Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

19" TFT schuif

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik heb momenteel een 12" TFT touchscreentje liggen van een IA, nu zou ik deze graag in men stereokast inbouwen dmv zo'n 19" schuifrack, dat vervolgens 90° kan gekanteld worden.
Op deze manier kan ik dus als ik het touchscreen niet gebruik omhoog klappen en terug in de stereokast schuiven, en als ik hem wil gebruiken kan ik hem uitschuiven, 90° naar beneden draaien en bedienen.

Enige probleem is dat ik niet direct een winkel ofzo weet waar men dit verkoopt. Iemand een flauw id waar ik eraan kan komen ?
Ik weet dat het bestaat, want heb ooit al wel fotos gezien van die 19" serverracks met darin een schuif met een TFT in.
Natuurlijk zal ik er wat moeten aan dremelen want 12" is beetje kleiner als 19" :p Maar dat zal vermoedelijk het probleem wel niet zijn.

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

intronics verkoopt dat spul. maar ik weet niet of je er als particulier kunt kopen.

Verwijderd

Waarom niet zelf maken? Dat is toch niet zo moeilijk als je hem toch handbediend maakt. Dat 19" gebeuren is vrij prijzig.

Verwijderd

Falcon10 schreef op 02 januari 2004 @ 10:38:
Natuurlijk zal ik er wat moeten aan dremelen want 12" is beetje kleiner als 19" :p Maar dat zal vermoedelijk het probleem wel niet zijn.
Die schermen zijn trouwens meestal 15" zo veel hoe je dus ook weer niet te dremelen. In Breda zit een bedrijf dat veel in 19" spul handelt (haspro of zoiets). Adverteren ook met goedkope 19" servers in de Computer totaal.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:07
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 13:10:
[...]
Die schermen zijn trouwens meestal 15" zo veel hoe je dus ook weer niet te dremelen. In Breda zit een bedrijf dat veel in 19" spul handelt (haspro of zoiets). Adverteren ook met goedkope 19" servers in de Computer totaal.
Inderdaad, die schermen zijn meestal TOT 15", veel meer past er niet comfortabel in een 19" rack. Ergotron is een fabrikant van monitorarmen en andere ergonomische ongein, ze verkopen ook twee modellen monitorarmen voor 19". De goedkoopste kost online op hun site 300$. Er zijn ongetwijfeld goedkopere te vinden, maar houdt in je achterhoofd dat alles wat 19"/industrial is duurder is dan huis-tuin-en-keuken spul. Overigens worden dit soort dingen met een VESA mount (vierkante plaat achterop het scherm) gemonteerd, dus niets dremelen :)

Zelfbouw lijkt me al met al meer een optie.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:03
Mijn bedrijf (Getronics) levert 19 inch rack KVM all-in one dingen.
Dus met een keyboard, trackball muisje, en omklapbaar 17 inch tft scherm, en 8 poorts kvm.
Merk zou ik kunnen navragen, maar ik weet wel dat ze ca 7000 € kosten....

Die 19 inch spullen zijn iig errrug duur!

Maar ook met 17 inch tft's dus.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

wat je ook kan proberen is 2 van die schuift latjes aan de zij kanten schroefen en dan een plaat maken die daar tussen kan schuivenen dan in het midden het schermpje.

dan kan je aan het einde van de plank een soort van ronding maken en aan het begin van de 2 schuif latjes een soort van versmalling zodat hij niet verder kan maar je wel die plank kan draaien.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 00:49:
wat je ook kan proberen is 2 van die schuift latjes aan de zij kanten schroefen en dan een plaat maken die daar tussen kan schuivenen dan in het midden het schermpje.

dan kan je aan het einde van de plank een soort van ronding maken en aan het begin van de 2 schuif latjes een soort van versmalling zodat hij niet verder kan maar je wel die plank kan draaien.
Idd, of je kopieert een beetje zoals stempels het doen.
(Moderne stempels dus :+ die zo'n inktkussen omgekeerd boven hebben zitten waar de stempel in ruststand op rust en bij indrukken "magisch B) " omdraait)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
mmmmm, dat gaat dus nog niet zo simpel worden als ik dacht :/

Kan je dat KVM spul ook zonder dat keyboard en trackbal en TFT kopen ?
Dus zogezegd enkel de barebone, om een TFT in te plaatsen ? dat zou het goedkoopst uitvallen, want enkele 1000 de euro's ga ik er nu niet tegen smijten.

En zelfbouw is nu niet men echte specialiteit, ik kan wel beetje dremelen, maar een pro ben ik alles behalve :|

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

haha, ieder kind kan 2 latjes schroefen,
en latjes zagen kan ook nog wel (verstek bak :P) of anders ff de gamma binnen hoppen en daar vragen of ze ze op maar willen zagen.

het zelfde met die plank voor het touchscreen.

ik wens je veel succes

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

dit moet met zelfbouw echt wel te doen zijn!
beetje logisch nadenken en een goed ontwerp maken.
met wat latjes (desnoods kunstof/aluminium profielen als dat mooier is) en scharnieren is al heel veel mogelijk.

eventueel kun je zelfs een stappenmotortje gebruiken om de boel electronisch te bedienen...(bv. slopen uit een CD-romdrive incl. eject-knop en electronica voor de eject-knop ;) ben je in 1 keer zonder solderen klaar)

edit:

bijvoorbeeld zo:
Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/~s1073605/tft.JPG

bovenaanzicht. 2 plankjes met een (piano?)scharnier. 1 grote plank met tft-scherm dr op, 1 klein plankje. Beide planken schuiven in een rail (U-profiel), achterste plankje is iets breder. Als je nu voorin het U-profiel een verdikking aanbrengt zal het kleine plankje hier tegen aanlopen zodat je het kleine plankje niet ook uit de rail kunt trekken. (Zo voorkom je dat je bij te hard trekken het geheel uit de stereo trekt). Wanneer je de plankjes tot aan de verdikking naar voren hebt getrokken zal de grote plank naar beneden klappen (zwaartekracht). Eventueel kun je ook een strakker scharnier zoeken zodat je de plank naar boven kunt laten klappen en dat deze dan omhoog blijft staan.

niet zo moeilijk toch? ;)
alleen opletten dat je de verdikking op de juiste plek maakt. als je deze te ver naar achteren maakt is er nl. geen ruimte om de grote plank te scharnieren ;)

[ Voor 56% gewijzigd door kazz1980 op 03-01-2004 18:22 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
dat moet inderdaad wel te doen zijn.
Allen snap ik niet goed hoe je men scherm naar beneden wilt laten klappen eenmaal het uit de kast geschoven is.
Kan je dat beetje uitleggen, want dat begrijp ik niet echt.

-| Hit it i would ! |-

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

ik begrijp niet precies wat je niet begrijpt... :|

Gewoon twee delen (plankjes of iets anders) die ten opzichte van elkaar scharnieren.
Zolang deze in een rails zitten blijven ze recht, wanneer het grote deel eenmaal uit de rails is kan het scharnier vrij draaien en kun je dus het scherm omlaag of omhoog klappen. Enige wat je moet voorkomen is dus dat het kleinere deel ook uit de rails kan schuiven zodat het geheel eruit valt. dit kan door de genoemde verdikking in de rails en het bredere kleine plankje.

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Als je het dan echt wil kopen zou ik eens gaan kijken bij www.blackbox.be
Alleen is wel nogal prijzig..

BLU3_VV

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

als het gelukt is willen we natuurlijk wel pics zien he :P

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
hehe, natuurlijk :)

eens ff kijke bij Blackbox, bij ons op't werk bestellen we daar regelmatig ok spullen, dus maybe dat ik het aan een mooie prijs kan hebben dan, en anders wordt het vrees ik zelfbouw.

-| Hit it i would ! |-

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Een oud topic... maar ik kon verder niets vinden over het uitschuiven van een scherm.
Ik ben (ook) op zoek naar een systeem om een 15" tft uit te schuiven.

@Falcon10: Is het uiteindelijk nog gelukt?

Marrik

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 17:45
anders even zoeken naar een bedrjif dat flighcase spullen levert?

Heb het ooit wel eens gezien in een flightcase namelijk...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Zo'n rek is echt niet meer dan een paar stukjes aluminium met 2 rolgeleiders.
Ik denk dat in dit geval zelf maken best een voordelige optie is.

Senile! Senile Oekaki

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

-=bas=- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:57:
Zo'n rek is echt niet meer dan een paar stukjes aluminium met 2 rolgeleiders.
Ik denk dat in dit geval zelf maken best een voordelige optie is.
De rolgeleiders snap ik wel, maar dan het scherm laten kantelen en wel zodanig dat het goed blijft staan..
LiquidSmoke schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:54:
anders even zoeken naar een bedrjif dat flighcase spullen levert?

Heb het ooit wel eens gezien in een flightcase namelijk...
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken.

Marrik

Pagina: 1