Toon posts:

opstartprobleem --> spookverhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als mijn compu een hele nacht heeft uitgestaan, start hij als ik hem 's ochtends opstart direct na het eerste windows scherm weer op nieuw op dit doet hij een keer.
Als ik de computer reeds eerder aan heb gehad die ochtend dan gebeurd dit niet.

Ik heb al een aantal mensen gesproken over dit probleem maar niemand schijnt ti weten hoe dit komt, jammer want echt erg is het niet maar wel vervelend

Joeri |:(

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Kun je mischien wat duidelijker zijn over je situatie. Graag wat meer informatie over je systeem enzo.

Verwijderd

Topicstarter
sory voor dat

athlon 2600+
MSI kt6 delta_fl
512 MB PC3200
gforce mx 440 (128MB)
120 GB Maxtor
80 GB seagate

etc

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Voeding ?
Branders ?
Cdrom ?

OS, beetje weinig informatie zo.

Verwijderd

Batterij van je motherboard?

Verwijderd

Topicstarter
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 1
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP-A, 2200 MHz (6.25 x 352) 3000+
Moederbordnaam MSI KT6 Delta-FI (MS-6590 v2.0) (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT600
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (09/05/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce4 MX 440 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 MX 440
Monitor Philips 107S (107S1) (BZ 032935)

Multimedia
Geluidskaart Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6Y120P0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf ST380011A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B (16x/48x DVD-ROM)
Optische Station SONY DVD RW DW-U10A (DVD+RW:2.4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:8x, CD:24x/10x/32x DVD+RW/DVD-RW/CD-RW)

Partities
C: (NTFS) 20002 MB (12896 MB vrij)
D: (NTFS) 5004 MB (4436 MB vrij)
E: (NTFS) 20002 MB (14969 MB vrij)
F: (NTFS) 20002 MB (16220 MB vrij)
G: (NTFS) 16300 MB (16224 MB vrij)
H: (NTFS) 5004 MB (1874 MB vrij)
I: (NTFS) 5004 MB (4823 MB vrij)
L: (NTFS) 102218 MB (42865 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Peripherieapparaten
Printer hp deskjet 845c
Printer Microsoft Office Document Image Writer
USB-apparaat Hewlett-Packard ScanJet 4300C
USB-apparaat Ondersteuning voor USB-afdrukken

en het os :

Overzicht Besturingssysteem
OS Naam Microsoft Windows XP Professional
OS Codenaam Whistler
OS Taal Nederlands (Nederland)
OS Kerneltype Uniprocessor Free
OS Versie 5.1.2600 (WinXP Retail)
OS Service Pack Service Pack 1
OS Installatiedatum 25-10-2003
OS Systeemfolder C:\WINDOWS

Componenten Versie
Common Controls 6.00
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
Outlook Express 6.00.2800.1123
Windows Media Player 8.00.00.4490
MSN Messenger 6.1.0155
Internet Information Services Geen
Novell Client Geen
DirectX 4.08.01.0810 (DirectX 8.1)
OpenGL 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
ASPI 4.71 (0001)

Databank stuurprogramma
MDAC 2.71.9030.0 built by: Lab06_N(dagbuild)
ODBC 3.520.9041.40
MySQL Connector/ODBC Geen
Oracle Client Geen
PsqlODBC Geen
Sybase ASE ODBC Geen
Borland Database Engine 5.0.1.22

Besturingssysteemeigenschappen
Debug Versie Nee
DBCS Versie Nee
Domein Controleur Nee
Beveiliging Aanwezig Nee
Netwerk Aanwezig Ja
Sessie op Afstand Nee
Beveilings Modus Nee
Langzame Processor Nee
Terminal diensten Nee

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 09:19 ]

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

Flapmo

and back is gigi!

idd batterij leeg? Geen bios die hij opslaat hierdoor?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerder aan deze mogelijkheid gedacht maar toch lijkt het me sterk --> datum en tijd en andere instellingen blijven wel behouden :'(

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Ik zou je ip effe weg halen als ik jou ben.

Enne dit is best een aardige computer..
Vandaar dat ik als eerste naar de voeding zal wijzen.

Heb je ook nog de voeding specs. is het enigste wat ik mis

Voorderest een leuke uitdraai :D

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 11:53
Alloha,

Ik hier heb hetzelfde probleem....
heb er ook al een topic over geopend:
[rml][ WinXP] PC hangt alleen bij eerste keer opstarten[/rml]

Ben er nog steeds niet uit wat het is, heb al heel veel geprobeerd en ben ook nog niet klaar met uitproberen :)

Maar het is een vaag probleem.

edit:
Ik zie trouwens dat jij bijna hetzelfde moederbord hebt als ik, ik heb een FISR, maar wel een KT6 delta dus.
En heb een Athlon 2600+, barton.

@joeri1982: de mensen die je er over gesproken hebt, hadden die dat probleem ook? En je hebt ook de nieuwste bios update zie ik? Heb je ami bios V5.2?

[ Voor 43% gewijzigd door Pitchin op 02-01-2004 19:29 ]

• Pitchin
Kick...

En joeri1982, heb je al een oplossing gevonden?
Ik helaas niet, alleen gebeurt het nu wel minder vaak bij mij...

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Pitchin schreef op 02 januari 2004 @ 19:19:
Ik zie trouwens dat jij bijna hetzelfde moederbord hebt als ik, ik heb een FISR, maar wel een KT6 delta dus.
En heb een Athlon 2600+, barton.

@joeri1982: de mensen die je er over gesproken hebt, hadden die dat probleem ook? En je hebt ook de nieuwste bios update zie ik? Heb je ami bios V5.2?
Ook ik heb dit probleem, en je raad het al, hierbij gaat het ook om een KT6 Delta (FISR). Bij mij doet het probleem zich voor op het punt dat Windows XP wil gaan booten, soms volgt er dan een reset en daarna boot ie wel gewoon door.

Aan de voeding ligt het iig niet, die heb ik pas vervangen door eentje met zat vermogen.

Het lijkt erop dat het een structureel probleem is. Tijd om aan de bel te trekken bij MSI.

[ Voor 10% gewijzigd door Nesto op 08-01-2004 17:35 ]

Yes - OEM

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Het probleem ligt niet zo zeer aan het moederbord aangezien het mij ook eens overrkomen was met een Asus KT333 en mijn broertje gisteren nog met een Asus A7N8X bordje.

over de oorzaak nog oplossing heb ik geen idee het enige wat je kan doen is formatten en windows opnieuw installen.
Dat deze oplossing niet vooriedereen is weg gelegd begrijp,
ik kan je alleen aanraden je windows op een apparte partitie of schijf te zetten zodat je niet al je gegevens kwijt bent. (backup kan ook natuurlijk).

ik zou ook graag een oorzaak/oplossing willen horen (betere dan ik nu heb).

• Pitchin
@Nesto: wel toevallig inderdaad dat jij ook probs hebt met de KT6. Mocht je aan de bel trekken bij MSI, dan mag je evt mijn gegevens er ook wel bij zetten.

Maar aan flipmans te horen is het niet een specifiek msi probleem...

En nu ik er zo aan denk... Bij mij zijn de problemen begonnen toen ik ben gaan klooien met extra hdd's erbij hangen en ide configs wijzigen... Dus misschien dat een schone installatie gaat werken :?

@flipmans: heeft opnieuw installen iets bij jou iets opgeleverd bij die twee Asus mobo's?

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Nadat ik mijn computer op geen enkele mogelijkheid in windows kwam heb ik mijn C:\ partitie waar windows op staat geformat en daar een schone install op uitgevoerd en alles liep weer goed.
Maar zoals de topic titel al zegt het blijft een spookverhaal :?

• Nesto

Nesto

Chef du production

Pitchin schreef op 08 januari 2004 @ 22:39:
@Nesto: wel toevallig inderdaad dat jij ook probs hebt met de KT6. Mocht je aan de bel trekken bij MSI, dan mag je evt mijn gegevens er ook wel bij zetten.

Maar aan flipmans te horen is het niet een specifiek msi probleem...

En nu ik er zo aan denk... Bij mij zijn de problemen begonnen toen ik ben gaan klooien met extra hdd's erbij hangen en ide configs wijzigen... Dus misschien dat een schone installatie gaat werken :?
Ik heb even het een en ander opgezocht bij MSI en op het forum van hun kwam ik deze draad tegen:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=30765

Duidelijk een specifiek KT6 probleem, hopelijk wordt het met een toekomstige BIOS update verholpen.

Yes - OEM

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 08:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

check je mobo, of er geen geklapte elko's op zitten.

Verwijderd

Het is een gokje maar hoe zit het met je voeding?
Wat ik me kan voorstellen is dat bij de eerste keer aanzetten je voeding niet voldoende power kan leveren om alles aan de gang te krijgen en na een reboot (als alles al draait) het weer wel gewoon werkt.

Probeer e.e.a. eens los te koppelen zodat je een minimale configuratie overhoudt (HD, CD, DVD, extra kaarten eruit).

Ben benieuwd.....

Verwijderd

Windows opnieuw installeren helpt omdat het probleem in windows zit; de 1e keer op de dag maakt dat spul een herstelpunt of doet een registry check en/of allerlei duistere zaken. Als hier iets fout gaat krijg je dat 1x rebooten probleem. (Was al zo met win98!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 09:12:

CPU Type AMD Athlon XP-A, 2200 MHz (6.25 x 352) 3000+
een MP van 6,25 ¿¿¿ en een FSB van 352 (die verdubbeld dan 704 zou zijn) ¿¿¿

volgens mij bedoeld hij 12,5 x 176 en dat is ook 2200 :o

Verwijderd

Hmm, ik ben zo te zien niet de enige met zo'n probleem.
Heb er ook last van!
Toevallig dat ie vanochtend wel gewoon opstartte.
Ik zat overigens te denken in de richting van virussen (blaster ofzo?)
weet zo 1,2,3 niet waar ik specs van mijn pc vandaan kan toveren.
Tis zo'n basis Aldi-bak van 2j oud.
384mb intern, PIII 1GHZ, 40gig en 80gig, Geforce 2GTS, WINXPPro
hoop randappartatuur via usb (met 2 usb stroom adapaters, en 1 stroomloze usbadapter) usb voor o.a. tablet, webcam, scanner, printer, pda, memorystick, etc)

Maaruh zo'n batterij na 2jaar op vind ik wel erg vlug.

Verwijderd

zoals voorgaande ook al wel zeiden

toch FF een BIOS update draaien

en heb je dat vinkje aanstaan in windows (dat ie automatisch opnieuw opstart bij een blauw scherm) zet die eens uit misschien is t een foutmelding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 12:02:
en heb je dat vinkje aanstaan in windows (dat ie automatisch opnieuw opstart bij een blauw scherm) zet die eens uit misschien is t een foutmelding?
waar tover ik die optie vandaan?

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

may i join the club?
Ik heb exact hetzelfde probleem als de topicstarter. Idd alleen als ie "koud" is.

Heb er nog geen oplossing voor gevonden, wel alles geupdate met meegeleverde live-update. Hebben jullie ook problemen met het on board broadcom lan?
Volgens mij is daar iets goed mis mee. Hij hangt met netwerk gebruik. Dus als ik iets probeer te kopieren ofzo. Ook het internet wat ik via een router krijg valt vaak uit. Voor zover ik kan zien valt de verbinding gewoon "uit" en komt pas terug na een harde reset....

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Pitchin
Nesto schreef op 09 januari 2004 @ 01:28:

Ik heb even het een en ander opgezocht bij MSI en op het forum van hun kwam ik deze draad tegen:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=30765

Duidelijk een specifiek KT6 probleem, hopelijk wordt het met een toekomstige BIOS update verholpen.
Goed werk Nesto!

Als ik dat forum zo lees is het een temperatuur probleem <20 graden Celcius = reboot.
Bij mij gebeurt het ook heel af en toe dat het systeem hangt (monitor standby), en dat kwam in dat forum ook naar voren.

Wat ik me afvraag is of er hier en BIOS update voor is of gaat komen...
Volgens de personen in dat forum is terugsturen de enige oplossing.

Kunnen de mensen met een KT6 misschien bij het opstarten op de temperatuur in de bios (let op, het gaat om de MOBO temp, niet om die van de CPU!) letten en hun bevindingen hier posten?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

bij mij is de mobo temp boven de 20 graden.... al voor booten.
Toch heb ik hetzelfde probleem. Het is gekomen NA het installeren
van de laaste bios update. Heeft iemand misschien nog de orginele,
en wil diegene daar voor mij een backup van opsturen? Dan kunnen
we gelijk testen of het daaraan ligt.

ik heb ook die thread in het msi forum gelezen, en aan de reacties van de moderators daar te zien lijkt het erop dat ze het niet echt serieus nemen... helaas.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Pitchin schreef op 09 januari 2004 @ 20:57:
[...]

Kunnen de mensen met een KT6 misschien bij het opstarten op de temperatuur in de bios (let op, het gaat om de MOBO temp, niet om die van de CPU!) letten en hun bevindingen hier posten?
Ik doe mee, morgen is ie pas weer koud, dan boot ik direct naar de bios en zal ik de temp in de gaten houden.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

oke, heb gekeken net; temp klom van 18 naar 26 zonder problemen.
Dus lijkt mij dat daarmee bewezen is dat het niet aan een temperatuurs bug ligt in de nieuwe bios...

Ook had ik het probleem vanmorgen niet... misschien kwam dat omdat ik direct naar de bios gegaan ben, zonder de hdd tijd te geven om op te spinnen. Aangezien er nogal wat stroomverbruikers in mijn kast zitten (ge case-mod) vermoed ik nu dat er een lagere tolerantie is voor onderspanning met de nieuwe bios.... dit aangezien de grote stroomvraag bij het opstarten plaatsvind. Maar dan vraag ik me weer af hoe het komt dat me dit alleen gebeurd met een koude pc... iemand ideeen?

[ Voor 60% gewijzigd door Tiberium op 12-01-2004 09:42 ]

• Pitchin
Tiberium, je zult iets anders moeten testen denk ik.

Wanneer je in de bios wacht tot de temperatuur stijgt gebeurt er inderdaad niets en blijft alles gewoon draaien.
Het gebeurt alleen wanneer je normaal opstart.

Ik test het als volgt:
Wanneer ik mijn pc opstart kijk ik in de bios wat de systeemtemperatuur is. Daarna ga ik meteen weer uit de bios en laat dus de pc gewoon opstarten en kijk wat er gebeurt.

Resultaten:
Wanneer ik de temp gechecked heb en hij is boven de 20 graden, dan start m'n pc gewoon op.
Vanochtend echter was ie 19 graden en halverwege het opstarten (windows xp scherm was reeds zichtbaar) startte de pc opnieuw op... Weer in de bios gekeken en inmiddels was de temperatuur opgelopen tot 22 graden en startte de pc dus weer normaal op.

Dus omdat de temp zo snel toeneemt moet je snel in je bios kijken bij de koude start wat de temp is en dan meteen weer normaal opstarten. Dat lijkt mij de beste methode.

Wat je biosversie betreft... Volgens het topic op het msi forum moet dat nix uitmaken. Mocht je toch een oudere versie willen proberen, op de msi site staat nog versie 5.1 (da's dus de op 1 na nieuwste versie).

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

ok pitchin :D

Heb getest op de methode die jij schreef; en idd, ik heb het ook :(
Bij het passeren van de 20 graden reboot ie.

/edit ik ga die bios even flashen naar een oudere versie en dan nogmaals checken.

[ Voor 25% gewijzigd door Tiberium op 13-01-2004 09:58 ]

• Pitchin
Houd ons op de hoogte :)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

en jawel, groot nieuws: met bios versie 5.0 doet het probleem zich niet voor!
ik ga nu stapsgewijs de versies af om te kijken in welke versie de bug zich als eerste voordoet... ik houd jullie op de hoogte.

Waarom horen we nix meer van de TS en de andere mensen met dit probleem?

/edit
Vandaag weer geprobeerd, ditmaal met versie 5.1.... helaas vertoont deze wel het probleem. Ik ga nu weer terug naar versie 5.0 en een aantal dagen daarmee testen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tiberium op 16-01-2004 09:19 ]

• Pitchin
En Tiberium? Is het probleem opgelost met versie 5.0?

Als ik zo naar 't forum van msi kijk zal het weinig helpen...

Denk trouwens dat de TS en andere personen hun bord al voor RMA verstuurd hebben of op het msi forum ronddolen :)

Mochten er al zijn die hun mobo omgeruild hebben, laat dan aub even weten of de problemen verholpen zijn en post daarbij het serienummer van het wel werkende mobo.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Helaas pitchin.... mijn vorige veronderstelling was te snel gemaakt.
Ook met versie 5.0 doet het probleem zich voor. Ik vermoed echter dat het iets te maken heeft met de volgorde waarin je opstart media worden gescand bij het booten. (eerst floppy, dan cdrom, dan hdd-0 of een andere volgorde)

• Pitchin
Hmm, ja er gaat duidelijk iets mis bij lagere temperaturen en dan kan de volgorde inderdaad veranderen, heb ik eigenlijk niet op gelet.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Ik heb er gisteren 3 uur over gedaan om de hele thread op het msi.com.tw forum door te lezen betreffende dit probleem. Aangezien het probleem al zo lang speelt, en er nog steeds geen oplossing voor is, heb ik vanmorgen mijn mobo omgeruild voor een K7N2 met Nforce2 chipset. Dat kostte me maar E2,80 meer....

Pitchin, sterkte ermee!

Aan de rest van de mensen die dit probleem hadden en die in het begin wel keihard "HELP DAT HEB IK OOK" konden roepen en toen Pitchin en ik ons "onderzoek" begonnen ineens verdwenen waren heb ik dit te zeggen: beetje jammer van jullie!

Dit forum is niet bedoeld om alleen te huilen, maar ook om samen dingen op te lossen, het is niet eerlijk dat mensen als Pitchin en ik er avonden werk in steken, terwijl anderen alleen maar reageren als ze wat aan onze oplossingen hebben!

[ Voor 7% gewijzigd door Tiberium op 23-01-2004 15:33 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

-

[ Voor 177% gewijzigd door Tiberium op 23-01-2004 15:33 . Reden: quote ipv edit gedaan ]

• Nesto

Nesto

Chef du production

Tiberium schreef op 23 januari 2004 @ 15:29:
Aan de rest van de mensen die dit probleem hadden en die in het begin wel keihard "HELP DAT HEB IK OOK" konden roepen en toen Pitchin en ik ons "onderzoek" begonnen ineens verdwenen waren heb ik dit te zeggen: beetje jammer van jullie!
Heb je het tegen mij?
Bij mij doet het probleem zich ook nog wel eens voor, maar ik stoor me er niet meer aan. Het probleem is waarschijnlijk bekend bij MSI en verwacht dan ook dat ze er (zo mogelijk) wat aan gaan doen.

Anyway, goed dat jullie toch nog naar de oorzaak hebben gezocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Nesto op 23-01-2004 15:38 ]

Yes - OEM

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Nesto schreef op 23 januari 2004 @ 15:36:
[...]

Heb je het tegen mij?
Bij mij doet het probleem zich ook nog wel eens voor, maar ik stoor me er niet meer aan. Het probleem is waarschijnlijk bekend bij MSI en verwacht dan ook dat ze er (zo mogelijk) wat aan gaan doen.

Anyway, goed dat jullie toch nog naar de oorzaak hebben gezocht.
Nee helemaal niet hoor! Jij was diegene die met die link kwam, thanks daarvoor nog! Nee ik bedoel de lui die begonnen te discussieren over niet ter zake doende dingen en vooral ook de TS die niet meer terug is gekomen....

• Pitchin
Tiberium schreef op 23 januari 2004 @ 15:29:
Ik heb er gisteren 3 uur over gedaan om de hele thread op het msi.com.tw forum door te lezen betreffende dit probleem. Aangezien het probleem al zo lang speelt, en er nog steeds geen oplossing voor is, heb ik vanmorgen mijn mobo omgeruild voor een K7N2 met Nforce2 chipset. Dat kostte me maar E2,80 meer....

Pitchin, sterkte ermee!
Thanx Tiberium!

Kan nu m'n pc ff niet missen ivm school, maar binnenkort wordt die KT6 er ook uitgesloopt en misschien ruil ik hem ook wel om voor een ander merk/type :)

K7N2 is een goeie keus inderdaad, en voor die 3 euro kun je niet gaan liggen armoeien 8)
Pagina: 1