[XP] wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:42
Op betreffende PC heb ik al vaker XP geinstalleerd. Deze PC is van me pa en hij gebruikt XP home. Hij wou graag zijn PC weer es geformatteerd hebben daar er wat nieuwe hardware inzit en er nogal wat drivers hangen.

XP home cdrom erin, booten van cdrom, eerste scherm wat je altijd ziet, blaauw met de 3 opties (install, recovery, beeindigen). Ik zie dat blauwe scherm met de tekst "Windows setup". Maar verder komt er helemaal niks, dus geen opties om te installeren of recovery.

Mischien cdrom niet goed? Een XP prof cdrom erin gedaan, zelfde probleem. Toen vanaf boot diskette en winnt commando gegeven, zelfde. Tevens zowel de dvdrom and dvd brander gebruikt om installatie te starten.

Maat van me dacht dat er dan mischien wat mis zou zijn met de HD of de controllers. Windows 98 SE proberen dan? En die werkt dus gewoon goed!

Maar ja, nu hebben de dus uitgesloten dat er iets mis is met de hardware. Maar we willen geen windows 98 en gewoon XP.

Heeft iemand mischien een idee wat ik nog kan proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-01-2004 14:09 . Reden: extra info ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bak strippen en minimale HW install doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wil ie upgraden naar XP vanaf Windows 98 ? Doe es vanaf decd op de commandprompt winnt32 /checkupgradeonly. Dit zou je moeten vertellen of je systeem geschikt is om XP te installeren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:42
Op de eerste reactie afgaand even alvast alle USB kabels behalve toetsenbord/muis eruit gehaald en ook netwerkkabel. Ik dacht zal ik het nog keer proberen en nu start ie em in 1 keer door setup heen. :)

_/-\o_