Hercules Prophetview 920 Pro DVI of Iiyama E431S-S

Pagina: 1
Acties:

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 TFT's.

Heeft iemand misschien persoonlijke ervaring met 1 van de 2.
Dan zou ik graag je mening willen horen, vooral op het gebied van spellen en films.

Ik heb al verscheidene reviews gelezen maar ik wil ook de mening horen van
de "normale" gebruiker. 8)7

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:12

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb zelf geen ervaring met deze twee monitoren, maar ik zit voor een zelfde keuze, daarom vind ik dit topic wel interressant...

Kijk ook eens hier: TFT-Gamen - The 8th Episode

Ik denk dat ik zelf voor de iiyama ga, maar die is pas eind januari weer verkrijgbaar dacht ik :(
Verder lijken mij dit de twee beste opties als je net zoals ik de volgende specs in gedachte hebt:
• 17"TFT
• Snelle respons ivm gaming
• DVI in
• Budget rond de 500 euro

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

begeeft mijn monitor het? TFT maar welke?

Zie hier mijn ervaring over IIyama 431-S.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Canis Lupus schreef op 02 januari 2004 @ 11:44:
Ik heb zelf geen ervaring met deze twee monitoren, maar ik zit voor een zelfde keuze, daarom vind ik dit topic wel interressant...

Kijk ook eens hier: TFT-Gamen - The 8th Episode

Ik denk dat ik zelf voor de iiyama ga, maar die is pas eind januari weer verkrijgbaar dacht ik :(
Verder lijken mij dit de twee beste opties als je net zoals ik de volgende specs in gedachte hebt:
• 17"TFT
• Snelle respons ivm gaming
• DVI in
• Budget rond de 500 euro
ik twijfel ook tussen deze 2 schermen..

er zijn een hoop reviews te vinden op het net maar niet deze 2 schermen naast elkaar :/

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb de 920 non DVI op een AMD 2000 met nu nog een Geforce3 videokaart en dat bevalt prima. Geen last van ghosting oid. Ook 0 dode pixels. De 920 DVI van mijn ouders had ook 0 dode pixels. Ik zie niet veel verschil met mijn monitor en de DVI versie.

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 10:33
Nou ja zeg ik twijfelde ook tussen die 2 :>
De IIyama had ik al besteld begin december, maar had em maar geannuleerd, omdat ik geen zin meer had om te wachten. En wat blijkt nu: juist ja, de IIyama is overal uitverkocht :(
Nu kan ik weer kiezen, maar wacht eerst maar ff totdat de IIyama weer goed leverbaar wordt en met een beetje geluk is de Samsung 172X er dan ook al :*) ga ik weer twijfelen ;)

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Kweet het nog steeds niet.

Mijn 1ste keus gaat naar de Iiyama, maar daar moet ik nog een tijdje op wachten, terwijl de Hercules al beschikbaar is.

Daarnaast zit ik ook te denken aan de Samsung 172x, maar ik lees zulke tegenstrijdige berichten daarover, dat ik dan helemaal begin te twijfelen. En dan heb je ook nog is de Acer 1931, das ook een beauty.

Kweet het niet. Wat is het leven toch moeilijk soms. En die verdome review sites die helpen ook geen ene moer want de 1 zegt heel wat anders dan de andere.

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Kweet het nog steeds niet.

Mijn 1ste keus gaat naar de Iiyama, maar daar moet ik nog een tijdje op wachten, terwijl de Hercules al beschikbaar is.

Daarnaast zit ik ook te denken aan de Samsung 172x, maar ik lees zulke tegenstrijdige berichten daarover, dat ik dan helemaal begin te twijfelen. En dan heb je ook nog is de Acer 1931, das ook een beauty.

Kweet het niet. Wat is het leven toch moeilijk soms. En die verdome review sites die helpen ook geen ene moer want de 1 zegt heel wat anders dan de andere.
8)7

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

:)

[ Voor 99% gewijzigd door pvr op 05-01-2004 19:19 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

De IIyama 431s-s is niet uitverkocht :) bel Mycom maar eens >:)

Misschien dat deze foto je helpt kiezen (FF klikken op foto) :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ccb.olffen/kleinplaatje.jpg
MyNameIs schreef op 04 januari 2004 @ 00:35:
Nou ja zeg ik twijfelde ook tussen die 2 :>
De IIyama had ik al besteld begin december, maar had em maar geannuleerd, omdat ik geen zin meer had om te wachten. En wat blijkt nu: juist ja, de IIyama is overal uitverkocht :(
Nu kan ik weer kiezen, maar wacht eerst maar ff totdat de IIyama weer goed leverbaar wordt en met een beetje geluk is de Samsung 172X er dan ook al :*) ga ik weer twijfelen ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Bij mycom misschien niet maar bij mijn groothandel komen ze op zijn vroegst half januari binnen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

weten jullie misschien een programma om te testen hoeveel MS je monitor heeft???

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:07:
weten jullie misschien een programma om te testen hoeveel MS je monitor heeft???
Daar zul je meetapparatuur voor nodig hebben, die van buiten af kan meten wat de helderheid van een pixel is. Zelden zie je in tests dat zulke apparatuur ook echt gebruikt wordt, maar het kan wel verhelderend zijn.
De meeste tests worden met het blote oog en wat DVD films en/of spellen gedaan.

Uiteindelijk gaat het niet om de opgegeven waarde van de fabrikant (dat is veelal verkooppraat), maar om de ervaring van de gebruiker. En omdat ieder z'n smaak verschilt, gaat het er gewoon om of je het zelf mooi vindt of niet. Zo heb ik een Iiyama 431 gekocht, waar zovelen hier zo positief over zijn, maar persoonlijk vind ik em niet zo mooi, en maar een matig snelle responserate hebben.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24
In dit topic wordt dezelfde vraag gesteld en staat een link naar een review van ome tom:
[tft] hercules prophetview 920pro DVI

edit:
De Iiyama is echter niet opgenomen in de review. De hier vermelde Samsung 172X wel maar deze wordt afgeraden voor games.

[ Voor 26% gewijzigd door D-Three op 06-01-2004 20:01 ]

Pagina: 1