Ik wil een Bootable USB-stick maken, aangezien mijn laptop geen diskettedrive bezit.
Nu heb ik van de fabrikant (Sky) een progje gekregen die een opstartdiskette maakt, maar het progje (die een opstartdiskette maakt) werkt alleen maar met diskettes. Nu hebben we thuis wel een computer met diskette dus ik heb via die compuyter het progje gedraait en de gegevens op de diskette uiteindelijk weer gekopieerd op mijn usb-stick. Hierbij zijn de volgende bestanden gekopieerd:
-autoexec.bat
-choice.com
-command.com
-io.sys
-mbr_back.128
-mbrtool.exe
-msdos.sys
Nu geeft hij bij het opstarten de melding dat ntdldr ontbreekt. Dus ik kopieer vanaf de c: schijf het ntdldr bestand naar mijn usb. Bij het opnieuw opstarten krijg ik in een flits een melding van een ontbrekende boot.ini.
Nu kan ik boot.ini wel gaan kopieren, maar ik vraag me af dat wel de oplossing is aangezien hij via autoexec.bat mbrtool.exe moet gaan benaderen zodat deze taken kan uitvoeren waardoor ik met behulp van f10 weer mijn system recovery kan draaien die op een verborgen partitie staat (bevat XPhome en drivers etc. van Sky zelf dus).
De volgende gegevens staan in autoexec.bat:
---------------------------------------------------------------------
@echo off
:start
cls
echo.
echo ***************************************************
echo *** Recovery Herstel Diskette ***
echo **************************************************
echo *** ***
echo *** Gebruik deze diskette alleen als de meegeleverde Recovery fuctie ***
echo *** na installatie van een ander besturingssyteem of het onkundig gebruik ***
echo *** van paritie software niet meer werkt. ***
echo *** ***
echo *** ***
echo *** ***
echo *** Mocht het probleem na gebruik van deze diskette nog steeds ***
echo *** aanwezig zijn, blijven de standaard garantie bepalingen gehandhaafd. ***
echo *** ***
echo *** ***
echo *******************************************************
:opties
choice Gaat u hiermee akkoord?
echo.
if errorlevel 1 goto RestoreYes
if errorlevel 2 goto RestoreNO
goto opties
:RestoreYes
MBRtool /RST /DSK:0 /FIL:MBR_BACK
goto End
:RestoreNO
goto End
:End
@echo off
cls
echo.
echo U moet nu de computer opnieuw opstarten. Dit kunt u doen door gelijktijdig
echo op de toetsen [CTRL]+[ALT]+[DEL] te drukken.
----------------------------------------------------------------------------------
Weet iemand misschien hoe ik mijn usb-stick op de juiste manier bootable krijg zodat hij autoexec.bat kan benaderen?
Nu heb ik van de fabrikant (Sky) een progje gekregen die een opstartdiskette maakt, maar het progje (die een opstartdiskette maakt) werkt alleen maar met diskettes. Nu hebben we thuis wel een computer met diskette dus ik heb via die compuyter het progje gedraait en de gegevens op de diskette uiteindelijk weer gekopieerd op mijn usb-stick. Hierbij zijn de volgende bestanden gekopieerd:
-autoexec.bat
-choice.com
-command.com
-io.sys
-mbr_back.128
-mbrtool.exe
-msdos.sys
Nu geeft hij bij het opstarten de melding dat ntdldr ontbreekt. Dus ik kopieer vanaf de c: schijf het ntdldr bestand naar mijn usb. Bij het opnieuw opstarten krijg ik in een flits een melding van een ontbrekende boot.ini.
Nu kan ik boot.ini wel gaan kopieren, maar ik vraag me af dat wel de oplossing is aangezien hij via autoexec.bat mbrtool.exe moet gaan benaderen zodat deze taken kan uitvoeren waardoor ik met behulp van f10 weer mijn system recovery kan draaien die op een verborgen partitie staat (bevat XPhome en drivers etc. van Sky zelf dus).
De volgende gegevens staan in autoexec.bat:
---------------------------------------------------------------------
@echo off
:start
cls
echo.
echo ***************************************************
echo *** Recovery Herstel Diskette ***
echo **************************************************
echo *** ***
echo *** Gebruik deze diskette alleen als de meegeleverde Recovery fuctie ***
echo *** na installatie van een ander besturingssyteem of het onkundig gebruik ***
echo *** van paritie software niet meer werkt. ***
echo *** ***
echo *** ***
echo *** ***
echo *** Mocht het probleem na gebruik van deze diskette nog steeds ***
echo *** aanwezig zijn, blijven de standaard garantie bepalingen gehandhaafd. ***
echo *** ***
echo *** ***
echo *******************************************************
:opties
choice Gaat u hiermee akkoord?
echo.
if errorlevel 1 goto RestoreYes
if errorlevel 2 goto RestoreNO
goto opties
:RestoreYes
MBRtool /RST /DSK:0 /FIL:MBR_BACK
goto End
:RestoreNO
goto End
:End
@echo off
cls
echo.
echo U moet nu de computer opnieuw opstarten. Dit kunt u doen door gelijktijdig
echo op de toetsen [CTRL]+[ALT]+[DEL] te drukken.
----------------------------------------------------------------------------------
Weet iemand misschien hoe ik mijn usb-stick op de juiste manier bootable krijg zodat hij autoexec.bat kan benaderen?
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'