Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[tpl] Qoute message vanuit google

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 14:12
Het is niet direct een bug maar wilde het wel even melden voordat er meer mensen zo raar op kijken als ik deed. Want ik zocht op google en vond de volgende link: http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/19343878/

Mischien is het handig om te zorgen dat deze pagina niet gecacht wordt door de zoekmachines. Was namelijk nog ingelogt, dus krijg je een rare lap tekst op beeld.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

"een rare lap tekst" :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
In dat invoer veld natuurlijk ;)

Wat de TS'er denk ik bedoeld is dat de quote-message-pagina's niet gecasChed moeten worden omdat het niet erg nuttig is :)

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 03-01-2004 13:49 . Reden: had beter moeten weten ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ja ik ben ook via google wel eens op zulke links uitgekomen. Niet erg handig, je kan de rest van de thread niet meteen lezen. Maar ik weet niet of jullie er uberhaupt iets aan kunnen doen dat google dit soort dingen cached.

[taalpuristenmodus]
het is natuurlijk geen cacht of cashed maar cached
[/taalpuristenmodus]

Verwijderd

Dat kan wél opgelost worden, vrij makkelijk zelfs, door op de pagina's die niet geindexeerd moeten worden in de <HEAD> dit te zetten:
code:
1
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX">

NOINDEX is om aan te geven dat deze pagina niet geïndexeerd moet worden
Eventueel kan er ook nog ", NOFOLLOW" achter om aan te geven dat links op deze pagina niet gevolgd moeten worden.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Nou, dan mag crisp of ACM hier eens over nadenken, ik vind het iig niet boeiend :+

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

crisp

Devver

Pixelated

meta's kan ik alleen in het framework toevoegen, dus dat wordt nog vrij lastig

wat ik zou kunnen doen:

list_categories en list_topics een index,follow geven, list_messages een index,nofollow en de rest een noindex,nofollow geven

Een bot zou trouwens nooit alles kunnen indexeren aangezien de default message-navigatie mbv javascript wordt gedaan, en de forum-indices maar een beperkt aantal dagen aan topics laten zien...

edit: een robots.txt in de root zou misschien nog mooier zijn, maar ik weet niet of zoiets zal werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
User-agent: *
Disallow: /global/
Disallow: /forum/insert_message
Disallow: /forum/insert_topic
Disallow: /forum/update_message
Disallow: /forum/view_message
Disallow: /forum/myreact
# etcetera

[ Voor 101% gewijzigd door crisp op 03-01-2004 17:47 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Ben ik heel raar als ik zeg dat ik het juist handig vind dat Google de losse messages indexeerd zodat ik op die manier precies de juiste reply voor mijn neus krijg ipv alleen het grote topic?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 08:01:
Ben ik heel raar als ik zeg dat ik het juist handig vind dat Google de losse messages indexeerd zodat ik op die manier precies de juiste reply voor mijn neus krijg ipv alleen het grote topic?
idd, view_message is juist handig :)
crisp schreef op 03 januari 2004 @ 14:24:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
User-agent: *
Disallow: /global/
Disallow: /forum/insert_message
Disallow: /forum/insert_topic
Disallow: /forum/update_message
Disallow: /forum/view_message
Disallow: /forum/myreact
# etcetera
myreact kan je toch al niet zien als je niet ingelogt bent? En ik neem aan dat google geen accountje heeft :+

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 08:01:
Ik heb liever dat google deze link geeft i.p.v. deze. Maar nu je het zegt, de 2de is misschien niet zo mooi maar wel handig :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

crisp

Devver

Pixelated

als het goed is is dit verleden tijd omdat we bepaalde acties dmv een robots.txt afschermen voor searchbots :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.