Na het testen van een netwerkkaart krijgen mijn beide oorspronkelijke netwerkkaarten een 169.254.x.x adres toegekent in Windows XP.
Daardoor werkt internet niet.
- Een kaart is aangesloten op een internetmodem.
- Een kaart zit aan een intern netwerk (169.254.x.x is bij deze logisch)
Ik heb een dualboot op mijn computer met Windows 98. Daaronder werkt internet wel.
Verder kan ik opmerken dat er na analyse van 'windows help center' meerdere netwerkadapters tevoorschijn komen van hetzelfde type. Een bij-vraag is hoe ik deze netwerkadapters kan verwijderen, wegens de melding bij het statisch instellen van de huidige adapters van een conflict als beide actief zijn.
Sommige games werken niet, omdat ze geen 'socket' kunnen openen. Wellicht heeft dit er mee te maken.
Enkele oplossingen heb ik geprobeerd.
- Zo heb ik het modem langer dan een minuut van de stroom gehaald
- Ik heb beide netwerk adapters verwijderd uit 'device manager'.
- Ook heb ik het regeltje geprobeerd om tcp/ip te opnieuw in te stellen (netsh int ip reset resetlog.txt).
Daardoor werkt internet niet.
- Een kaart is aangesloten op een internetmodem.
- Een kaart zit aan een intern netwerk (169.254.x.x is bij deze logisch)
Ik heb een dualboot op mijn computer met Windows 98. Daaronder werkt internet wel.
Verder kan ik opmerken dat er na analyse van 'windows help center' meerdere netwerkadapters tevoorschijn komen van hetzelfde type. Een bij-vraag is hoe ik deze netwerkadapters kan verwijderen, wegens de melding bij het statisch instellen van de huidige adapters van een conflict als beide actief zijn.
Sommige games werken niet, omdat ze geen 'socket' kunnen openen. Wellicht heeft dit er mee te maken.
Enkele oplossingen heb ik geprobeerd.
- Zo heb ik het modem langer dan een minuut van de stroom gehaald
- Ik heb beide netwerk adapters verwijderd uit 'device manager'.
- Ook heb ik het regeltje geprobeerd om tcp/ip te opnieuw in te stellen (netsh int ip reset resetlog.txt).