"
"eigenschappen"
tabblad "verbinding van buitenaf"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
eigenschappen van 'deze computer' dan bij het tabje remote kijken

remote desktop daar dus even aanvinken

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op beide pc's had ik Extern bureaublad al ingeschakeld

Verwijderd

Topicstarter
G33rt - Volgens mij is hulp op afstand iets anders dan extern bureaublad.
Ik wil gewoon mijn pc op zolder kunnen bedienen vanaf de woonkamer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:18 ]

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Je moet niet gaan browsen naar een beschikbare computer omdat hij dan zal reageren met "er is geen terminalserver aanwezig"

Je moet gewoon het IP adres van de computer waarnaar je wit connecten intypen en wanneer je opties kiest dan kun je ook zaken als usernaam en wachtwoord van de computer waaraan je wilt connecten ingeven.

Werkt perfect. ;)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het IP adres intype en dan op verbinding maken druk,
komt het aanmeld scherm van Windows te voorschijn.
Dan moet ik een gebruikersnaam intypen.
Welke ik ook probeer er komt te staan: "Het systeem kan u niet aanmelden. Controleer of uw gebruikersnaam en het domein juist zijn en typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw."

Ik heb geen wachtwoord

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ok.. rechtermuisknop op deze computer op de pc die je wilt overnemen (zolder) eigenschappen, tabblad verbindingen van buitenaf. Daarna vinkje aanzetten bij: anderen mogen deze computer overnemen! klaar, beneden ip intikken en het werkt!

En nu geen 2 jaar oude topics meer kicken ;) (ik was net aan het reageren en toen gooiden ze hem dicht :S)

En in de reactie van elevator staat ook iets wat klopt idd :D (was ik vergeten!)

[ Voor 11% gewijzigd door Buzzin Hornet op 02-01-2004 17:31 . Reden: Toevoeging ]

I intend to live forever - so far, so good.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een wachtwoord is verplicht :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

elevator schreef op 02 januari 2004 @ 17:26:
Een wachtwoord is verplicht :)
He, dat is een handige inderdaad. Ik heb het ook als ik vanaf mijn mams pc (2kpro) wil connecten naar mijn XP bak hier. Wil ik bij haar naar een ingestelde share, dan moet ik een wachtwoord opgeven, maar dat heb ik niet; geef ik dus simpelweg een enter dan weigert hij te connecten;
ga ik naar een standaardshare C$ of iets dergelijks dan kom ik er zo in. (Op beide bakken is de user admin).

Goed dat je het meldt, ik vroeg me al af waarom dit niet werkte :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als het dan nog niet werkt dan zou ik even poort 3389 opengooien in de firewall mocht die draaien :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt elevator.
dat was het probleem.
Nu ik een wachtwoord heb gemaakt werkt het.
Eindelijk gelukt.

sorry van dat oude Topic

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:59 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hmm ik zit te twijfelen of ik dit topic omhoog moet gooien voor een hele onbenullige vraag, maar ik doe het toch.

ik heb gezocht naar waar je dat wachtwoord moet opgeven op de computer waarnaar je wilt connecten, maar ik kan het echt niet vinden.
(windowsXP pro)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

pokeran, dat wachtwoord waar het over gaat, is het passwoord van de user waarmee je aan wil loggen. Dus als jij met terminal services (remotedesktop) connecteert en je vult als username "pokeran" in, moet 1). die user op jouw PC staan waarmee je verbindt, 2). die user een passwoord hebben :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

elevator schreef op 03 januari 2004 @ 22:23:
pokeran, dat wachtwoord waar het over gaat, is het passwoord van de user waarmee je aan wil loggen. Dus als jij met terminal services (remotedesktop) connecteert en je vult als username "pokeran" in, moet 1). die user op jouw PC staan waarmee je verbindt, 2). die user een passwoord hebben :)
damn ik WIST dat ik dit topic niet omhoog moest schoppen |:(
weet je wat ik niet wist? ik wist niet dat je een gebruikersaccount moest aanmaken op de pc waarop je wilt inloggen (terwijl het gewoon bij staat waar je het hokje moet aanvinken om externe bureaublad te enable-en)

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
[off topic]

Microsoft heeft er ook hele leuke programmatjes voor om dat via een internet pagina te doen.. zoals op mijn site:

te downloaden op:
http://www.microsoft.com/...o/downloads/rdwebconn.asp

dus als je op je Router poortje 3389 doorlust naar je interne PC, kan je overal vanaf internet op je PC komen..

[/off topic]

[ Voor 11% gewijzigd door Mooya op 26-08-2011 21:48 . Reden: oude link ]

Pagina: 1