Toon posts:

2 ISP's en 1 lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 ISP's.
1 Router voor Cable connectie SMC 7008ABR
1 Router Modem voor DSL connectie Speedtouch 510
1 Switch
Ik wil beide gebruiken voor verschillende PC's.
3 Pc's op de Cable
3 Pc's op de DSL
Maar tevens wil ik ze alle 6 in de zelfde LAN en Werkgroep.
Zodat ze alle 6 data van en naar de server PC kunnen schrijven.
En zodra er 1 ISP wegvalt ze op de beschikbare ISP komen.
Kan dit ?

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
je kunt de gateway (router) gewoon instellen op elke computer, dus 3 op de ene router en 3 op de andere, als er dan 1 isp uitvalt zul je handmatig de gateway op de 3 clients moeten veranderen naar de andere router...

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Op de pc gewoon als default gateway het ip van de door hem gebruikte router invullen, valt je internet uit vul je gewoon even de andere in als defaultgateway. Automatisch omschakelen zal wat moeilijker gaan denk ik, jouw routers hebben daar niet echt de functies voor. Ik weet niet wat je voor een soort server (OS) hebt staan maar daar is wel misschien het eea mee mogelijk doormiddel van routing.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neem allemaal ip's uit dezelfde range en voeg meerdere gateways toe. Als er dan eentje down gaat kiest windows de volgende/

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat jadjong zegt werkt niet op alle windows machine automagisch dit heet dacht ik dead gateway detection moet je maar ff zoeken op de microsoft site

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo wat alle OS'sen staan Win XP - Mandrake 9.2 op de pc die als server en mail server dienst doet - en MAC OS-x panther du s dat is wel echt een mengel moesje maar dat met de gateway's in te stellen werkt wel nu nog even kijken of de printersharing op de SMC nog werkt via de andere PC's

Verwijderd

Topicstarter
Het ingeven van de IP's DNS en Gateway lukt op de pc's die op de SMC router staan en op Cable zijn aangesloten.
Vanuit de Speedtouch 510 vertrek ik naar een switch en van daar naar de overige pc's en terug naar 1 poort van de SMC.Indien ik echter alles handmatig invul (na eerst een ipconfig/all gedaan dus settings zijn daar van overgenomen) op de pc's die op ADSL zitten heb ik geen verbinding meer.
DHCP is op SMC en Speedtouch uitgezet.
De PC's zijn wel in de LAN opgenomen maar hebben geen internetconnectie.

Dus zit nu met een halve oplossing wat heb ik over het hoofd gezien ??
Pagina: 1