Toon posts:

[win2k or WinXP] Hangt bij Installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een pc van mij met de volgende specs:

videokaart: maxtor g400 single head
cpu: 1600AMD
mb: Shuttle ak39n
geheugen: 256MB ddr geheugen.

Deze pc wil absoluut niet draaien. Ik heb winxp geprobeert.. en deze installeert soms wel maar loopt in het midde vast met een blauw scherm.
Ik heb win2k geprobeerd... Deze wil niet installeren deze loopt met verschillende redenen vast...... O.a. IRQL_LESS_NOT_EQUAL ofzoiets.

Nu heb ik verschillende dingen gezocht geprobeerd. en zo kwam ik die IRQL_... ook al ergens anders tegen op dit forum. Daarmee heb ik dan ook even gespeelt om te kijken of dat wat uit maakte.. Maar nee helaas.

Toen heb ik m'n geheugen even veranderd met eentje in een andere pc van mij die het perfect doet...... 512MB.. Ook hiermee loopt hij vast.

Tevens als ik Linux wil installeren loopt deze vast... Ik heb nagekeken waar dit aan kon liggen.. En dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat die versie die ik wou installeren mijn moederboard niet ondersteunt.

Dus ben ik nu weer win2k aan het proberen... En jahoor hij staat nu weer vast met de opmerking: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Jullie begrijpen wel dat ik helemaal radeloos ben met wat het kan zijn. In mijn ogen is het moederboard gewoon niet goed en zal het daar aanliggen. Maar ik wil daar eerst zeker van zijn voordat ik daarmee terug ga (als hij niet stuk is en ze onderzoeken hem.. kost me dat € 75,- euro *****zooi).

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Lees de Windows XP en 2000 BSOD guide eens door en probeer de oorzaak te achterhalen.

probeer ook een installatie met _minimale_ hardware te doen :)
(als hij niet stuk is en ze onderzoeken hem.. kost me dat € 75,- euro *****zooi)
hoezo? je zegt gewoon nou kijk ik krijg die en die BSOD. dat hoort niet. wat kunnen jullie hieraan doen binnen de garantiemogelijkheden (want zoiets lijkt me wel onder service of garantie vallen)?

vraag dat vooral van te voren, dan kom je niet voor verassingen te staan

[ Voor 52% gewijzigd door G33rt op 02-01-2004 14:16 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:51

E-Rick

I love it :7

Heb je in de bios alle onboard-stuff uitgezet, zoals modem, geluidskaart, netwerkkaart etc?? Ik weet niet wat er allemaal op dat moederbord van jou zit, maar soms heeft win2K moeite met installeren als onboard sound aan staat.
Voor 75 euro kan je ook een nieuw moederbord kopen, Nforce2 ofzo.
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Asus A7N8X-X, nForce2 400 (Lan, Sound)

[ Voor 10% gewijzigd door E-Rick op 02-01-2004 14:16 ]

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
E-Rick schreef op 02 januari 2004 @ 14:12:
Heb je in de bios alle onboard-stuff uitgezet, zoals modem, geluidskaart, netwerkkaart etc?? Ik weet niet wat er allemaal op dat moederbord van jou zit, maar soms heeft win2K moeite met installeren als onboard sound aan staat.
Voor 75 euro kan je ook een nieuw moederbord kopen, Nforce2 ofzo.
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Asus A7N8X-X, nForce2 400 (Lan, Sound)
Lol.. dat is dus meteen de reden dat ik eerst zeker wil zijn of hij wel kapot is...

Euhm ik zien net een ander raar iets..

Als je je pc start dan zie je altijd wat hij start zeg maar. of dat hij cdrom check / floppy of er een boot device in zit.

bij mij staat er..: Unknown flash type.. Dat lijkt mij beetje of het bios niet goed is :s.. ik wou deze dus updaten.. en dan heb je zo'n mooi dos update scherm..

En dan zegt hij weer: Flash Type - Unknown Flash...

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 02 januari 2004 @ 14:08:
Lees de Windows XP en 2000 BSOD guide eens door en probeer de oorzaak te achterhalen.

probeer ook een installatie met _minimale_ hardware te doen :)

[...]

hoezo? je zegt gewoon nou kijk ik krijg die en die BSOD. dat hoort niet. wat kunnen jullie hieraan doen binnen de garantiemogelijkheden (want zoiets lijkt me wel onder service of garantie vallen)?

vraag dat vooral van te voren, dan kom je niet voor verassingen te staan
ja mee eens.. ALleen zeggen ze dan: De moederboard is goed... En zo niet sturen wij hem terug.. Maar zowel.. kost het je gewoon 75 euro onderzoeks kosten.. Is hij wel kapot wordt deze terug gestuurd en krijg je zodra de fabriek hem ons weer gestuurd heeft.. weer terug ..

Me heeft probleem 1 gevonden..: Moederboard doos / op mb staat dat het een: ak39n is... En de jumper stond daar ook op.... Ik heb jumper verschoven naar de ak38n.. En toen was dat flash unknown ook helemaal weg..

Ik heb gekeken nog maals bij www.shuttle.com en de ak38n komt ook totaal overeen met mijn moederboard.. en de ak39n niet.. (Stom eigenlijk...).. Maar goed ik gaat dus nu weer verder wat proberen want de blauwe schermen zijn er nog steeds...

btw.. De bios is wel weer: ak39n :? volgens mij heb ik hier te maken met een gestoorde mobo. :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 14:35 ]

Verwijderd

Simpele vraag; Wat voor soort muis heb je aangesloten ?

USB of PS2 connector ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:31:
Simpele vraag; Wat voor soort muis heb je aangesloten ?

USB of PS2 connector ?
ps2 maar wat heeft dat ermee te maken? Hij loopt al vast tijdens het kopieren van de files........ dan stuit hij al op een blauw scherm..

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik had dat bij de installatie van mn win2k, en mn winXp, bleek brak geheugen de oorzaak van te zijn. Win98 wilde wel gewoon installen, maar de NT-versies dus niet...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Groentenboer schreef op 02 januari 2004 @ 14:37:
Ik had dat bij de installatie van mn win2k, en mn winXp, bleek brak geheugen de oorzaak van te zijn. Win98 wilde wel gewoon installen, maar de NT-versies dus niet...
goed dat je het zegt.. win98 heb ik ook geprobeerd.. die doet er 2 uur en 13 min over om te installeren.. lijkt me niet goed :? na.. 1 uur en iets van 20 min.. liep hij vast..

• Hmmbob
Hmm, naar de verwachte installatieduur hoef je niet te kijken hoor, daar klopt vaak geen hol van (minuten die binnen 10 seconden ineens halveren, en minuten die verdubbelen, t kan allemaal...)

Magoed, staan de timings wel goed, in je BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Groentenboer schreef op 02 januari 2004 @ 14:40:
Hmm, naar de verwachte installatieduur hoef je niet te kijken hoor, daar klopt vaak geen hol van (minuten die binnen 10 seconden ineens halveren, en minuten die verdubbelen, t kan allemaal...)

Magoed, staan de timings wel goed, in je BIOS?
ja de datum / tijd staan helemaal perfect en blijven ook perfect lopen :S..
Ik weet het. heb soms ook wel eens dat er staat 45 min en dan doet hij er maar 28 min over ofzo.. Maar het ging beetje om idee dat dat ook al raar liep..

Verwijderd

Topicstarter
Naja. Raar maar waar: Ik ben een stuk verder lijkt het wel... Maar nu geeft hij om de zoveel tijd elke keer: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.. dat is vaak de memory zover ik dat gelezen heb etc.. Dus maar weer andere geheugen erin gedaan.. maar ook dan zelfde error..

• Hmmbob
ik bedoelde eigenlijk niet de datum en tijd, maar de geheugentimings. Je geheugen moet namelijk wel aangesproken worden op de snelheid waar het voor gebouwd is (en dan met name de CAS-waarden)

zie ook:Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 02-01-2004 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle timing van m'n geheugen nu op het laagste gezet wat kon. Ik weet namelijk niet wat voor timingen ik anders had moeten geven. en ik zag op sommige topics dat dit beter was.
Naja goed het heeft deels geholpen maar de volgende 2 error's heb ik al weer gehad:
MEMORY_MANAGEMENT
NTFS_FILE_SYSTEM

Maar omdat ik geen andere windows 2000 cd had.. heb ik voor de zekerheid een andere cd gepakt alleen in dit geval windows XP pro. Maar deze loopt al vast voordat deze gaat beginnen met het kopiëren van de files... Hij gaf daar een error over de APIC ofzo die niet goed was volgens bepaalde dingen!.. Ik heb deze ook maar voor de zekerheid op gezocht.. en ik heb deze nu UIT gezet om te kuijken of dat wel hielp..
Maar helaas hij gaf een error: STOP: 0x000000BE en een bestand: ntfs.sys waarbij deze fout mogelij is opgetreden.
Naja. omdat het vaker kan gebeuren dat iets vast loopt gooide ik hem dus voor de 2de keer met zelfde instellingen de setup in...om te kijken of hij dan weer de zelfde error zou geven!
Helaas. Hij gaf weer een error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.. En ook hierbij de text dat dit mogelijk komt door het volgende bestand: ntfs.sys
Naja.. Lijkt mij er dan maar op dat maybe deze cd ook niet goed is.... Omdat ik toch uit wil sluiten dat het niet aan de software ligt heb ik een nieuwe windows xp pro cd gepakt die ik nog had liggen.
Dit leek een stuk beter te gaan.. Behalve toen hij allweer tijdens de installatie aan gaf dat hij bepaalde bestanden niet kon lezen.. CDROM niet goed??? Naja.. Goed Ik liet hem de bestand over slaam om te kijken wat er zou gebeuren.. en zo.. verscheen het 2de bestand.. en toen zelfs het 3de bestand.. Alleen het 3de bestand wou hij uiteindelijk wel kopieren..
Helaas.. Er volgde weer een blauw scherm. Met daarin de text:

=============
Voer een stuurprogrammacontrole uit om elk nieuw (of verdacht) stuurprogramma te controleren. Als het foutive stuurprogramma niet wordt gevonden, kunt u speciale geheugengebied inschakelen. Deze twee voorzieningen zijn bedoeld om de beschadiging op een eerder moment te vinden zodat het foutieve stuurprogramma kan worden geïndentificeerd.

Als u de veilige modus moet gebruiken om onderdelen te verwijderen.. blabla..
=============

Naja. Leuk en aardig.. maar hoe doen ik dit allemaal? Ik heb tenslotte windows nog niet eens op de pc staan omdat deze al tijdens het kopieren al vast loopt.
Probleem: Geen veilige modus voor mij.
Probleem: Alles wat in de pc zit.. of zat is er al uit.

Naja. ik kreeg weer een error: ACPI-BIOS in dit systeem komt niet overeen met de ACPI-specificatie.. Uhm.. Verderop: Bezoek de website: http://www.hardware-update.com voor een bijgewerkte BIOS.. Als er geen bios beschikbaar is of ik heb al de nieuwe bios... Gan kun je de ACPI-modus uitschakkelen tijdens de tekstmodus van de installatie.???? Hmz.. F7 moet ik drukken in de textmodus . euhm.. Ik geloof dat ik nu alweer een stukje kwijt ben.. Want ik zou niet weten wanneer ik daarmee iets moet doen. Ik heb iedergeval de ACPI aangepast in bios zodat hij zovel naar S1 als naar S3 luisterd.. Maybe dat het helpt! (Waarom koop ik dan ook niet gewoon die standaard merken die iedereen kent... 8)7 )

Uiteraard werkt ook nu alles weer niet. neeh het zwarte scherm dat je even ziet voordat je alles kunt aangeven (hdd / agreement / files kopieren) daar loopt hij nu al op vast.. ZUCHT heeft iemand een idee wat er mis gaat??? Wat ik vergeten ben te doen???

PS maybe dat dit een belangrijk iets is.: Ik kan zo'n voeding stekkertje dat in de hdd gaat ook in de mobo doen. Ik denk dat dat van dat ACPI is.. maar goed ik weet niet hoe dat werkt voorderest!.

===============================
Ik heb de faq van Shuttle bekeken.. en het antwoord op mijn probleem is: naja ik zal het even exact over typen:

Q: Why won't my operation system install on the C: Drive?

A: For models such as the ST61G4, SN85G4, and RefleXion, etc, this could be due to the internal card reader using the “C” drive title (and D, E F). Since the card reader is pre-installed, it has automatically been allocated the first 4 letters (starting from C). Try these solutions to install your operating system on the C drive and avoid such issues:
1. Remove the card reader cable before install operating system.
2. Disable onboard USB controller before install operation system.

Afbeeldingslocatie: http://www.cheatworld.org/bios.gif

3. Partition the hard drive before install operating system.

Helaas had het totaal geen effect op mijn probleem. ook niet toen ik het op de D schijf probeerde te installeren.
==================================

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:04 ]

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 06:23

Oceria

I've been in between....

Dit klinkt mij echt in de oren als een verkeerd geconfigureerd BIOS:
Ik heb alle timing van m'n geheugen nu op het laagste gezet wat kon.(...)
Bedoel je daarmee 2-2-2? Dan heb je het juist op de meest aggressieve standen gezet!
Mijn advies is dat je alleen de CPU, 1 reepje geheugen, 1 harde schijf, je floppy drive en je videokaart erin laat zitten, daarna je MOBO reset (meestal een jumper verzetten en daarna aanzetten) en na de reset je BIOS weer correct instelt.
Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
Oceria schreef op 04 januari 2004 @ 15:06:
Dit klinkt mij echt in de oren als een verkeerd geconfigureerd BIOS:

[...]

Bedoel je daarmee 2-2-2? Dan heb je het juist op de meest aggressieve standen gezet!
Mijn advies is dat je alleen de CPU, 1 reepje geheugen, 1 harde schijf, je floppy drive en je videokaart erin laat zitten, daarna je MOBO reset (meestal een jumper verzetten en daarna aanzetten) en na de reset je BIOS weer correct instelt.
Succes!
Heb ik,.. ik heb alleen ook een cdrom speler erbij :P dit had ik overigens al de hele tijd.

Ik heb bios gereset. En alles weer goed ingesteld. alleen heb ik nu de cache / shadow van dingen uit gezet (dit stond ergens aangeraden. ik geloof op de microsoft site zelf...).

Daarnaast heb ik dit keer ook de videokaart vervangen. Inplaats van een agp maxtor zit er nu een pci S3 in.. Ik denk niet dat het wat moet uitmaken.. maar goed proberen moet geen kwaad kunnen.

Iedergeval errors over: Memory kunnen we uitsluiten want die heb ik getest en hij deedt het goed etc etc.. Ook in andere pc geprobeerd en dat werkte ook goed.
Harddisk.. ging hij opeens aangeven dathij niet goed was.. Ik heb er een test over uitgevoerd.. Hij is in prima staat.. Maar goed.. CPU doet het ook. Ook getest in andere pc.. er waren toen ook geen errors.

Iets wat mij wel opviel: Op het moment dat ik de c schrijf tot een ntfs maakte.. Gaf hij snel een error en haalde hij de 10& niet van het kopieren van de bestanden. Ik heb er nu een fat32 van gemaakt. en hij liep pas vast op 25% of zelfs hoger.. (Ik zag als laatst 25% voordat ik een blauwscherm zag vandaar).
Nu ik de setup weer uitvoer geef hij aan dat hij "onderhoud" heeft verricht aan de hdd...
Naja. Iedergeval krijg ik steeds meer de indruk dat de mobo kapot is. Maar daarnaast: Alles wat ik tot nu toe gelezen heb over mijn mobo.. Geeft aan dat windows moeite heeft met te installeren (met deze mobo). Echter kan ik alleen geen probleem oplossing vinden voor deze mobo. Vandaar dat ik nu nog steeds aan het rotzooien ben om hem werkend te krijgen....

=================
Ok nu gaan ik flippen!!.. Hij was dus rond de 88%... Alles ging goed / normaal.. ALLES.. En jahoor error: FAT_FILE****** error... Hmz.
=================

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:17 ]

• E-Rick

E-Rick

Het begint steeds meer op een corrupte harde schijf te lijken, helemaal na wat je zei over ntfs en fat32. Heb je een knoppix-cd bij de hand of kan je die ergens branden?? http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/index-en.html of ftp://ftp.surfnet.nl/pub/knoppix (lekker snel)
Als knoppix gewoon boot dan weet je dat je overige hardware in orde is.

Ik weet niet of je je HD gepartitioneerd hebt, anders is het misschien nog een idee om al je partities te verwijderen en gewoon 1 nieuwe ntfs-partitie aan te maken en te formatteren.

Verder kan je in je bios nog "F6 - Fail-Safe Defaults" doen. Suc6!

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. Me is weer stapje verder!. Te beginnen ben ik nog even met dat powermax bezig geweest van maxtor voor mijn hdd. Ik heb alles weer op zero gezet zoals dat programma dat noemde.
De uiteindelijke resultaat was ook dat mijn hdd bug free is.. Naja Ik heb ook die bios met Fail-Safe gedaan zoals E-Rick noemde.. En resultaat is dat nu windows 2000 100% files kopieerd.. Naja.. Maar dan.. Komt de melding: BAD_POOL_CALLER

Nu wordt er op die pagina die ik hierboven aangeef.. Een oplossing gegeven.. Maar ja ook weer het probleem. Hoe los je iets op met een update als de basis zelf nog niet eens geinstalleerd kan worden!?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 12:33:
[...]
Hoe los je iets op met een update als de basis zelf nog niet eens geinstalleerd kan worden!?
Slipstreaming :?

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 05-01-2004 12:46 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
sorry nooit van gehoord.. Wat bedoel je met slipstreaming?

naja vond deze link net bij google: http://www.petri.co.il/w2k_xp_sp_slipstreaming.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 12:48 ]

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 12:44:
[...]
sorry nooit van gehoord.. Wat bedoel je met slipstreaming?
Link

EDIT:
Sorry als ik wat kortaf ben, maar ik doe dit tussen mijn werk door.

[ Voor 12% gewijzigd door Freee!! op 05-01-2004 12:49 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 06:23

Oceria

I've been in between....

Heb je bij het behandelen van je harde schijf alles gewist van die schijf? De fout gaat nl over het bestaan van andere partities op de schijf.
Heb je toevallig een ander OS op die schijf gehad? Windows fdisk heeft moeite om niet fat/NTFS partities te herkennen.
Tip: hand de schijf eens als slave bij een ander in de (nt 5.x)PC en haal -ALLE- partities eraf, formatteer daarna naar NTFS en probeer het eens opnieuw.
Tip2: zet in het mobo handmatig de juiste schijfinstellingen (cylinders, sectors, heads, DMA LBA en zo voort) en controleer ook je boot sequentie. Zorg dat de pc alleen van de CD-ROM en harddisk kan booten, netwerk kaarten en SCSI mogen niet bootable zijn.

Mocht dit alles niet werken dan kun je er altijd nog voor kiezen om met de boot diskettes te starten en dan de hele i386 dir op je harde schijf te zetten.
Succes!!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• E-Rick

E-Rick

Oceria schreef op 05 januari 2004 @ 13:28:
Heb je bij het behandelen van je harde schijf alles gewist van die schijf? De fout gaat nl over het bestaan van andere partities op de schijf.
Heb je toevallig een ander OS op die schijf gehad? Windows fdisk heeft moeite om niet fat/NTFS partities te herkennen.[knip]
Succes!!
Dat is ook makkelijk te checken met knoppix. Knoppix maakt namelijk mappings aan naar al je locale partities. Kan je meteen zien of er iets mis is en wat voor filesystem er gebruikt is.

over bad pool caller:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;265879

over slipstreamen: Probeer een win2K-cd met service pack 4 geintegreerd te pakken te krijgen.

[edit]

staat "PnP OS" uit in je bios?? http://support.microsoft.com/?kbid=321779

[ Voor 6% gewijzigd door E-Rick op 05-01-2004 14:22 ]

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
E-Rick schreef op 05 januari 2004 @ 14:09:
[...]

Dat is ook makkelijk te checken met knoppix. Knoppix maakt namelijk mappings aan naar al je locale partities. Kan je meteen zien of er iets mis is en wat voor filesystem er gebruikt is.

over bad pool caller:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;265879

over slipstreamen: Probeer een win2K-cd met service pack 4 geintegreerd te pakken te krijgen.
Ik heb nu met slipstreaming een win2k sp4 cd gemaakt en met bcd heb ik deze bootable gemaakt. Nu even afwachten wat dit gaat doen..

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Misschien een goed idee om een paar passes Memtest86 te draaien :? Vaak zijn de problemen die jij hebt veroorzaakt door of rot geheugen of een rotte HDD, draai ook maar eens de HDD diag van je schijf, geeft wel geen error als je opstart maar ik zou niet raaar opkijken als je schijf defect is.

Verwijderd

Topicstarter
jeroenvanthoog schreef op 05 januari 2004 @ 14:27:
Misschien een goed idee om een paar passes Memtest86 te draaien :? Vaak zijn de problemen die jij hebt veroorzaakt door of rot geheugen of een rotte HDD, draai ook maar eens de HDD diag van je schijf, geeft wel geen error als je opstart maar ik zou niet raaar opkijken als je schijf defect is.
Ik siteer iets wat ik een aantal berichten terug al geschreven had:
====================
Uhm.. Me is weer stapje verder!. Te beginnen ben ik nog even met dat powermax bezig geweest van maxtor voor mijn hdd. Ik heb alles weer op zero gezet zoals dat programma dat noemde.
De uiteindelijke resultaat was ook dat mijn hdd bug free is.. Naja Ik heb ook die bios met Fail-Safe gedaan zoals E-Rick noemde.. En resultaat is dat nu windows 2000 100% files kopieerd.. Naja.. Maar dan.. Komt de melding: BAD_POOL_CALLER

Nu wordt er op die pagina die ik hierboven aangeef.. Een oplossing gegeven.. Maar ja ook weer het probleem. Hoe los je iets op met een update als de basis zelf nog niet eens geinstalleerd kan worden!?
====================
Memtest had ik trouwens ook nog gedaan! Deze gaf ook niks raars aan.. Overigens heb ik het ook al met een andere geheugenblok geprobeerd...

maar zoals het er nu uitziet gaat het kopieren perfect.. Maar goed toenstraks stopte hij op 100% dus ik hou nog even stil mijn mond.....

-edit-
Helaas weer op 100% geeft hij de error BAD_POOL_CALLER

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 14:52 ]

• Freee!!

Freee!!

Wilde gok, maar disconnect de printer eens.

Google
Een link
Nog een link

[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 05-01-2004 15:10 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 05 januari 2004 @ 15:10:
Wilde gok, maar disconnect de printer eens.

Google
Een link
Nog een link
Ik heb geen printer aangesloten staan.

Pc is kaal..
Alleen muis / keyboard / monitor zijn aangesloten. Owja en netwerkkabeltje maar die lan is onboard en die is uitgeschakeld.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 15:43:
[...]
Ik heb geen printer aangesloten staan.
Ik zei al dat het een wilde gok was.
Pc is kaal..
Alleen muis / keyboard / monitor zijn aangesloten. Owja en netwerkkabeltje maar die lan is onboard en die is uitgeschakeld.
Dan rest mij niet anders dan je heel veel succes te wensen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Ik heb weer wat informatie weten te vinden over shuttle.
Shuttle schijnt een mobo te zijn die zich heel erg aan z'n geheugen gaat hechten. Nadeel hierbij is dat PQI/OEM geheugen vaak storing geeft. Je moet dus ook gewoon goed geheugen kopen.
Iedergeval ik gaan nu andere geheugen kopen die van goede huizen komt. Ik laat daarna weten of dit idd het probleem was!
8)7 Stom dat ik altijd dat ik aan die pqi / oem geheugen zat te trekken.. :? nooit geweten dat het 2de of zelfs 3de rangs geheugen is.. 8)7

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Adjo

my first vectrex...

En, is jou probleem nu opgelost?

Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA,
maar kom er nog niet uit, lees dit draadje maar [rml][ XP pro] verschillende malen BSOD's (ook na testen etc) *[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Adjo schreef op 06 januari 2004 @ 12:34:
En, is jou probleem nu opgelost?

Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA,
maar kom er nog niet uit, lees dit draadje maar [rml][ XP pro] verschillende malen BSOD's (ook na testen etc) *[/rml]
Nog niet. ik gaan deze week / volgende week het geheugen halen.. Als m'n mobo daarna weer werkt en de pc dus ook zal ik daar verslag over doen... hier in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd zou ik laten weten wat het resultaat zou zijn als ik m’n andere geheugen heb gekocht en erin zou hebben gestopt.
Ik heb nu als geheugen: 256MB 400MHz DDR merk: Buffalo. Deze stond namelijk als best getest bij mijn mobo: Shuttle AK39N.

Na het installeren van het geheugen ben ik begonnen met het opnieuw installeren van de pc. (Aangezien alle andere OS systemen die erop stonden het toch niet deden). Alles gaat prima lekker soepel enz. maar goed niet te vergeten dat ik de 100% al vaker gehaald heb :( zonder resultaat.

Om het voor mezelf makkelijk te maken heb ik Windows XP gepakt en gaan ik deze dus installeren. Als deze werkt gaat linux erop.. En anders…. censure.

Ok tot zover gaat alles goed. Het opstarten het formatteren van m’n harddisk. Nu de rest nog.
Ook dit lijkt allemaal aardig te gaan.is.. zojuist bij de 100% gekomen. En verdomt.. hij werkt. Geen blauw scherm.. neehoor.. Netjes de melding: Een ogenblik geduld. Setup initialiseert uw Windows XP-configuratie. Na dit is al een begin want dit ken ik nog niet.

Tot zover mijn conclusie: Met geheugen was het probleem (btw dat andere geheugen doet het wel in andere systemen dus “kapot” was hij niet ook niet na enkele andere tests o.a. mem386).

btw. Windows is complete geïnstalleert nu en draait perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 13:29 ]

Pagina: 1