Toon posts:

Sapphire 9800Pro maar 60 Fps jes [BF42]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan het begin van deze week mijn eerste PC gebouwd met daarin een Sapphire Radeon 9800 pro Atlantis. Er is geen internet aangesloten dus ik heb even de Singleplayer opgestart> Desert Combat geactiveerd> Instant battle> wanneer er veel battle is dan heb ik zo rond de 80 FPS

toen map Berlin opgestart> 175% Units> 20% CPU Tijd voor Bots> wanneer veel gebeurt soms wel zo laag als 60 FPS!

ik heb reviews gelezen op THG waar ze zeggen dat ze 200+ FPS gebben met bv Battlefield Secret weapons......bedoelen ze dan gewoon lege map en rondrennen ofzo? aub help me, ons kabel connectie kan elk moment afgesloten worden omdat we overstappen op DSL

me specs btw:

AMD AThlon XP 2800+
ASUS A7N8X deluxe
MAxtor 80GB diamondmax9
Sapphire Radeon 9800 pro atlantis
512 MB DDR PC3200 Corsair

alvast bedankt, Poyan

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 09:42 ]

Verwijderd

welke drivers heb je geinstaleerd? Direct X 9.0 geinstaleerd? moederbord-drivers geinstaleerd?

Is dit bij alle games zo?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik neem aan dat je de refresh-rate override aan hebt staan zodat de kaart niet gelimiteerd wordt op die default 60Hz refresh...
... nee? ffies in je videodefaults.con een AllowRefreshOverride opzoeken en daar het 0-letje in een 1 veranderen. En dan in BF een nieuwe refresh rate kiezen.

Voor zover ik weet wil BF niet zonder V-Sync werken...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
reply#1: DirectX 9.0b Driver catalyst 3.10 op CDRW gezet en op die nieuwe comp geinstalled, ik kon die oude (3.8) nergens vinden om m te verwijderen, ik had die geinstalled dmv Driver-CD

reply #2: ik ga nu ffe checken.

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Ik wil niet lullig doen hoor maar wat is nu het probleem?
60 Fps is meer dan genoeg om een spel soepel te laten lopen dus dit lijkt me meer een probleem van de cijfertjesfreak. Tenzij je haperingen hebt in Battlefield wat overigens gebruikelijk is voor dit spel.

Ik heb dezelfde videokaart die ik ook nogeens zwaar overklok en een vergelijkbaar systeem en ik speel Battlefield in een 1280x960x32 resolutie met
4xFSAA en 8xAF en alle opties in Battlefield op maximaal en ik heb dus regelmatig een Fps van onder de 60 en toch loopt het spel soepel op af en toe wat haperingen na die bij dit spel horen.

Die 200 Fps moet je vergeten want ik kan wel situaties bedenken waarbij je die hebt maar no way dat je een gemiddelde Fps hebt van 200 in een heftige battle.

Wat zijn je instellingen voor je videokaart en het spel?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
Dracul schreef op 02 januari 2004 @ 11:31:
Ik wil niet lullig doen hoor maar wat is nu het probleem?
60 Fps is meer dan genoeg om een spel soepel te laten lopen dus dit lijkt me meer een probleem van de cijfertjesfreak. Tenzij je haperingen hebt in Battlefield wat overigens gebruikelijk is voor dit spel.

Ik heb dezelfde videokaart die ik ook nogeens zwaar overklok en een vergelijkbaar systeem en ik speel Battlefield in een 1280x960x32 resolutie met
4xFSAA en 8xAF en alle opties in Battlefield op maximaal en ik heb dus regelmatig een Fps van onder de 60 en toch loopt het spel soepel op af en toe wat haperingen na die bij dit spel horen.

Die 200 Fps moet je vergeten want ik kan wel situaties bedenken waarbij je die hebt maar no way dat je een gemiddelde Fps hebt van 200 in een heftige battle.

Wat zijn je instellingen voor je videokaart en het spel?
tussen 60 en 200 FPS merk je wel degelijk een groot verschil !

@ TS: Ik denk dat je je erbij moet neerleggen, ik heb een ati9700 oc'ed met amd 3200+ en 512 mb pc3200 infineon, en draai net zoveel FPS....

Mischien dat je overclocken moet overwegen?

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

Killerhond schreef op 02 januari 2004 @ 11:36:
[...]

tussen 60 en 200 FPS merk je wel degelijk een groot verschil !

@ TS: Ik denk dat je je erbij moet neerleggen, ik heb een ati9700 oc'ed met amd 3200+ en 512 mb pc3200 infineon, en draai net zoveel FPS....

Mischien dat je overclocken moet overwegen?
Ik zal niet ontkennen dat er geen verschil zit tussen een Fps van 60 en een Fps van 200 maar groot zoals het op papier lijkt wil ik het niet noemen. Na acht kaarten versleten te hebben sinds het allereerste voodookaartje in 1997 ben ik een constante framerate van 60 gaan waarderen t.o.v. een Fps met hoogte en laagte pieken.

Overclocken gaat je niet brengen wat je wilt. Je kan het doen, ik doe het ook, maar verwacht er geen wonderen van.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vond het gewoon raar dat die mensen bij THG zo FPS van vele games boven de 100 hebben en soms 200, met bf komt mijn FPS onder de rustigste omstandigheden als ik in de lucht kijk niet boven 100. Het lijkt of die gelimiteerd is ofzo........ ik kan de FPS van mijn andere games niet aflezen (NFSU, AoM TT) heb je hier een proggy voor nodig?

@reply 2: Ik ben naar die ATI-instellingen bij configuratie geweest en 2 modi op 85HZ gezet (stond op 75 HZ) toen die spel opgestart, geen verschil.
wat bedoel je met videodefault.con eigenlijk dan? (monitor is LG Flatron 17'' btw)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 15:10 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 21:42
je kan ook met FRAPS je FPS zien (voor als een spel het zelf niet wil laten zien...)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

deze al geinstalleerd?
ATI Radeon RefreshFix 0.98 Beta

http://www.guru3d.com/fil...db.php?action=file&id=322

probeer het daarna nog eens

edit: geef is wat meer informatie bijv welke resolutie je speelt en 32 bit neem ik aan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok laat die FPSjes maar zitten, iedereen heeft het hier over 3dmark 2003 en 3dmark 2001 enzo, Ik denk als ik dat heb dat ik het daar maar mee ga vergelijken.... hoe kan ik er eigenlijk aan komen? de 2003 versie moet ik kopen?

edit: en die refreshfix?? die is gead op 18-2-02 en tot nu toe zijn er 19866 dloads geweest waarvan de laatste vandaag nog......makes me go hmmm :?
waarom is er in 1 volle jaar dan niet een update gekomen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:55 ]

Pagina: 1