[USB]Gamecontroller werkt soms wel, soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb de Thrustmaster 360 Modena gamepad. Ik installeer de software van de cd, herstart mijn computer, sluit de controller aan, et voila. Hij wordt gedetecteerd in windows. So far... so good.

Nu laat ik m'n pc aan 's nachts, en na het opstaan wou ik nog ff een rondje racen. Dus ik pak de gamepad, en tot m'n verbazing doet ie 't niet meer.

Dus ik herstart m'n computer, nog steeds niet. Ik installeer de drivers opnieuw (na ze geuninstalled te hebben), computer opnieuw opstarten, pad aansluiten ... En de gamepad geeft geen kick. Als ik 'm in een USB poort stop, geeft windows de volgende meldingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.divxstart.com/saegos/pics/usbunkown.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.divxstart.com/saegos/pics/usberror.gif

En al ik in de device manager kijk zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.divxstart.com/saegos/pics/usbdevice.gif

Via Reinstall drivers kan ik geen dir vinden op de cdrom waar ik de driver direct kan kiezen. De nieuwe Unified_FFB_All_10.0 drivers helpen ook niet.

Maar, toen op een moment, m'n pc staat gewoon aan, en ik was nu al een tijdje bezig met weer opnieuw instaleren van drivers en uninstallen, stop ik het device er in, en ineens installeerde die prompt de gamepad weer! Na herstarten deed ie het ook. Ik blij :) Alleen toen ik weer opnieuw opstarte deed ie het weer niet :(

Ik heb een MSI K7T266 Pro (model 6380) en een losse PCI USB controller die 5 extra USB aansluitingen geeft. Omdat de USB van K7T pro mobo's wel vaker problemen gaf en ik daarmee exact hetzelfde meemaakte dacht ik dat een losse USB controller dat zou ondervangen. Andere usb apparaten die ik aansluit werken feilloos (momo racing stuurtje en webcam).

Dit is dus duidelijk een driver probleem, alleen ik vind het zo gek dat ie soms ineens de gamepad wel pakt, en soms niet terwijl ik niets aan het systeem veranderd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Om gek van te worden! Ik sluit 'm net weer voor de grap aan (weet toch wel dat 't nix uitmaakt... maar je blijft hopen :))

En nu wordt ie ineens weer automatisch herkend en geinstalleerd! :?

[edit: 17:21]
Kom ik net terug uit de stad, en ja hoor, M'n controller is weer uit :( Nu doet ie 't dus niet meer, terwijl ik helemaal niet aan de pc gezeten heb in de tussentijd...

[ Voor 39% gewijzigd door Ed. op 02-01-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
*schop*

niemand die 't weet? of ook maar enigsinds snapt hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
Het lijkt ook erg op mijn probleem. Alleen bij mij wordt er helemaal geen sein gegeven van een USB-device. Het lijkt bij jouw meer op dat de chip, die het signaal moet geven dat hij een bepaald merk gamepad is, niet helemaal meer lekker is. Ik heb dit op mijn werk ook gehad met een USB-Pendrive. Deze gaf ook deze melding.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Ik heb er net weer lekker mee geracet... Als ie 't doet, start ik meteen NFS op :) alleen doet ie 't 9 van de 10 keer niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Kom op zeg, er moet toch EEN tweaker zijn die dit probleem kent?

Verhuis 'm anders naar SPV

Of sluit deze, en ik maar daar een nieuw topic aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Ed. op 04-01-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Mischien eens op een andere PC proberen? en mischien ligt het hem toch aan je mobo... en dat die PCI USB controller in feite dus van je mobo afhankelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Ik heb zonet w98 geinstalleerd: zelfde probleem.

Daarnaast heb ik op m'n laptop die W2K draait de drivers geinstalleerd, en daar kreeg ik dezelfde vensters als die staan in de TS. Het ziet er dus naar uit dat Thrustmaster simpelweg geen goede drivers hiervoor heeft.

Alleen de vraag is natuurlijk: waarom doet hij het de ene keer wel, en de andere keer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lijkt me gewoon dat de gamepad dood aan het gaan is. Best kans dat het kabeltje gebroken is van binnen oid.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Ik heb 'm net weer het "usb device" met uitroepteken verwijderd en 'm in een andere poort gestopt, en toen werd ie weer herkend...

ik mis echt alle logica. Die handeling had ik al heel wat vaker verricht en deze keer doet ie 't dan ineens... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

en nu blijft ie het ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Nee, ik heb het probleem nog steeds.

Soms doet ie 't, vaak niet. Ik word d'r echt gestoord van omdat ik deze controller verreweg het meest lekker in de hand vind liggen. Vooral de stukjes rubber maken het een hele fijne controller. En daarom wil ik ook dat deze gewoon werkt.

Iemand dus met verstand hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

meneer Notna misschien?
Notna schreef op 04 januari 2004 @ 19:30:
Lijkt me gewoon dat de gamepad dood aan het gaan is. Best kans dat het kabeltje gebroken is van binnen oid.

[ Voor 11% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 11-01-2004 20:47 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
ik heb zelf een thrustmaster firestorm Dual Power en ik had dus precies hetzelfde probleem.... De 'oplossing' kwam bij mij vanzelf 2 weken later...gamepad Dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Ik heb de gamepad opengeschroeft en even zitten kijken, maar alles zit gewoon goed van binnen. Heb 'm daarna aangesloten, en toen deed ie 't weer.

Heb de gamepad na het spelen naast me neer gelegd. Naar bed gegaan, sta op, en dat ding ligt er nog precies zo bij als gister. Alleen nu doet ie 't niet meer.

Maar hij zal dan wel gewoon kapot zijn. Ik zal maar eens gaan kijken of deze gamepad nog ergens verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
ik zal je zeggen waar het aan ligt. je via usb controller! die vind het leuk om soms gewoon usb apparaten eruit te knallen!
meer dan een bios update en hyperion update kan je er niet tegen doen...
ik zou anders eens kijken naar een usb kaartje met nec chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Selecteer in Device Manager de USB Root Hub waar ie op zit en vraag dan de properties op. Ga naar Power Management en zet de optie uit dat ie het device mag uitschakelen bij Power Save mode.

Dat wil vaak helpen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1