Toon posts:

Upgrade ibm aptiva

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude ibm aptiva 2168 - 142 staan. Deze heeft een pentium 100 mhz processor en 16 mb geheugen.
Ik wil deze computer graag upgraden. Mijn vraag is; wat zijn de upgrade mogelijkheden met betrekking tot de processor en het geheugen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek gewoon uit wat de snelste processor is die nog kan draaien op dezelfde socket, de maximum FSB en de passende voltages die je mobo kan bieden. Je kunt deze informatie terugvinden op de CPU overzicht die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)

Wat betreft het geheugen: dat is chipset-afhankelijk. Zie hier wederom de FAQ van dit subforum. Kijk onder het kopje "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?" B)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Geheugen:
http://www.memoryx.net/ibmap21142me.html
128MB dus :)

CPU:
http://www.hantz.de/ASP/N..._3.asp?ProduktID=20&CID=1
233MMX dus met dat setje of zelfs 400mhz met een k6 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Leon T op 03-01-2004 00:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee, die heb ik ook liggen (gebruik ik als OS/2 bak) ;)

Chipset is een Opti Viper die dus idd MMX CPU's etc aan kan sturen. Let wel op een paar dingen- hij heeft een aparte VRM nodig om dual voltage te kunnen leveren. Als je die niet hebt (erg waarschijnlijk helaas), dan zal hij maar single voltage leveren en zul je niet hoger kunnen dan een P200 non-MMX of een IDT Winchip2-240 (niet te vinden), althans niet zonder de CPU veel te warm te draaien (wat een P233MMX rustig trekt gelukkig)

Oslik blyat! Oslik!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voor zover ik weet ondersteund het mobo geen dual voltage dus MMX kun je vergeten, een P200 is dus de max.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n zelfde ibm tijdlang als freesco-router gebruikt, geheugen uitgebreid met standaard EDO modules naar 64MB (zat 8MB in, noemden ze destijds multimedia pc..)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

limoentje schreef op 03 januari 2004 @ 14:21:
Voor zover ik weet ondersteund het mobo geen dual voltage dus MMX kun je vergeten, een P200 is dus de max.
Waar haal je dat vandaan? Er zit een knoert van een VRM socket naast de CPU socket :z

Bovendien kun je zonder al teveel problemen een Pentium MMX op 3.3V (single voltage) draaien (het wordt heet, maar zelfs de Intel retail koeler kan dat draaiend houden)

Oslik blyat! Oslik!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ik heb ongeveer dezelfde PC die ik als LAMP wil gaan gebruiken en ik heb 'm geupgrade van een P75 naar een P166 zonder MMX (gratis op de afgelopen HCC dagen op zondag) en 128MB EDO RAM (op een andere computerbeurs voor weinig, wel dubbelzijdig nemen en in setjes, anders pakt ie niet!) ipv de 8MB die er al in zat. :Y)

Heel eenvoudig even een paar jumpers verzetten, zoals op de IBM site te vinden is op: http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?uid=psg1DETR-3TARR2 :)
Pagina: 1