[XP Home] USB hub probs

Pagina: 1
Acties:

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 11:36
ok... het probleem is als volgt:

Ik heb een computer waar 2000 op stond, wegens verschillende redenen (waaronder dat het de mediabak van us pap word) heb ik geupgrade naar XP Home. Nou, er hangt veel extern aan, maar alles wil toch wel werken... op één ding na... de USB hub

Op USB heb ik:
2 HP Printers
1 Medion Scanner
2 Fotocamera's

Hiervoor heb ik te weinig aansluitingen achter op mn PC, dus...een hub. Die had ik al aangeschaft toen er nog 2000 op stond. Een medion usb 1.1 hub. Onder 2000 deed ie t perfect, kon de camera's in pluggen, alsmede de printers... en voila, perfect.

Nu, onder XP Home, wat er op die scanner aangesloten wordt wordt gedetecteert maar vrijwel nadat je er een bewerking mee wilt doen (printen, foto's kopieren van de camera) reset de hub zich helemaal... dit blijft hij met onbepaalde tijdsintervallen doen...

Ik heb de hub al opnieuw geinstalleerd, maar niks... ik snap er echt niks van. Als ik de apparaten aansluit direct op de pc doet ie t wel goed, de hub is gevoed met stroom en in de systeemeigenschappen van de hub zegt ie ook genoeg stroom te hebben.

Ik heb de search al gebruikt maar ik kon niks vinden.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk Moederboord, geheugen enzo :? Geef eens wat meer specificaties anders word / blijft het gokken :)

Heb je op de site van je moederbord fabrikant gekeken naar bios updates :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Maf
Heb een MSI-K7T Pro2 moederbord met 256 MB pc133 geheugen... maar tlijkt me een XP probleem, of denk ik nu fout? aangzien onder 2000 er geen problemen waren...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat is erg vreemd ja, aangezien ik juist altijd onder Windows 2000 problemen had met mijn hubje (sowieso met USB) en het onder XP draait als een tierelier. Daarvoor ben ik namelijk juist naar XP gegaan. Ik heb een vergelijkbaar 4 ports USB 1.1 hubje.

Zover ik weet heb ik ook een MSI bordje, welk type weet ik niet maar ik verdenk mijn bord van het bezitten van een VIA Chipset. Heeft de jouwe dat ook toevallig? Dan zou je de VIA 4-in-1 drivers eens moeten downloaden, dat wil nog wel eens helpen.

Misschien helpt het als je niet de upgrade doet, maar geheel Windows opnieuw clean installeert. Verder weet ik niet of het binnen je mogelijkheden ligt, maar ik heb hier Windows XP Pro erop staan en niet XP Home... maar dat zal geen donder uitmaken in drivers en stroomvoorziening 8)7 misschien wel in rechten ofzo - al verwacht ik niet dat een Hub gaat flippen omdat je een niet geavanceerd genoeg OS hebt :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik heb ook net gedonder gehad met mijn USB-hub: ik heb XP prof. Bij mij bleek het aan Service Pack 1 te liggen die ik zou moeten installeren. Misschien ligt het daar bij jou ook aan?

• Maf
Ok, ik heb een schone install erop staan met daarop ook SP1 en benodigde updates, morgen ga ik de via drivers maar eens installen, baat t niet, dan schaad t niet.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Een maat van me heeft met een via bordje (kt266 ofzo?) HEEL veel problemen gehad met uitvallende USB apparaten. Kijk ff op www.usbman.com en misschien kan jet oplossen. Bij hem werkt het wel, maar nog steeds te weinig stroom (dat was ten minste de conlusie waar wij op kwamen).

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Pagina: 1