Toon posts:

Nvidia drivers 44.04 vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereest de beste wensen voor 2004 iedereen...

Al geruime tijd draaide ik op mijn Ti4600 de oorspronkelijke drivers die met de kaart werden meegeleverd; versie 27.50 (van Creative zelf)

Op aanraden van een kennis zou het zinvol zijn, deze drivers eens up-te-graden
naar een hoger level.

Is goed; dacht ik...waarom niet.

Aangezien het een Creative kaart betreft; heb ik de drivers gebruikt die speciaal voor Creative grafische kaarten zijn geschreven; dus gedownload vanaf de Creative site.

(eigen drivers zijn vaak beter wordt er gezegd)

Echter, er gebeurde iets vreemds.

In de 27.50 driverversie, kon ik mijn beeldresolutie tot maximaal 1600x1200 instellen in 32 bits.
(ik werk altijd in 1152x864)

In de 44.04 driverversie (van Creative zelf), ben ik gelimiteerd tot maar 1024x768 in 32 bits.

Kortom, met de 44.04 drivers van Creative ga ik wél vooruit in performance....maar achteruit in beeldresolutie.....

Aangezien ik veel gebruik maak van Cad/Cam programma's is het werken op 1024x768 niet wenselijk.

Nu heb ik de "reference" drivers 44.04- of hogere versies van Nvidia nog niet geprobeerd.

Voordat ik dit ga proberen, zou ik graag willen weten of het een bekend probleem is, of is geweest, dat in versie 44.04 een resolutie-limiet is ingesteld...

Met dank aan allen
:*)

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 11:19
haal gewoon de laatste drivers af van de nvidia site, zullen gewoon werken

ik installeer telkens de nieuwe officiële drivers van de site en heb nog nooit resolutieproblemen gehad... (heb zelfde resolutie als van jou)

[ Voor 50% gewijzigd door NoReason op 02-01-2004 14:03 ]

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je al gecontroleerd of je monitor correct herkend wordt?
De kaart zal nooit hogere resoluties toelaten dan de maximale bandbreedte van monitor

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Je zou ook dit eens kunnen uitvinken:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bob.rijnaard/got/ommehresolutie.jpg

Uitvinken dus, op ok drukken en het venster "eigenschappen van bureablad" ook afsluiten met "ok". Dan ga je weer naar de eigenschappen van bureablad en kan je kiezen uit veel meer resoluties.

Het maakt niet uit voor deze optie of je een nvidia of ati kaartje hebt, succes.
offtopic:
Ook nog beste wensen ;) .

[ Voor 43% gewijzigd door Bobje op 02-01-2004 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op 02 januari 2004 @ 14:03:
Heb je al gecontroleerd of je monitor correct herkend wordt?
De kaart zal nooit hogere resoluties toelaten dan de maximale bandbreedte van monitor
Monitor is een Dell ES-17 (17") uit 1997...
Tja een oudje....nog prima verder.
Max resolutie volgens boekje is 1600x1200.

Hij wordt goed herkent in XP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:07:
[...]

Monitor is een Dell ES-17 (17") uit 1997...
Tja een oudje....nog prima verder.
Max resolutie volgens boekje is 1600x1200.

Hij wordt goed herkent in XP.
Max Refreshrate van monitor is 100Hz
Hij draait bij mij op 85Hz.

• Bobje
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:08:
[...]

Max Refreshrate van monitor is 100Hz
Hij draait bij mij op 85Hz.
Ik denk dat je het verkeerde heb gequote. Met betrekking tot mijn reactie, je kan niet alleen uit meer verschillende vernieuwingsfrequenties kiezen, maar ook uit meer resoluties.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
Ik zou die optie aangevinkt laten waar bobje86nl heeft aangeraden om dat af te vinken, zo weet je dat je geen te hoge refresh-rate insteld zonder dat je monitor schade ondergaat. Ik zou gewoon eens je refresh rate heel laat zetten, ok klikken en dan eens kijken welke reso's je dan kan kiezen.

Maar jij zegt dat je monitor ook herkent wod in XP, ben je daar zeker van, als em werkt betekend niet dat em herkend word(sommige denken vn wel). Kijk eens bij je eigenschappen van je bureaublad, en naar de tab installingen waar je je reso kan aanpassen. Staat daar dan in een regeltje boven je schuivbalk van reso's 'Plug en play monitor op ...' Of staat er je model van dell ?

Als er PLug en PLay staat zou ik toch eens naar de drivers van je monitor gaan zoeken...

Ik zeg dat nu, kan ook zijn dat ik het verkeerd heb, maar sommige mensen zien dit zo

Greetz,
Xwen

• Bobje
Xwen schreef op 02 januari 2004 @ 15:17:
Ik zou die optie aangevinkt laten waar bobje86nl heeft aangeraden om dat af te vinken, zo weet je dat je geen te hoge refresh-rate insteld zonder dat je monitor schade ondergaat. Ik zou gewoon eens je refresh rate heel laat zetten, ok klikken en dan eens kijken welke reso's je dan kan kiezen.

Maar jij zegt dat je monitor ook herkent wod in XP, ben je daar zeker van, als em werkt betekend niet dat em herkend word(sommige denken vn wel). Kijk eens bij je eigenschappen van je bureaublad, en naar de tab installingen waar je je reso kan aanpassen. Staat daar dan in een regeltje boven je schuivbalk van reso's 'Plug en play monitor op ...' Of staat er je model van dell ?

Als er PLug en PLay staat zou ik toch eens naar de drivers van je monitor gaan zoeken...

Ik zeg dat nu, kan ook zijn dat ik het verkeerd heb, maar sommige mensen zien dit zo

Greetz,
Xwen
Je moet ook geen instellingen kiezen waarvan je weet dat je monitor die niet aankan. Als er een resolutie of refreshrate is die je monitor niet aankan, zal deze op standby springen. Gebruik de refreshrate waarvan je zeker weet dat je monitor die aankan (70 herz in jouwgeval). Omdat je uit meer resoluties kan kiezen (tm 2048 als je grafische kaart dat aankan), kies dan gewoon voor 1152 @ 70 herz.
Pagina: 1