[ASP] Vraagje betreffende ASPHttp

Pagina: 1
Acties:

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 01:25

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Ik weet dat het mogelijk is via AspHttp informatie te verkrijgen van andere websites, bv uitslagen, standen, nieuws etc.
nu heb ik een script gemaakt die een website afzoekt naar een bepaald woord en vanaf daar pas weer gaat geven tot het eind woord is bereikt om vervolgens te stoppen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<%
Set HttpObj = Server.CreateObject("AspHTTP.Conn")
HTTPObj.Url = "http://www.ineedcoffee.com/dir/Equipment/Espresso_Machines/"

strResult = HTTPObj.GetURL
If Len(HTTPObj.Error) Then
    Response.Write "ERROR: " & HTTPObj.Error
Else

intLength = Len(strResult)
    If intLength > 0 Then
       intStartChar = InStr(1, strResult, "<!-- START LINKS -->", 0) 
       intEndChar = Instr(1,strResult,"<!-- END LINKS -->",0)
       If intStartChar < intEndChar Then
          strNewResult = Mid(strResult,intStartChar,intEndChar-intStartChar)
          Response.Write strNewResult 
       Else
          Response.Write "ERROR: Onjuist verzoek. Het EndChar dient na de StartChar te komen."
       End if
   End if
End if 
%>

bovenstaande link is alleen als voorbeeld, als je die gewoon intypt dan krijg je de originele pagina te zien.

Nu is mij vraag og het ook mogelijk is in de gegenereerde html code (bv van een ASP of PHP pagina) de regels te tellen en pas vanaf een bepaalde regel weer te gaan geven aangezien het niet altijd voorkomt dat <!-- START LINKS --> of <!-- END LINKS --> erin voor komt.
Is dit mogelijk of niet? En zo ja, Hoe?

Never eat yellow snow...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet niet zeker of deze meegegeven worden maar je zou het aantal VbCrLf's kunnen tellen.

zoiets misschien:

code:
1
2
3
arrResult = Split(strResult,vbCrLf)
TekstVanGoedeRegel = arrResult ( [NUMMER VAN REGEL] + 1)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
P_de_B schreef op 02 januari 2004 @ 08:49:
Ik weet niet zeker of deze meegegeven worden maar je zou het aantal VbCrLf's kunnen tellen.

zoiets misschien:

code:
1
2
3
arrResult = Split(strResult,vbCrLf)
TekstVanGoedeRegel = arrResult ( [NUMMER VAN REGEL] + 1)
Je weet natuurlijk nooit zeker of de HTML goed is opgemaakt en dus ook de vbCRLF bevat. Bovenstaande code levert bij het ontbreken van een vbCRLF een error op.

Voor de TS. je ziet in je ASP al dat jouw response een string is. Deze string kent geen regels. De regelovergang wordt aangegeven door het karakter vbCRLF. Je moet er echter wel zeker van zijn dat de HTML altijd wordt voorzien van deze karakters. Zo niet dan loop je het gevaar dat er verkeerde of geen inhoud wordt overgenomen

[ Voor 6% gewijzigd door WvdWest op 03-01-2004 13:48 ]

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• Denga

Denga

Topicstarter
Ja ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen... Heb een aantal dingen geprobeerd om het in het script te verwerken maar dit lukt me niet echt... :?

Never eat yellow snow...

• Denga

Denga

Topicstarter
Het is dus de bedoeling dat ik de standen en uitslagen van de KNVB overneem van de website. Hierover is al telefonisch contact geweest met de KNVB alleen geven zij geen ondersteuning of uitslagen in XML.

Nu heb ik geprobeerd met de search iets te vinden maar ook daar wordt ik niet veel wijzer van... Met bovenstaande code heb ik het geprobeerd maar er zijn geen 2 duidelijke woorden in de HTML tekst waardoor ik het makkelijk kan uitlezen ('Scrapen').

Misschien dat een van jullie een antwoord weet want ik kan genoeg oplossingen vinden in PHP maar ik zoek het juist in ASP...
Alvast bedankt.

Never eat yellow snow...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zie een plaatje gevolgd door een tabel op de uitslagen pagina. Dit zijn twee punten die je kan gebruiken om de pagina in stukken te knippen. Dan moet je alleen nog even uitzoen welke knipsel je weer verder moet knippen en welke je weg kan gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door Gert op 06-01-2004 07:33 ]

• Denga

Denga

Topicstarter
Hoe bedoel je Gert?

Never eat yellow snow...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gert bedoeld dat je een vast punt moet zoeken. in de pagine (bij voorbeeld een plaatje) Vanaf daar kun je beginnen de pagina te parsen. Niet moeilijk, wel redelijk veel werk denk ik.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1