[IIS6/ASP] Could not create a Disk Cache Sub-directory

Pagina: 1
Acties:

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 13:51
Probleem:
Op mijn PDC met Windows 2003 en IIS6 heb ik het volgende probleem. Bij de meeste ASP pagina’s krijg ik een HTTP-fout 500. In de event viewer op de server staat dan het volgende:
Event Type: Error
Event Source: Active Server Pages
Event Category: None
Event ID: 5
Date: 2-1-2004
Time: 11:21:42
User: N/A
Computer: SERVER
Description:
Error: The Template Persistent Cache initialization failed for Application Pool 'DefaultAppPool' because of the following error: Could not create a Disk Cache Sub-directory for the Application Pool. The data may have additional error codes..
Sommige ASP pagina’s doen het wel. De pagina’s die ik probeer te bekijken zijn getest op een Windows XP (IIS 5.1) cliënt en werkte daar zonder enig probleem.

Wat geprobeerd:
Een zoekactie bij Google en in de Microsoft Knowledge Base leverde het zelfde resultaat op: Microsoft Knowledge Base Article - 332097. Hierin staat precies het probleem omschreven wat ik ondervind

Er worden 2 oplossingen omschreven. Het herinstalleren van IIS en het correct instellen van de rechten. Ik heb beide opties al uitgevoerd maar de fout blijft terug komen.
Mij lijkt dat het zo als in oplossing 2 ook staat iets met de rechten te maken heeft omdat de zelfde pagina’s op een XP cliënt wel werken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

EventID 5 is heel erg simpel dat betekend namelijk Acces Is Denied. Dus je rechten staan niet goed. IIS6 is veel strakker dan IIS5 hou daar rekening mee. Laat je ASP wel toe? dat die Allowed is bv..

• Cyzor
ASP zelf werkt goed zo draait op een andere website op de zelfde server SUS en die werkt zonder problemen. Hij zegt dat hij geen rechten heeft in de “Disk Cache” directory.

In de help staat dat “%systemroot%\System32\inetsrv\ASP Compiled Templates” de standaard map voor disk caching is. Op deze map hebben de Administrators en de IIS_WPG groepen full control. In het KB bestand staat ook “%systemroot%\\IIS Temporary Compressed” vermeld op deze map zijn ook de zelfde rechten van toepassing.

EDIT:
Aan welke rechten moet ik nog meer denken?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyzor op 02-01-2004 13:44 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zet Audit eens aan op Security en ga dan weer proberen. Er zullen snel entries in komen wie acces is denied krijgt. (zijn events met slotjes)

• Cyzor
Ik ben maar een amateur systeembeheerder (ICT student). Ik probeer wat extra informatie op te steken door thuis een domein controller te onderhouden. Maar wat je nu zegt begrijp ik nog niet helemaal. Zou je kunnen vertellen waar (en hoe) ik dat precies moet doen?

Moet ik in de event viewer kijken of in de IIS manager?

[ Voor 12% gewijzigd door Cyzor op 02-01-2004 14:25 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De rechten stel je grotendeels met Windows tools zelf in maar toch WOS --> Software Algemeen :)

Check gewoon beide even en je weet het ook ;)
(De event viewer ja)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cyzor
Als ik de betreffende pagina probeer te openen komen er 17 “success audit” meldingen bij in de event viewer. Maar geen enkele met een slotje er voor. De gebruikers zijn: Administrator, SYSTEM, IUSR_SERVER, NETWORK SERVICE. Elke staat er een paar keer in maar ze zijn allemaal succesvol.

• Cyzor
*schop*
Ik ben er nog niet uit. Het is volgens jullie waarschijnlijk een rechten kwestie…

Wat heb ik nog geprobeerd
1. Ik heb IIS6 nogmaals opnieuw geïnstalleerd zoals in KB332097 staat.
2. Nogmaals de rechten op de mappen langs gelopen staat ook in KB332097.
3. Ik heb zelfs de groep IIS_WPG en de gebruiker IUSR_SERVER full control gegeven op de root van c (kan natuurlijk helemaal niet…) Dit allen zonder resultaat.

Het vreemde is dat er in de Event Viewer --> Security geen events met slotjes (zie: mutsje) staan.

Zou het helpen als ik de server opnieuw instaleer?

Volgens mij kreeg ik in WOS meer reacties ;)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat komt omdat alleen succes ge-audit wordt.

Open een MMC (start run [type in]mmc[geef enter]

nu voeg je local group policies toe als snapin. (local machine selected).

Browse nu naar Local Computer Policy/Computer Configuration/Security Settings/Local Policies/Audit Policies.

Hier kun je Audit logon events op Succes en Failure zetten
Audit system events Succes en Failure
Audit logon events Succes en Failure

Nu zul je al wat meer moeten zien.

Vergeet ook niet bij de properties van je eventviewer de default waarde van 512kb iets te vergroten naar bv 4096(4mb) zodat je terug kan lezen.

Ik lees het woord PDC dus ik mag aannemen dat jij Active Directory erop hebt gezet en het dus een Domain Controller is. Dan kun je Audit ook via een policy afdwingen op je Security Domain Controller policy. Let wel maak een 2e policy aan en ga niet aan de default policy frutten.

[ Voor 20% gewijzigd door mutsje op 04-01-2004 11:36 ]

Pagina: 1