Toon posts:

Terratec Aureon 5.1 Fun niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb zojuist een Terratec Aureon 5.1 Fun aangeschaft en nu heb ik hem geinstalleerd met drivers en al, dat ging allemaal goed. Maar nu als ik hem wil gebruiken op Centrale uitgang van de kaart dan komt er maar geen geluid uit. Ik krijg alleen geluid uit me speakers uit het kanaal van headset en dat is bijna geen geluid. Weet iemand waar het probleem kan zitten'?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je onboard sound? >> uitzetten.
Verder zit er altijd wel een programma bij waarmee je alle instellingen van de kaart kunt maken. Kijk daar eens naar.

succes!

ps: volgens mij heb je zelf nog amper iets geprobeerd, en zou het lezen van de handleiding bijvoorbeeld al een true revelation kunnen zijn. Een paar concrete stappen zijn zelf toch wel te maken, desnoods met google...!

Verwijderd

Topicstarter
nja ik heb dus al het boekje door gelezen en die legt alleen heel kort uit welke porten waar voor zijn enz. Niks over installatie met een onboard geluidskaart. Maar ik heb alleen geen idee hoe ik mijn onboard soundcard uitzet. Ik heb bij apparaat beheer gekeken, maar daar staan alleen de volgende apparaten:

Audiocodecs
Legacy-audiostuurprogrammas
Legacy-videovastlegapparaten
Mediabeheerapparaten
Standaardspelpoort
Terratec Aureon 5.1 Fun
Videocodecs

En alleen bij Terratec Aureon 5.1 Fun heb ik de mogelijkheid hem uit te schakelen.
Waar kan ik die onboard soundcard uitzetten?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 16:03:
nja ik heb dus al het boekje door gelezen en die legt alleen heel kort uit welke porten waar voor zijn enz. Niks over installatie met een onboard geluidskaart. Maar ik heb alleen geen idee hoe ik mijn onboard soundcard uitzet. Ik heb bij apparaat beheer gekeken, maar daar staan alleen de volgende apparaten:

Audiocodecs
Legacy-audiostuurprogrammas
Legacy-videovastlegapparaten
Mediabeheerapparaten
Standaardspelpoort
Terratec Aureon 5.1 Fun
Videocodecs

En alleen bij Terratec Aureon 5.1 Fun heb ik de mogelijkheid hem uit te schakelen.
Waar kan ik die onboard soundcard uitzetten?
onboard geluidskaart kun je uitzetten in je bios,
alleen in windows uitzetten is vaak niet voldoende.

Ik had het probleem ook met dezelfde kaart maar dan alleen over de digitale uitgang. let op: sommige moederborden hebben 2 opties om het geluid uit te zetten in het bios, beide uitzetten dus.

als je dan nog geen geluid hebt zou ik is naar de 2 jumpertjes op de kaart kijken, die kun je op 2 manieren instellen, line-out en headphone-out, voor normale speakers de line-out gebruiken dus.

Verwijderd

Topicstarter
in bios kan ik dus echt niet de optie vinden voor het uitzetten van me onboard soundcard komt missschien doordat ik bios versie 3.5 heb. En ik heb voor jumpertjes op die oude audiocard gekeken maar daar zie ik geen pluggies ofzo die ik kan omzetten om hem uit te zetten.

Voor wat je zei over jumpertjes op nieuwe audiocard kan ik wel even kijken.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 18:17

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Wat voor mobo heb je? Heb je überhaupt wel een onboard sound?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1