Toon posts:

Stukje van de film afknippen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus de film finding nemo in .avi staan, maar geen ondertiteling. De ondertiteling die ik heb heb ik er bij onder gezet maar nu loopt alleen de ondertiteling 2 seconden voor! Nu is de oplossing dus als ik 2 seconde van het voorstukje van de film afknip alles wel gelijk loop. Maar het probleem is, als ik dat doe dan moet ik hem eerst naar .mpg converten en dan kan ik pas knippen. En als ik dan geknipt heb, heb ik ook nog geen eens geluid! dus dat is geen oplossing..

weet iemand hoe ik bij mij .avi bestand de eerste 2 seconde er kan afknippen, en dan ook nog mijn geluid kan behouden? heeft iemand daar een app voor? Na mijn weten is het .avi bestand DivX.

Met vriendelijke groet,
xRave.

Verwijderd

www.virtualdub.org

handleiding staat ergens op www.divx-digest.com

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je verplaatst de berg, terwijl je ook gewoon naar de berg kan lopen. Edit die ondertiteling gewoon zodat het gelijk loopt. Hoe?
[search=ondertiteling synchroon] :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Dit kan met VirtualDub denk ik wel, met dit programaatje kun je dus films in 2en knippen en samenvoegen, dus ik denk dat je hiermee jouw probleem ook wel op kunt lossen.

Verwijderd

Topicstarter
ahhhhh, bedankt! gaat wel lukken zo denk ik! :)
Dit is echt een top forum/site mensen!

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb me filmpje net op dvd gebrand en het werkt perfect! ondetitelingen loopt helemaal gelijk, dus de kids zijn weer gelukkig. Hartstikke bedankt mensen, en misschien tot de volgende keer! :D

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je nou uiteindelijk de film korter gemaakt of de ondertitel aangepast?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ondertiteling aangepast. Maar nu ik de film 10minuten kijk loopt het geluid in 1x niet meer gelijk, hoe kan dit nou weer? ik heb het geluid(movie) helemaal niet aangepast. Alleen met virtualdub de ondertiteling bij gevoegt. hoe kan ik dit oplossen mensen?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02

Zoefff

❤ 

Geluid loopt vaak niet gelijk als je een avi omzet naar een mpg. Vaak heeft dat te maken met de VBR (variable bit rate) of iets dergelijks.

De oplossing is om voordat je de film omzet naar een mpg, eerst het geluid er uit te halen met VirtualDub, en vervolgens 2 verschillende bestanden selecteren voor je geluid en voor je film in het programma waarmee je hem omzet naar een mpg (TMPGEnc neem ik aan?).

Het geluid in VirtualDub eruit halen is vrij simpel. Open je bestand in VirtualDub. Kies bij "Audio" voor "Full Processing mode". Zo word het gewoon als wav opgeslagen (wat wel wat ruimte vereist). Ga vervolgens naar "File" => "Save WAV..." en sla het op.

Nu moet je dus in het programma waarmee je hem omzet naar een mpg voor je video gewoon het avi bestand kiezen, en voor je geluid het gemaakte wav bestand, en als het goed is komt het dan wel goed uit :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
het is al niet meer synchroon zo gauw ik de ondertiteling er bij heb gedaan, dus nadat ik de ondertiteling heb toegevoegt is alles niet meer gelijk; noch beeld, noch geluid, noch ondertiteling. Dus het is al fout voor dat ik het naar mpg zet.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ik dacht dat je met Easy Video Splitter v 2.01 ook stukjes DivX kan knippen

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
misschien is dit het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~oost3201/foutvd.JPG

Deze fout melding krijg ik zogauw ik mijn .avi open met virtualdub, is dit soms het probleem? en wat betekent het, en hoe los ik het op? jah sorry, ben een echte n00b als het op video en dingen aankomt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat gebruik je om die ondertiteling te laten zien? Ik kan met VobSub gewoon een korte vertraging inbouwen zodat de ondertiteling wat later begint. Je kan ook de ondertiteling aanpassen aan de film zelf met dat programma. Dan kan je in een keer van .avi naar .mpg met TmpgEnc :7

Verwijderd

Topicstarter
ik ga vobsub is even proberen dan. ga het nu downloaden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 12:56:
Hallo,

Ik heb dus de film finding nemo in .avi staan, maar geen ondertiteling. De ondertiteling die ik heb heb ik er bij onder gezet maar nu loopt alleen de ondertiteling 2 seconden voor! Nu is de oplossing dus als ik 2 seconde van het voorstukje van de film afknip alles wel gelijk loop. Maar het probleem is, als ik dat doe dan moet ik hem eerst naar .mpg converten en dan kan ik pas knippen. En als ik dan geknipt heb, heb ik ook nog geen eens geluid! dus dat is geen oplossing..

xRave.
als de subs niet gelijk lopen kanh je beter met SubSync se subs aan passen
vaak veel simpelere dan wat jij wilt doen

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Probeer anders ook gewoon eens andere ondertitels. Niet alle ondertitels passen even goed bij hetzelfde filmbestand.

Verwijderd

Topicstarter
In de preview met SubSync loopt die perfect gelijk hoor, maar zo gauw ik hem er onder plak met virtualdub is alles verkeerd, incl geluid.

En van Vobsub snap ik helemaal niks.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:42:
misschien is dit het probleem:
[afbeelding]

Deze fout melding krijg ik zogauw ik mijn .avi open met virtualdub, is dit soms het probleem? en wat betekent het, en hoe los ik het op? jah sorry, ben een echte n00b als het op video en dingen aankomt.
Dat is dus precies wat ik bedoel in mn vorige post, Zoefff in "Stukje van de film afknippen." .

Daar geef ik je dus ook de oplossing.. :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
ahh ok... ga ik zo ook eerst proberen.
en voor ik het vergeet, maakt het eigenlijk uit welke compression je gebruikt?
Ik heb deze(nemo) met 'DivX codec 5.03' gedaan, maar mijn vorige film(SWAT) had ik met 'Intel 4:2:0 Video V2.50' gedaan. Ik vond zelf ook dat deze film veel sneller ging dan SWAT, zo'n 40minuten terwijl ik meer dingen in de background had en nemo nog paar minuutjes langer duurd.

Kan het ook de codec zijn?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Intel Video is wel heel wat anders dan DivX. Ik raad je aan eerst eens een goede tutorial over divx te lezen, zie http://www.divx-digest.com of zo. Daar kan je verhalen lezen over 1-pass, 2-pass, de opties van DivX en nog veel meer. Pas als je de audio en video beheerst, kan je pas goed over ondertiteling gaan nadenken. Je neemt nu klaarblijkelijk wel heel veel hooi op de vork.

Verwijderd

Topicstarter
enigste wat ik wil is dat alles gelijk loopt, dat andere allemaal is alleen extra. ik zal zeker even die guides gaan lezen en ff verder prutsen. bedankt zover!
Pagina: 1