Hoi allemaal. Mijn eerste post hier en maar meteen met de deur in huis vallen 
Hieronder mijn systeem specs:
P4 3GHZ 800FSB
ASUS P4P800
2 x 512MB TwinMos Dual DDR 400 Kit (Matched Pair)
MSI Geforce FX5900 VTD 128MB
1 Seagate 120GB SATA 150 (tevens bootschijf)
2 Maxtor 120GB ATA133 120GB 8MB Cache
NEC 1300 DVDR Writer
Voeding: Q-TEC 350W Silent
Cooler: Cooler Master Airo 4+ Copper
Deze box wil ik dus overclocken, maar dit heeft juist een negatieve werking. Het enigste wat mij lukt is de videokaart overclocken tot 450Mhz Core en 950Mhz Mem. Met de CPU op 3GHZ standaard haal ik 6258 punten in 3D Mark 2003.
Op het moment dat ik de CPU ook maar 100Mhz overclock gaat me score in 3D Mark 2003 met honderden punten omlaag.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Dingen die ikzelf heb geprobeerd (3GHZ loopt nu op 3.21):
- CPU Voltage verhogen van 1.6v naar 1.625v of 1.65v
- Memory timings regelen via SPD uit en aan gezet
- AGP/PCI frequency van Auto naar 66/73/80 gezet
- Memory keihard op 400Mhz gezet ipv. auto
- WindowsXP SP1 verwijderd en vervangen door een versie installatie van WindowsXP zonder SP1
- 2 maxtor schijven los gekoppeld (misschien toch teveel stroom verbruik)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ikzelf heb verder eigenlijk geen idee meer waar dit mee te maken heeft. Ook de voltage lijn 12v+ en 5v+ lopen perfect (beide lijnen minder dan 1,5% afwijking). En de CPU/Main temperaturen komen ook niet hoger dan 30/35c idle en 46c stressed.
Nu zit er ook zo'n Turbo optie die aan/uit kunt zetten in de bios, maar bij het aanschakelen start het systeem nog niet eens op... leuke optie van Asus
.
De pc draait nu gewoon op standaard waarden en super stabiel (ook tijdens overclocken geen stabiliteitsproblemen gehad). Ik heb echt geen idee waar dit mee te maken kan hebben. Hopelijk dat iemand hier een oplossing heeft of weet waar het mee te maken kan hebben.... ik zou toch wel de CPU op 3.3Ghz minimaal willen laten lopen wat volgens mij toch niet teveel gevraagd is van een P4 3GHZ.
Hieronder mijn systeem specs:
P4 3GHZ 800FSB
ASUS P4P800
2 x 512MB TwinMos Dual DDR 400 Kit (Matched Pair)
MSI Geforce FX5900 VTD 128MB
1 Seagate 120GB SATA 150 (tevens bootschijf)
2 Maxtor 120GB ATA133 120GB 8MB Cache
NEC 1300 DVDR Writer
Voeding: Q-TEC 350W Silent
Cooler: Cooler Master Airo 4+ Copper
Deze box wil ik dus overclocken, maar dit heeft juist een negatieve werking. Het enigste wat mij lukt is de videokaart overclocken tot 450Mhz Core en 950Mhz Mem. Met de CPU op 3GHZ standaard haal ik 6258 punten in 3D Mark 2003.
Op het moment dat ik de CPU ook maar 100Mhz overclock gaat me score in 3D Mark 2003 met honderden punten omlaag.
Dingen die ikzelf heb geprobeerd (3GHZ loopt nu op 3.21):
- CPU Voltage verhogen van 1.6v naar 1.625v of 1.65v
- Memory timings regelen via SPD uit en aan gezet
- AGP/PCI frequency van Auto naar 66/73/80 gezet
- Memory keihard op 400Mhz gezet ipv. auto
- WindowsXP SP1 verwijderd en vervangen door een versie installatie van WindowsXP zonder SP1
- 2 maxtor schijven los gekoppeld (misschien toch teveel stroom verbruik)
Ikzelf heb verder eigenlijk geen idee meer waar dit mee te maken heeft. Ook de voltage lijn 12v+ en 5v+ lopen perfect (beide lijnen minder dan 1,5% afwijking). En de CPU/Main temperaturen komen ook niet hoger dan 30/35c idle en 46c stressed.
Nu zit er ook zo'n Turbo optie die aan/uit kunt zetten in de bios, maar bij het aanschakelen start het systeem nog niet eens op... leuke optie van Asus
De pc draait nu gewoon op standaard waarden en super stabiel (ook tijdens overclocken geen stabiliteitsproblemen gehad). Ik heb echt geen idee waar dit mee te maken kan hebben. Hopelijk dat iemand hier een oplossing heeft of weet waar het mee te maken kan hebben.... ik zou toch wel de CPU op 3.3Ghz minimaal willen laten lopen wat volgens mij toch niet teveel gevraagd is van een P4 3GHZ.