Toon posts:

[W2k] STOP: C0000218 {Registerbestandfout}*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
euhm ja. Na een kritieke stop in Windows2000 (krijg er dan zo'n blauw scherm voor met de foutmelding waardoor ik opnieuw moet opstarten) Na dit voor mij bijna gewoonlijke ritueel van rebooten krijg ik dus de volgende melding.

STOP: C0000218 {Registerbestandfout}
Register kan het volgende onderdeel niet vinden.
\systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel is beschadigd niet aanwezig of niet schrijfbaar.

heb in het verleden al meerdere malen deze foutmelding gehad maar na nog een keertje opstarten deed ie't altijd wel weer. helaas nu dus niet meer.

Nou zal waarschijnlijk het antwoord wel zijn eventjes windows opnieuw installeren maar helaas. mijn schijfje ligt 200 kilometer verderop. heb mijn compjuter even meegenomen naar zuslief om daar nog de laatste hand aan mijn verslag voor MAANDAG te leggen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 14:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welkom bij Tweakers,
The one million dollar question:

en wat zei google?

laat ik het antwoord maar geven, want volgens mij heb je niets gedaan om je probleem op te lossen.

google

en mogelijke oplossingen: 1 2

edit:

welkom

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 02-01-2004 14:00 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat.

Inhoudelijk - een corrupt register kan je niet oplossen helaas, en zal je dus moeten repairen. In de recovery console zou je je "SOFTWARE" hive kunnen proberen te copieeren van \Winnt\System32\repair\ naar \Winnt\system32\config

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 14:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

@topicstarter:

Is het gelukt?
offtopic:
Het is wel netjes om te melden of het gelukt is om je probleem te verhelpen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

@ikke dus
Zoals hierboven gevraagd: "Is het nog gelukt???".

Ik heb namenlijk hetzelfde probleem.
WinXP SP2 vorige week geïnstalleerd, daarna problemen met branden van CD's.
Dus... ...zoals aanbevolen CD-RW ge-flashed.
Niet aan de hand.. ..resetten.. ...CD'tje branden (ondertussen wel aan het internetten, moet kunnen :P).
Na 95% blijft het systeem een aantal seconden hangen en krijg ik dezelfde melding:

STOP : C0000218 registerbestandfout

blablalba

Mijn systeem start niet automatisch op bij een vastloper, dit heb ik zo ingesteld omdat ik dan in ieder geval weet "WAT" er bebeurde..

Aangezien hetzelfde probleem hierboven van dezelfde orde is, dacht ik laat ik dit topic maar weer eens activeren.
Ook omdat het oplossen van dit probleem nogal aardig wat stappen bevat (als het werkt).
Kan me niet voorstellen dat ik, vanaf Januari, de enige ben met dit probleem :P

De 10de ben ik pas in staat om er weer naar te kijken, als het lukt houd ik jullie op de hoogte!