Scroll vlekken, videokaart geheugen stuk ?

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb als videokaart een point of view t4200 videokaart met 64 MB 3,3ns geheugen erop. Een dikke week geleden heb ik het videokaart geheugen enkele minuten op 600 Mhz gehad. En dit moet geen probleem zijn omdat 1/3.3 = 300*2 = 600 Mhz

Maar sinds dat moment krijgt ik nu vlekken in het scherm als ik scroll. Dus ik denk dat mijn videokaart geheugen toch schade heeft opgelopen door die korte overclock die ik gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.keymaker.demon.nl/vlekken.png

Dit is een screenshot van het probleem. Maar die screenshot roept bij mij een vraag op..!

Als ik onder windows een screenshot maak ? Wordt die screenshot uit windows gehaald of wordt die screenshot uit het geheugen van de videokaart gehaald. Als de screenshot uit windows wordt gehaald zou dat moeten beteken dat het probleem niet door de videokaart wordt veroorzaakt.

Als de screenshot wel uit het geheugen van de videokaart wordt gehaald? Dan heb ik botweg gezegt pech.

AKA Rinkel weblog

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
kort en bondig: licht aan je videokaart :+

op welke snelheid loopt je vga geheugen dan normaal? meteen naar 600mhz gegooit? niet slim :+

[ Voor 54% gewijzigd door naps op 02-01-2004 17:03 ]

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
naps schreef op 02 januari 2004 @ 17:01:
kort en bondig: licht aan je videokaart :+

op welke snelheid loopt je vga geheugen dan normaal? meteen naar 600mhz gegooit? niet slim :+
550 Mhz, In het verleden heeft het geheugen op 650 Mhz stabiel gedraaid :D

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

je vgacard is de boos-doener,.. je mem is dus een beetje veel doorgebrand. lullig voorje,..misschien garantie?>>als je gelukt hebt tenminste
sterkte :'(

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Asjemenou,

Nieuwe drivers en sindsdien is het strepen verdwenen...

Dus wat is er dan veranderd ? Heeft de driver dan iets gedaan met de kloksnelheid. Ik heb met de coolbits instelling de frequentie terug gezet. Maar het strepen bleef. Nu ik een driver update heb gedaan is het strepen helemaal verdwenen. Dus er is iets veranderd met de freq. Maar wat ?

AKA Rinkel weblog