Toon posts:

[ME] Probleem met CD-ROM en Brander*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik dit probleempje moest posten dus deed ik dat hier maar.
Ik heb een PC waar de CD-rom en de Brander niet worden herkendt door Windows maar wel door de Bios. Dit is gekomen nadat er een Cd-rom is in blijven zitten toen de PC uit is gezet.
Als je een Game wil spelen dan leest het station helemaal niets en je kan doen wat je wil maar het lukt niet.
Maar wil je bijvoorbeeld Windows installen dat pakt hij de Cd-rom en Brander wel.
En zodra je dan weer in Windows bent dan doen ze het beide weer.
Is dit een Virus of zo iets??
En wat kan ik doen om het zonder de hele handel te formatten aan doen??

Alvast bedankt voor de reacties.

Greetzz MetalIT

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MetalIT, welkom op GoT. Lees even de FAQ door. Dit met name voor je topic titel en je beginpost. Groten doen we elkaar hier altijd al, dus dat hoef je niet nog een keer te doen.

Wat voor een game was het? Een oudere game die wellicht een eigen driver geinstalleerd heeft?
Staan de cd-rom en brander wel bij de systeem eigenschappen? Zoja daar even wissen en opnieuw laten detecteren. Nee, probeer het dan eens met de IDE-controller bij de systeem eigenschappen te wissen en opnieuw te laten detecteren.

Je bent niet helemaal duidelijk in je post.

Doen ze het weer als je windows opnieuw geinstalleerd hebt. Of doen ze het nadat je eerst de windows cd-rom erin hebt gedaan en dan op annuleren drukt. Start je dan op met de windows-cd of doe je die er later in? Kortom kun je dat stukje duidelijker uitleggen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Zet je ide kanalen waar je CD-ROMS aanzitten eens op PIO mode ipv DMA, ik heb hetzelfde gehad met mijn Pioneer A04. Windows vond dat ie UDMA aankon, maar de brander vond van niet, waardoor ie dus niets meer las.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

offtopic:
Het is natuurlijk niet handig om als topictitel alleen "Probleem" te kiezen, dat is onduidelijk voor de mensen die het willen gaan lezen. Probeer altijd een titel te kiezen die je probleem zo duidelijk mogelijk omschrijft, bijvoorbeeld "CD-Rom probleem, wel herkend in bios, maar niet in windows".

Als je even een mooie titel verzint, dan kan je die doorgeven door op het handje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) bovenaan deze pagina te drukken, en dan zal een modje hem voor je veranderen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Sorry daarvoor Cyberpope.

De games zijn voor kleine kinderen de meesten zijn wel redelijk nieuw.
In de syteemeigenschappen staan ze niet bij maar er staat wel een geel rondje bij de IDE controllers met en I erin.
En het andere probleem was ze hebben ME en hebben daar geen installatie CD van dus ik kon niet echt testen of ze het dan wel deden.

En voortaan ben ik wel duidelijker in me posts en zo.

• jpvk007
  • Laatst online: 15-05 06:17
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 12:19:
Sorry daarvoor Cyberpope.

De games zijn voor kleine kinderen de meesten zijn wel redelijk nieuw.
In de syteemeigenschappen staan ze niet bij maar er staat wel een geel rondje bij de IDE controllers met en I erin.
En het andere probleem was ze hebben ME en hebben daar geen installatie CD van dus ik kon niet echt testen of ze het dan wel deden.

En voortaan ben ik wel duidelijker in me posts en zo.
waarschijnlijk een probleem met je ide-controller... anders geen geel uitroepteken bij die controller... misschien (zeer waarschijnlijk) een conflict tussen verschillende apparaten. check de irq's, dma's en de geheugenplaatsen is
anders moet je ff opnieuw je drivers voor je moederbord installeren, bijv de via 4-1-drivers

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan op verzoek :)

Even kort samengevat is dit het dus:
• Je gebruikt WindowsME
• Geen enkele CD werkt
• In "Apparaatbeheer" staat er bij de IDE controllers een geel uitroep tekentje?

Klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 02 januari 2004 @ 12:25:
Ik pas je topic titel even aan op verzoek :)

Even kort samengevat is dit het dus:
• Je gebruikt WindowsME
• Geen enkele CD werkt
• In "Apparaatbeheer" staat er bij de IDE controllers een geel uitroep tekentje?

Klopt dit?
Dat klopt volledig.
Maar er zijn geen conflicten geef hij aan bij apparaatbeheer.

• Zoefff
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Maar dat er een uitroeptekentje bij staat, geeft toch aan dat er iets niet volledig in orde is.

Heb je al geprobeerd om hem gewoon helemaal te verwijderen, en vervolgens windows opnieuw op te starten? Als het goed is hoort ie ze dan weer opnieuw te detecteren en te installeren. Zorg wel dat je je WindowsME cd eventueel bij de hand hebt mocht ie daar naar vragen!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats je topic eventjes naar Windows Operated Systems - het is duidelijk een Windows probleem aangezien je het met alle CD's hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 02 januari 2004 @ 13:53:
Maar dat er een uitroeptekentje bij staat, geeft toch aan dat er iets niet volledig in orde is.

Heb je al geprobeerd om hem gewoon helemaal te verwijderen, en vervolgens windows opnieuw op te starten? Als het goed is hoort ie ze dan weer opnieuw te detecteren en te installeren. Zorg wel dat je je WindowsME cd eventueel bij de hand hebt mocht ie daar naar vragen!
Ik heb inmiddels de ME cd gekregen.
En ga de rest van de mogelijke oplossingen die jullie gegeven hebben ook toepassen bedankt voor het Reageren.

Greetzz METALIT

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 10:31 ]

Pagina: 1