Toon posts:

XP probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gebouwd, m'n oude hd gekopieerd naar de nieuwe hd en vervolgens XP opnieuw geinstalleerd (met alle fixes + SP1a). Ik zit nu met een paar typische probleempjes, die ik niet kan thuisbrengen:

1) De ' toets (apostrof/aanhalingsteken) werkt niet. Onder DOS wel, dus 't zit 'm niet in het toetsenbord (heb het ook met 'n ander keyboard geprobeerd).

2) Als ik na het booten 'deze computer' open, (of via explorer naar er naar toe gaat), zie ik wel 5 minuten de 'zoekende zaklamp' voordat ik de drives e.d. zie.

3) Wellicht hangt dit probleem met 2) samen: na het booten duurt het ook wel 5 minuten voor de programma's voor m'n Officejet 4105 zijn geladen (Officejet is als scanner in 'Deze Computer' te zien dus er is wellicht een verband).

Ik heb eea met bootvis proberen te versnellen, maar dat heeft geen effect... Voor probleem 1) heb ik sowieso niets gevonden...

Iemand 'n idee??? Tnx!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:52:
1) De ' toets (apostrof/aanhalingsteken) werkt niet. Onder DOS wel, dus 't zit 'm niet in het toetsenbord (heb het ook met 'n ander keyboard geprobeerd).
Waar heb je je toetsenbordindeling op staan?

Verwijderd

1) Druk op de ' toets en daarna op spatie. Dit is standaard ingebakken in XP om makkelijk letters zoals é en è te maken. (druk op ' daarna op e) Dit kan uitgezet worden, staat geloof ik in de faq? Config scherm, land instellingen, talen, details.

2) Zie 3 (dit kan eventueel ook je netwerk zijn, requesting IP adres, probeer vaste tcp/ip instellingen te gebruiken, maar kijk eerst bij 3, dit is het eerder)

3) Dit komt iid door de software van de officejet. Zet deze maar is uit, dan 'boot' windows wel gewoon goed, en krijg je meteen je stations in je explorer te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 14:59 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ad 1. Ongeacht de indeling van het tobo, zal vrijwel zeker de apostrofe worden weergegeven na het ingeven van een spatie.

Ad 2. Heb je nog een CD-Rom of CD recordable/rewritable in je drive zitten? Een niet verbroken verbinding naar een netwerk drive geeft ook identieke problemen...

Ad. 3. Bel de servicedesk van HP... :P

We have just one world, but we live in different ones...

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Probleem 1: Zet je Keyboard indeling op US en niet op US Internationaal. Dan doen alle apostrofs het weer normaal, maar moet je de Character Map gebruiken op speciale tekens te maken (zoals é en á en à en ñ en zo). US International keyboard mapping is makkelijker als je veel van dat soort tekens moet maken omdat je dan gewoon door kunt tiepen. Een single apostroph (dus ' of ") kun je dan maken door een spatie na de ' toets te gebruiken.

Probleem 2: Er zit waarschijnlijk ergens een device niet goed aangesloten. XP gaat dan zoeken naar dat device en dat duurt een tijdje voor 'ie er achter komt dat het device niet aangesloten is. Bijv. een USB apparaat dat een eigen Driver heeft, een Drive Mapping op netwerk die niet meer te benaderen is oid.

Probleem 3: Los eerst probleem 2 op dan zal denk ik probleem 3 ook verdwijnen.

Nothing is a problem once you've debugged the code