Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Hoe ga ik dit aanpakken? (window)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Mijn "probleem" is dat mijn Coolermaster kast niet over een window beschikt.
Ik wil dus wel graag een window hebben maar ik hou ook weer niet van windowkits (vanwege de molding).
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik als beginnend casemodder een raam in mijn case krijgen zonder molding (hoe moet ik het vastplakken?) en hoe zorg ik er voor dat de zaagrand er niet heel lelijk uit komt te zien (met de zaagrand bedoel ik dus het ijzer wat normaal gesproken verborgen word door molding).
Ik heb nergens iets kunnen vinden over zagen of dremelen in een aluminium zijpaneel.
En als iemand toevallig een winkel weet in de regio Amsterdam die casemod stuff verkoopt zou dat cool zijn.
Alvast bedankt voor reacties.

Edit: Sorry voor de blurry foto

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 15:58 ]

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 07:24
Ik heb t op de volgende manier gedaan:

uitgezaagd met decoupeerzaag met ijzer zaagjes.
randen af gewerkt met poster lijsten ipv. raamrubber.
en plexiglas aan de binnenkant met dubbelzijdig tape en een paar punten met siliconenkit vast geplakt.

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met poster lijsten?

• Hedster
bij de bruna en dat soort winkels verkopen ze posterlijsten.

deze schuif je over de boven en onderkant van je poster zodat die niet gaat krullen.

kijk eens op http://www.xs4all.nl/~nijsj/

dan kan je mijn window zien incl. die poster lijsten

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Posterlijsten zijn ook bij de Expo en denk zelfs de V&D posterafdeling wel te krijgen.
Je raam uitzagen met een decoupeerzaag of de Dremel gaat perfect. De meeste, of misschien beter gezegd de oudere, kasten zijn voornamelijk van staal gemaak. Dit is een harder materiaal en met aluminium zou je in het geheel geen problemen moeten hebben om in te zagen.
Je window zelf kan je vastzetten met kit of gewoon lijmen met Siliconenkit/Bisonkit/secondenlijm of iets dergelijks.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Hedster
owja, voor ik t vergeet.

als je je window gaat zagen plak er dan op beide kanten wat tape op (niet dat papiere (schilderstape)) maar echt plastick tape.

op deze manier krijg je minder bramen aan je zaagzeide. en als je t met een decoupeerzaag doet. leg dan de buiten kant onder. ivm. bramen

Verwijderd

waarom moeilijk doen, als je originele zij panelen van coolermaster met blauw plexi kan kopen in de winkel ?? heb ik ook gedaan !

Link naar coolermaster side panel

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 16:19 ]

• breinonline
  • Laatst online: 22:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 16:16:
waarom moeilijk doen, als je originele zij panelen van coolermaster met blauw plexi kan kopen in de winkel ?? heb ik ook gedaan !
Dat zegt ie toch:
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 15:54:Ik wil dus wel graag een window hebben maar ik hou ook weer niet van windowkits (vanwege de molding).
En bovendien geeft het voor veel tweakers veel meer voldoening om iets zelf in elkaar te knutselen dan een kant-en-klaar iets te kopen. :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• GRT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 12:50

GRT

Ik heb mn raam uitgezaagd met een flex en daarna alles mooi bijgevijld
mn raam zit vast met dubbelzijdige tape

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat origineel zijpaneel met window zou perfect zijn, maar WAAR kan ik die in Nederland kopen?

Verwijderd

Link naar online winkel

Zijn daar niet echt super goedkoop. Ga heel even voor je kijken.

Is de enige winkel die ik kan vinden, die deze zij panelen hebben. Vroeger hadden ze die ook bij alternate, daar heb ik hem gehaald.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast is een ATC 220 maar dat panel voor die 210 past er toch ook wel in?
zoniet, welke moet ik dan pakken?

Verwijderd

kant en klare ramen: lekker orgineel!! waarom mod je een kast? omdat je origineel wil zijn met je kast!! en wat ben je niet met een standaard raam?

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je een punt nicje,
Ik ben alleen bang dat ik mijn zijpaneel verneuk maar als ik een zijpaneel met window bestel ga ik zeker het originele paneel modden (dan maakt het niet extreem veel uit als ik het verneuk)

• Hedster
"verneuk" m dan eerst.

dan kan je altijd nog een orgineel kopen

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan, maar dan wil ik wel zeker zijn dat een origineel paneel te krijgen is in nederland

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:16:
Dat kan, maar dan wil ik wel zeker zijn dat een origineel paneel te krijgen is in nederland
Vraag anders eens bij Mycom er naar. Die hebben veel aopen kasten en volgens mij ook wel een paar raampjes.

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

als je een beetje uitkijkt valt er niet veel te 'verneuken' hoor..

Gewoon de boel goed afplakken, goed uittekenen waar de window moet komen en vervolgens met de decoupeerzaag en/of dremel de boel zagen. (ik gebruik zelf altijd een dremel voor de hoeken (zeker als deze afgerond worden!) en een decoupeerzaag voor de rechte lijnen. Uiteraard kun je ook met een handijzerzaagje zagen!

Bevestigen van het plexi kan met dubbelzijdig tape. gewoon plexi kopen dat groter is dan het uitgezaagde window en deze aan de binnenzijde er op plakken.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• TheRealXistence
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 09:37
me broer heeft ook een raam erin gemaakt zelf met wat plexi glas erbij een paar lampjes enzo ziet er heel mooi uit heb er een foto van op aanvraag plaats ik wel een link :D Hij heeft het best handig gedaan mooi afgewerkt.

Edit: Oke dat was zijn eerste casemod :P

[ Voor 10% gewijzigd door TheRealXistence op 03-01-2004 22:46 . Reden: Extra Info ]

Verwijderd

Xistence schreef op 03 januari 2004 @ 22:42:
me broer heeft ook een raam erin gemaakt zelf met wat plexi glas erbij een paar lampjes enzo ziet er heel mooi uit heb er een foto van op aanvraag plaats ik wel een link :D Hij heeft het best handig gedaan mooi afgewerkt.

Edit: Oke dat was zijn eerste casemod :P
Pics! :9~

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb er verchroomd rubber molding in zitten, besteld bij een motorzaak via een inkoopactie

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• TheRealXistence
http://www.ultratech.nl/foto.jpg

Hier is de foto :P eentje maar maar wel een beetje groot had geen tijd om hem klein te maken duurt bij mij 5 min

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Xistence schreef op 04 januari 2004 @ 13:35:
http://www.ultratech.nl/foto.jpg

Hier is de foto :P eentje maar maar wel een beetje groot had geen tijd om hem klein te maken duurt bij mij 5 min
netjes!!!
(enne: lang leve de zalman ;) heb ik ook...)
alleen waarom een fan vlak onder de koeler van de CPU en niet ervoor?

[ Voor 11% gewijzigd door kazz1980 op 04-01-2004 15:41 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• TheRealXistence
:P wist me broer niet o ja die zalman maakte nogal veel geluid en ja hij had een betere kunnen pakken had ie niet gedaan :S

[ Voor 1% gewijzigd door TheRealXistence op 04-01-2004 16:27 . Reden: Spelling foutje :P ]

Verwijderd

"Ik denk dat deze post hier ook wel bij mag."

Ik heb vandaag dus mn window gemaakt...

Dat vat toch behoorlijk tegen. In de manual staat dat je het plexiglas moet overtrekken en dan op de potlood streep moet zagen. Ik heb eerst een oude AT kast aan flarden gezaagd om de maten uit te testen. En zoals ik al verwacht had past dit natuurlijk voor geen meter :( Dus heb ik in mijn kast maar een groter gat gezaagd. Nu heb ik het op verschillende manieren geprobeerd maar ik krijg dat rubber en de window er NIET in :( Dus heb ik het gat maar weer groter gemaakt, maar nee hoor het lukte nog steeds niet (ik was by the way met 2 man bezig dus we hadden 4 handen). Nu had mijn vader het idee om de hoekje van de molding strip (dus het deel waar het raam in zit) een rand weg te halen waardoor we in de hoekje niet meer moeten frotten om het raam er in te krijgen. Dit lukte ook maar deels :( Nu heb ik het opgegeven en moet ik mijn kap opnieuw opspuiten (die was bekrast) en ga ik een raam aan mijn kast lijmen.

De moraal van dit verhaal: Je hebt veel geduld nodig bij het maken van je window. Het zagen (wat de meeste het moeilijkst lijkt) is echt het makkelijkst. Het rubber aan de kast maken valt tegen bij een vierkant raam tenminste. Als je een window in je case wil raad ik je aan een ronde te nemen, die kun je veel gemakkelijker inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dat je een "Washer" moet gebruiken om de goede maten te krijgen (dat is zon metaal ringetje). Heb jij wel een washer gebruikt?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16
Wat voor molding heb je? Dat maakt nogal veel uit namelijk :)

Molding is oerlelijk trouwens :/
Pagina: 1