Toon posts:

[cdrw800, winME] herkennen lege cd's en branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem.

Een Philips CDRW800 brander wil niet meer branden. Het gaat mis met het herkennen van de lege cd. (beschreven cd's herkent ie wel)

- Probeer ik het Adaptec EZ CD-creator (het bijgeleverde programma) zeurt ie continu over insert empty medium, terwijl die er zeker weten in zit. (meerdere schijven, meerdere merken geprobeerd)
- Probeer ik het met Nero, dan herkent hij de lege cd wel (onder optie medium info), maar wil ik dan naar het werkelijke brandgedeelte gaan, dan kan ik geen brandsnelheid selecteren. (Nero geeft met een soort statusbar ook aan dat ie aan het wachten is tot brander klaar is, maar er gebeurt niks ook al is de bar helemaal volgelopen). Eject ik vervolgens de cd-la, dan kan ik weer brandsnelheden selecteren, sluit ik hem weer dan weer niet.

* Ik heb de programma's al eens opnieuw geinstalleerd. Ook alleen doen ze het niet, dus ze zitten elkaar niet in de weg.
* De laatste ASPI-drivers staan er op
* Ik heb de brander al eens verwijdert uit apparaatbeheer, maar na herinstallatie doet hetzelfde probleem zich voor.
* kabels zitten goed vast
* de lens is schoongemaakt

Daarnaast is het vreemde, dat na dit gepruts de andere cd-rom (een LG) ook af en toe kuren heeft. (spellen vragen om cd in de lade te doen, maar dit zitten al in de speler) Heeft dit wellicht met de nieuwe ASPI-drivers te maken?
Of moet ik het probleem meer in de controller/kabels zoeken?

Ik weet het op dit moment echt niet meer, kan iemand mij verder helpen?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik deze vraag nog een keer onder de aandacht brengen?

Ik heb echt even geen flauw idee meer.
En als ik kan voorkomen dat ik de computer een tijd ter reparatie kwijt ben, wil ik dat graag doen.

Bij voorbaat dank!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Hum, 't lijkt dat ie geen lege CDs kan zien, maar of dat aan de brander ligt, valt te betwijfelen omdat ie volle cds wel ziet. Als je andere drive in je PC hetzelfde vertoont, lijikt het me dat er ergens een software probeert de controle over je drive te pakken en windows/nero/creator tegenhoudt. Heb je soms DirectCD of InCD geinstalleerd? Als je die niet gebruikt, best beide eraf gooien.

Het gedrag van Nero is "normaal" want Nero wil enkel de snelheden laten zien die voor je cd zouden passen. Zolang als er een medium herkent wordt (duurt normaal maar enkele seconden) wet Nero natuurlijk niet wat het nog te herkennen medium aankan. Als er geen cd inligt, dan laat nero steeds alle mogelije snelheden zien.

Voorstel: probeer die drive eens in een andere PC en installeer enkel nero (geen incd). Dan zien of ie een lege cd herkent. Als het daar ook moeilijk gaat, dan is je drive misschien toch "op". Als dat wel werkt is er een software conflict op je normale PC.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het wel eens gehad met een hcc spindletje ..... die ging .. toedeledokie ...
heb je al een ander merk/soort/batch geprobeert ?

Iperf