Toon posts:

DVD Welke??

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zo stil aan een nieuw systeem bij elkaar aan het sprokkelen. Ik ben eruit dat ik het beste de Geforce kaart van asus kan kopen die v6600 en evt als die wat goedkoper verkrijgbaar is de v6800 (uiteraard beide de pro versie)deze zijn dan beide met tv-out..
mijn vraag:
welke dvd is de beste keuze (kwa snelheid en reigo vrij(te maken)....tja een mpeg kaart heb ik niet nodig denk ik zo met een geforce...
en hoe sluit je eigenlijk zo'n tv-out aan op een tv..
helpp...... :'(
alvast bedankt.
je kunt me ook emailen
<A HREF="mailto:jacobs.weert@tref.nl">jacobs.weert@tref.nl</A>

Verwijderd

hmmm... ik heb zelf een pioneer dvd
is enorm goed
gebruik gewoon mijn asus geforce de luxe op dvd's af te spelen en je kunt gewoon met dat bijgeleverde stekkertje een dvd op de tv kijken
en voor geluid gewoon digitale uitgang gebruiken ik gebruik daarvoor een sb plantium

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 17:18
AuTnOr, die Pioneer is dat toevallig een 10x 40x slot-in type? Zo ja, hoe is het geluidsniveau van deze drive? En als je een DVD bekijkt op je Geforce (heb ik ook) zie je dan nog 2 balken of is het beeldvullend?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Die zwarte balken zijn afhankelijk van het beeldformaat van de DVD.

Breedbeeld film zijn 16 bij 9
'Gewone' beeldvullende films 4 bij 3

Echter wanneer je je pc aansluit op een BREEDBEELD tv is dat 16 bij 9 formaat juist ideaal. Dat is dus je hele beeld gevuld..

Tot zover deze korte cursus.. tv-formaten. :)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Geluidsniveau in films heeft nie echt met de speler te maken, eerder met de decoder...

Of had je het over audio-cd's?

Greetz,

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Majestic, volgens mij geeft een geforce geen breedbeeld signaal door naar de tv, maar misschien kun je het met je tv bijregelen..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 17:18
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde de hoeveelheid geluid die de Pioneer 10x 40x slot-in maakt bij het 'up spinnen' en bij het lezen van DVD's en CDR's. Ik heb namelijk ergens gelezen dat die slot-in pioneer toch nog aardig wat bijgeluiden maakt en dat wil ik nu juist zoveel mogelijk voorkomen als ik DVD films ga kijken. Dus met andere woorden valt dat (bij)geluid nu mee of tegen als je een DVD speelt?

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja..nu ben ik er nog niet uit..
welke moet ik nou kiezen...pioneer...is die geheel regio vrij??
Zijn er trouwens weinig problemen verder met het bekijken van dvd of vcd op tv via een geforce?? ik heb het nu niet over geluid of beeld vullen ofzo, maar gewoon algemene problemen??
thx

Verwijderd

Freak: de Pioneer 10x is geheel regiovrij te krijgen, over kijken op TV weet ik niks, ik speel DVD's softwarematig (Cinemaster 99) af op monitor

Ripley: de Pioneer maakt IMO vrij weinig geluid (minder dan mijn oude NEC CD-R300 in ieder geval).
Als er een DVD in de drive zit maakt ie iets meer geluid dan wanneer er een CD-ROM in zit, als het bij het film er last van hebt, dan leg je toch gewoon een jas (of trui of deken of.....) over de kast bij de DVD-drive, dat doe ik altijd en dan hoor ik er niets meer van.
Als het goed is hoeft de drive tijdens de film niet op te spinnen, maar houdt ie gewoon een constante snelheid (CLV of CAV), tenzij van layer gewisseld moet worden

Verwijderd

Ohw Ripley, kwistnie dat je dat bedoelde :)

Well, ik heb zelf een Pioneer DVD 303s (6/32) en die zo stil als een muis...

Lijkt me sterk dat de iets snellere dan zo'n enorme berenherrie maakt...

Ik koop binnenkort ook nog een 10x, maar dan zal ik het wel horen, van dat geluid.....

Greetz,
Pagina: 1