Worden 9800 kaarten ook heet in 2D?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ze mogen van mij best warm worden en lawaai maken als ik game, want dan staat het geluid hard.
Maar als ik surf moet het stil zijn dan wel geen warmte afgeven, waardoor de kastblower weer aanslaan.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Een videokaart kan in 2D vrij warm worden, maar dat is meestal niks in vergelijking met de hitte die de kaart produceert tijdens 3D applicaties. De warmte-afgifte tijdens normaal gebruik zal wel mee vallen denk ik :)

The devil is in the details.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Hoe meet je de warmte van een 9800 eigenlijk? Ik wil wat gaan overklokken, maar de usual methode van 'als je strepen/pixels/andere rare dingen zit dan zit je te hoog' vind ik wat eng. Kan je daar de kaart niet mee beschadigen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Zover ik weet kan die Strepen je kaart niet beschadigen, Die srepen komen van je geheugen af, Als je het geheugen koelt ben je er weer van af :), Maar dan ga je ook weer verder klokken :+

Tempratuur is volgens mij alleen af te lezen met een kaart van asus. Maar dat weet ik niet zeker

[ Voor 22% gewijzigd door Xtremer op 02-01-2004 14:53 ]

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Xtremer schreef op 02 januari 2004 @ 14:53:
Zover ik weet kan die Strepen je kaart niet beschadigen, Die srepen komen van je geheugen af, Als je het geheugen koelt ben je er weer van af :), Maar dan ga je ook weer verder klokken :+

Tempratuur is volgens mij alleen af te lezen met een kaart van asus. Maar dat weet ik niet zeker
Het is simpel: alleen alle Radeon 9600 XT's & 9800 XT's hebben een temperatuursensor :) . Van andere kaarten temps aflezen kan je dus wel vergeten :*)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die srepen komen van je geheugen af, Als je het geheugen koelt ben je er weer van af
Meestal wel ja, maar als je pech hebt vermoordt je toch je geheugen. Halfgeleiders kunnen gewoon niet tegen te hoge temperaturen. Ik zou er toch een klein beetje voorzichtig mee zijn.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Je krijgt strepen etc lang voordat je kaart te warm wordt. Maar daar gaat het topic niet over.

Je zou bijvoorbeeld een eigen koeler met temp.sens. er op kunnen monteren, want je kaart zal wel minder warm worden met 2d apps. Maar of dat echt goed werkt weet ik niet ..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
offtopic:
[quote]Je krijgt strepen etc lang voordat je kaart te warm wordt. Maar daar gaat het topic niet over.[/quote]

De strepen krijg je doordat van het geheugen meer wordt gevraagd dan het aankan. Risico op oververhitting binnen de memory-chips is dan groot, maar aangezien er geen temperatuursensor ín de chips zit kom je daar niet achter. Er is dus wel degelijk een risico.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

je kan dus in offtopic quotes niet quoten :P

Maar als je een beetje strepen krijgt zit je mem nog lang niet aan de temp grens. Als dat zo is dan krijg je heeeel andere artifacts.

maarja step by step is het devies
Pagina: 1