[Chello] Dilemma

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54
Ik heb gister een afspraak gemaakt met een monteur. Ik had 2 dagen geen internet en meestal herstelde de verbinding zich vanzelf, maar nu dus niet dacht ik. Ik belde Chello en die helpdeskmedewerker deed een paar dingetjes en keek naar mijn verbinding. Hij zei dat het signaal in mijn buurt ok was, en dat waarschijnlijk mijn modem, een Lancity, defect was. Maar ik kwam vanochtend thuis en nu doet Chello het weer. Moet ik nu die monteursafspraak afzeggen of zowiezo hem wat laten checken?

Want de gozer die mijn verbinding indertijd aanlegde deed dat op een manier die eigenijk niet mocht. De kabelmodem ligt op zolder en niet in de meterkast, dus bij een beetje signaalverlies heb ik volgens mij geen verbinding meer.

Ook kon die helpdeskmedewerker mij vertellen dat alle Lancity's er terzijndertijd uit moeten, want ze hebben relatief veel storingen...

What shall I do?

Kia Niro-EV 2024

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12
Moet je betalen voor die monteur?
Ja, afzeggen (tenzij je daarvoor weer ook moet betalen :P)
Nee, laat hem de hele boel maar controleren; heb je tenminste "zekerheid"

Verwijderd

dat kabel verhaal boeit niet zoveel hoor ik ben monteur geweest geloof me elk modem doet het prima met 15 meter coax... het signaal is wel iets beter op korte coax maar dat verschil is verwaarloosbaar...

zelf wil ik niet meer bij chello ik ben bezig over te gaan naar demon ADSL maar dat is mijn persoonlijke keus

lancity is echter wel bagger, vraag aan de monteur of hij je modem wil vervangen en eventueel je modem wil verplaatsen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 13:22 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 13:03
Ik had laatst hetzelfde.
Gebeld, afspraak gemaakt, werkte het opeens weer :P

Monteur is langgeweest en heeft de Lancity omgeruild voor een Motorola.
Kreeg jammerlijk wel een andere IP adres, verder prima service.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 20:39

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Lancity's gaan er niet uit omdat ze brak zijn, maar omdat ze gewoon allemaal over willen naar Motorola ivm Eurodocsis standaard.. Motorola's hebben geen vast ip adres btw in tegenstelling tot een Lancity

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Freak187
Nou ok, ik vraag wel of hij die modem wil vervangen. Zowiezo toch wel vaag dat als er een goed signaal is, dat ik dan een storing heb.

Kia Niro-EV 2024

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
AFZEGGEN!

Anders krijg je 33,03 voorrijkosten....

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 18:25

bille

Don't call me Buff

Post gewoon ontopic of post niet. In elke thread over een kabelprovider zeggen dat ADSL beter is, is echt niet de bedoeling.

[ Voor 75% gewijzigd door intoxicated op 02-01-2004 13:49 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Freak187
Flat_erik schreef op 02 januari 2004 @ 13:41:
AFZEGGEN!

Anders krijg je 33,03 voorrijkosten....
Dat is als je geen defect hebt? Maar ik laat die monteur wel m'n modem vervangen.

Kia Niro-EV 2024

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Een onstabiele verbinding is ook een defect lijkt me, dat op het moment dat die monteur er is het weer even werkt kan jij ook niets aan doen. Leg hem gewoon het hele verhaal uit dat de zaak zeer onstabiel is en met een beetje geluk krijg je een betrouwbaarder modem en wordt de installatie netter aangelegd.

Je moet niet gelijk beginnen over een nieuw modem maar eerst rustig alle problemen uitleggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pc123 op 02-01-2004 13:57 ]

Pagina: 1