Toon posts:

Tempsensor op een chip plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet waar ik het moest zetten, dus hier maar gezet.
Heb de search gebruikt, maar niets gevonden omgaande mijn probleem.

Ik heb een Coolmaster Aerogate 2 in men pc gestoken, en je moet die tempsensors plaatsen waar je wilt, ik heb er al een tss de vinnen van men Zalman 6000cu gestoken, één aan de zijkant vanonder aan men North Bridge heatsink geplakt, met plakband, en dan nog een vanboven op men HD geplakt met plakband. Nu heb ik er nog een, en wou op het geheugen van men VGA kaart plakken. Maar die zijn niet gekoeld, en worden zeer warm. Dus vroeg ik mij af hoe ik deze sensor daarop kan plakken? Mag dat zomaar met plakband? Gaat dat geen "statische elektriciteit" of andere rare dinges brengen op die chip? Kan die chip tegen plakband? Gaat die plakband na een tijd niet smelten?

Groeten

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Geheugen is sowieso erg gevoelig. Standaard plakband is sowieso niet zo fijn omdat als 't te warm soort van smelt en je de plakkerigheid er niet meer afkrijgt. Ik heb een paar speciale rolletjes plakband waarmee ik eea aan sensoren in m'n kast heb vastgeplakt, maar het beste om een sensor op je geheugen te plaatsen is gebruik maken van een stukje plakgom.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-04 14:58

MadMan

What the....

Ik zou als ik jou was gewoon eens proberen met thermische lijm zoals de 2-componenten (groen/rood) lijm van zalman. Plakken met plakband moet je zowieso niet doen, de plakband kan namelijk smelten met alle gevolgen van dien.
De lijm van de plakband laat in ieder geval los als je het op die manier doet.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het dan maar zo laten. Ik zal die laatste tempsensor gewoon in men kast laten hangen, heb ik ook de case temp ;)

Toch bedankt