Toon posts:

[98/95] Windows updaten op Compaq laptop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows95 op mijn Compaq Armada E500 staan. Ik wil dit updaten naar minstens W98, maar als ik dat probeer, krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om Windows te updaten.

Heeft iemand enig idee hoe dat kan? Kan je alleen Windows CD's van Compaq gebruiken ofzo?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je probeert toch niet met verschillende taalversies te updaten hoop ik?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

schijf leegooien, starten met je window98 cd en van hieruit de setup starten. Dan kun je hem gewoon installeren.

En wat is de precieze melding die je dan krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is allebei Nederlandse versie

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

asder,

Ik pas je topic titel even aan zodat deze voldoet aan de WOS Policy (kan je bovenaan dit forum vinden).

Verder - "krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om Windows te updaten." zou je dat iets duidelijker kunnen maken?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Win95A is mij alleen gelukt te updaten naar Win98, geen 98SE...wellicht dat dit een rol kan spelen? Geef eens wat meer info plz....versienummer/build etc.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dan zou dit de laptop moeten zijn: http://shopping.yahoo.com...6180506,sec:bgsib,slk:sib ?

Daar staat dat er of Win2000 of NT4 opstaat en aangezien NT4 op Win95 lijkt heb je je dan niet vergist?

[ Voor 25% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-01-2004 11:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar welke melding krijg je nu dan?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zit nu te tikkelen op een Armada E500, met OS W2K. Het ding was origineel ingericht met 98, maar dat heb ik er maar snel vanaf gehaald.
Het is niet zonder meer mogelijk om te upgraden naar een ander OS, als het ding ingericht is met een speciale Compaq CD kun je die (bij mijn weten) niet zomaar upgraden.
Een clean-install (met standaard CD's van MS) kan zonder problemen. Zo heeft deze laptop al XP, Mandrake, en Windows 2003 mogen ervaren, zonder al te veel problemen (Ja, drivers worden een probleem, die van Windows 2000 zijn beschikbaar, maar andere/nieuwere niet...)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Bean op 03-01-2004 14:42 . Reden: verhaal wat verduidelijkt... ]

• Puppetmaster
  • Nu online
als ie iets zegt in zoals kan windows niet updaten, koop een officiele update cd oid
kan je ook nog proberen het bestandje win.com te verwijderen uit c:\windows\

renamen, deleten onder DOS, verplaatsen, backup op floppy, doe waar je zin in hebt maar het is dan iig de bedoeling dat er geen bestand genaamd win.com meer in de windows dir staat.
het setup progje kijkt daar nl naar en als je een OEM cd hebt dan wil ie niet meer en vraagt ie om een update-cd. :+

btw: het is volgens mij alleen mogelijk de win 9x versies over elkaar te installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Puppetmaster op 03-01-2004 14:51 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1