Ik dacht laat ik eens mijn ide performance nog meer verbeteren door een extra ide controller in mijn pc te doen.
Nu kan ik alle apparaten apart op een kanaal doen.
Dat zijn 2x 120gb 8mb cache western digital
Een dvd speler en brander van lite on.
Maar welk apparaat ik ook op de promise controller doe, mijn hele pc word traag als ik er dan ook maar iets met het apparaat doe. Als de harde schijf er aan hangt en ik ga iets kopieren dan wordt mijn muis traag, geluid gaat hakkelen en soms hangt heel windows eventjes.
Zelfde gebeurt als ik bijv. een cd-rom brand met de brander en die zit op de promise controller.
Als ik datzelfde apparaat op de onboard controller van mijn mobo doe dan gaat alles goed.
Kabels zijn goed, immers als ik het apparaat op mijn mobo doe is er niets aan de hand en ze zijn allemaal 80 aderig.
Alle apparaten staan op master, ze hebben immers allemaal een eigen kanaal.
Specs nog verder:
AMD xp2000+
1gb ram
radeon 9600xt
hercules game theater 7.1
asus a7v333
3com nic
Alle drivers en biossen zijn ook up to date.
Kortom mijn ide performance is nu niet echt verbeterd maar vermindert
Nu kan ik alle apparaten apart op een kanaal doen.
Dat zijn 2x 120gb 8mb cache western digital
Een dvd speler en brander van lite on.
Maar welk apparaat ik ook op de promise controller doe, mijn hele pc word traag als ik er dan ook maar iets met het apparaat doe. Als de harde schijf er aan hangt en ik ga iets kopieren dan wordt mijn muis traag, geluid gaat hakkelen en soms hangt heel windows eventjes.
Zelfde gebeurt als ik bijv. een cd-rom brand met de brander en die zit op de promise controller.
Als ik datzelfde apparaat op de onboard controller van mijn mobo doe dan gaat alles goed.
Kabels zijn goed, immers als ik het apparaat op mijn mobo doe is er niets aan de hand en ze zijn allemaal 80 aderig.
Alle apparaten staan op master, ze hebben immers allemaal een eigen kanaal.
Specs nog verder:
AMD xp2000+
1gb ram
radeon 9600xt
hercules game theater 7.1
asus a7v333
3com nic
Alle drivers en biossen zijn ook up to date.
Kortom mijn ide performance is nu niet echt verbeterd maar vermindert